اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تقدیر حماس از امیر قطر برای اختصاص نیم‌ میلیارد دلار برای بازسازی غزه

رئیس‌دفتر جنبش حماس از امیر قطر برای تخصیص نیم میلیارد دلار برای مشارکت در بازسازی نوار غزه تقدیر کرد.

تقدیر حماس از امیر قطر برای اختصاص نیم‌ میلیارد دلار برای بازسازی غزه

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس از امیر قطر بابت اختصاص ۵۰۰ میلیون دلار برای مشارکت در بازسازی غزه تشکر کرد.

 پایگاه خبری «روسیا الیوم» امروز (پنجشنبه - ۲۷ می)، به نقل از هنیه نوشت: امروز موضع سخاوتمندانه «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر در اختصاص ۵۰۰ میلیون دلار برای مشارکت در بازسازی نوار غزه را دریافت کردیم.

وی تصریح کرد که این موضع امیر قطر بیانگر اصالت قطر و حمایت دایمی این کشور از ملت فلسطین وپایداری آن در مراحل مختلف است. ما از این کمک مالی قطر و حمایت‌های مداوم این کشور طی سالهای گذشته از غزه به ویژه سال‌های محاصره عمیقا تشکر می‌کنیم.

«محمد بن عبدالرحمان آل ثانی» وزیر خارجه قطر  دیروز (چهارشنبه- ۲۶ می)، در یک پیام توئیتری اعلام کرده بود که دوحه قصد دارد برای حمایت از بازسازی غزه ۵۰۰ میلیون دلار  به این منطقه تحت محاصره، کمک مالی کند.

وی نوشت: «ما به حمایت از برادرانمان در فلسطین برای دستیابی به راه حلی عادلانه و پایدار از طریق تشکیل یک دولت مستقل برای آنها ادامه خواهیم داد».

دوحه طی سالهای گذشته، تاکنون بارها برای پشتیبانی از آتش بس‌های پیشین میان مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی، صدها میلیون دلار در قالب کمک‌های بشردوستانه و توسعه ارائه کرده است.

حملات شدید هوایی و توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی علیه مردم نوار غزه که از روز دهم ماه مه ۲۰۲۱ (۲۰ اردیبهشت) آغاز شد و ۱۲ روز تا آتش‌بس ادامه یافت، به اعلام وزارت بهداشت  ۲۵۴ شهید و بیش از ۱۹۰۰ زخمی برجای گذاشت. مقاومت فلسطین نیز بیش از چهار هزار موشک و راکت به سمت فلسطین اشغالی شلیک کرد و ضعف گنبد آهنین در رهگیری و انهدام راکت‌های مقاومت فلسطین  باعث خسارات مالی و جانی زیادی در شهرها و شهرک‌های صهیونیست‌نشین شد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول