اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

هفتانه کتاب- 142 | ویژگی نامزدهای اصلح را بشناسیم

کتاب سنگ محک، در سه فصل، ۴۷ ویژگی نامزدهای اصلح را با بهره‌گیری از آیات، روایات و کلام امامین انقلاب و هم چنین با استفاده از داستان‌های تاریخی و سیاسی برای مخاطبان بیان می‌کند.

هفتانه کتاب- 142 | ویژگی نامزدهای اصلح را بشناسیم

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، انتخاباتی مطلوب است که از دل یک رقابت سیاسی صحیح و سالم بیرون بیاید؛ به فرموده مقام معظم رهبری، رقابت سالم این است که همه خوب بازی کنند، همه خوب حرکت کنند.

در هر انتخاباتی مردم باید چند اصل مهم را در نظر داشته باشند که یکی از مهم‌ترین آن‌ها اصلح‌گزینی و گزینش بهترین‌ها و نامزد اصلح  است؛ برای انتخاب اصلح، شناخت ملاک‌ها اولویت اساسی است و بدون این شناخت انتخاب اصلح محقق نخواهد شد، لذا نیاز است شناخت کامل و جامعی از ملاک‌ها و شاخصه‌های کاندیدای اصلح به مردم ارائه شود تا انتخاب اصلح صورت بگیرد.

کتاب سنگ محک، نوشته سید محمدحسین راجی در سه فصل «شاخصه‌های نامزد اصلح در عرصۀ فردی و اخلاقی»، «شاخصه‌های نامزد اصلح در عرصە تخصصی و مدیریتی» و «شاخصه‌های نامزد اصلح در عرصە انقلابی» تدوین شده که ۴۷ ویژگی نامزدهای اصلح را با بهره‌گیری از آیات، روایات و کلام امامین انقلاب و هم چنین با استفاده از داستان‌های تاریخی و سیاسی برای مخاطبان بیان می‌کند تا بتواند معیاری برای انتخاب فرد اصلح توسط آحاد مردم باشد.

در بخشی از کتاب می‌خوانیم:

در نظام جمهوری اسلامی انتخابات، رکن اصلی مردم‌سالاری دینی است به همین دلیل حضور مردم در انتخابات امری حائز اهمیت است.

یکی از مشخصه‌های مردم‌سالاری در ایران بعد از انقلاب، برگزاری منظم و مشارکت حداکثری در انتخابات است،در طول سالیان پس از انقلاب به طور متوسط « هر سال، یک انتخابات» برگزار شده است.

این پدیده کم‌نظیر از پایه‌های نظام اساسی نظام و نشانه وجود مردم‌سالاری  واقعی در ایران است که در عرصه دموکراسی‌های معمول در دنیا بی‌سابقه بوده و انتخاب شدن نمایندگان از تمام احزاب نشان از سلامت انتخابات در ایران دارد.

فراموش نکنیم کشور مطلوب از دل انتخابات مطلوب حاصل خواهد شد؛ لذا با رعایت این ملاحظات خواهیم توانست انتخاباتی در تراز انقلاب اسلامی در گام دوم انقلاب محقق کنیم.

در هر انتخاباتی مردم باید چند اصل مهم را در نظر داشته باشند که به عنوان نمونه می‌توان به دو نمونه مهم آن اشاره کرد: مشارکت حداکثری و اصلح‌گزینی، تلاش برای مشارکت حداکثری و آوردن همه اقشار ملت به پای صندوق‌های رای، یکی از ملاحظاتی است که باید مقدم بر رای آوردن این یا آن جناح لحاظ شود  و همه فعالان سیاسی باید به مثابه یک شاخص مهم در منافع ملی به آن توجه کنند؛ لذا هر اقدامی که به این اصل حیاتی در انتخابات لطمه بزند باید کنار گذاشته شود.

همه تلاش‌ها در میدان رقابت سیاسی بعد از تلاش برای مشارکت بالا باید سرانجام به گزینش بهترین‌ها و نامزد اصلح منجر شود؛ برای انتخاب اصلح شناخت ملاک‌ها اولویت اساسی است.

انتهای پیام/۶۳۱۲۴/ر۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول