اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

تحقیق جمهوری‌خواهان از دولت بایدن درباره عدم اجرای تحریم‌های سوریه

سه عضو ارشد کمیته مطالعات جمهوری‌خواهان در کنگره آمریکا، با ادعای امتناع دولت این کشور از اجرای تحریم‌های سوریه برای دلجویی از ایران، تحقیقاتی را در این خصوص آغاز کردند.

تحقیق جمهوری‌خواهان از دولت بایدن درباره عدم اجرای تحریم‌های سوریه

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، تعدادی از اعضای جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا ادعا می‌کنند دولت جدید این کشور به ریاست «جو بایدن»، تحریم‌های اعمال‌شده علیه دولت سوریه را اجرا نکرده است.

پایگاه خبری «فری‌بیکن» بامداد پنجشنبه گزارش داد، سه عضو ارشد حلقه سیاست خارجی جمهوری‌خواهان در مجلس نمایندگان آمریکا، طی نامه‌ای به کاخ سفید اطلاع دادند که تحقیقاتی را برای بررسی عدم التزام دولت بایدن به تحریم‌های سوریه آغاز کردند.

«برایان استیل»، «جیم بنکس» و «جو ویلسون» که این نامه را نوشته‌اند، ادعا می‌کنند دولت بایدن برای دلجویی از ایران، تحریم‌های سوریه را اجرا نکرده و آن را بخشی از دیپلماسی در حال اجرا برای احیای توافق هسته‌ای ایران می‌دانند.

در این نامه ادعا شده که دولت بایدن با گذشت شش ماه از روی کار آمدن، با امتناع از اجرای تحریم‌های سوریه، تاکنون در برابر نقض آنها توسط ایران و دمشق، اقدامی انجام نداده و حتی یک دستور تنبیهی هم صادر نکرده است.

فری‌بیکن، که نسخه‌ای از این نامه را مشاهده کرده، نوشت: «این تحقیقات، یکی از چندین تحقیقی است که کمیته مطالعات جمهوری‌خواهان در مجلس نمایندگان، درخصوص تلاش‌های دولت بایدن برای اعطای تخفیف‌های تحریمی به ایران انجام می‌دهد».

سه نماینده مذکور خطاب به کاخ سفید و بایدن نوشتند: «ما نگران هستیم که دولت شما نتوانسته قانون تحریم‌های آمریکا [بر سوریه] را اجرا کند تا به ایران برای بازگشت به توافق هسته‌ای شکست‌خورده، امتیاز دهد. ما از اینکه دولت شما بعد از ۱۰۰ روز حضور در [کاخ سفید]، از اجرای تحریم‌ها سر باز می‌زند، عمیقا نگران هستیم».

بر اساس این گزارش، در ادامه نامه آمده است: «ما متعهد هستیم که با تحقیق و بررسی، هرگونه تخفیف تحریمی ارائه شده به ایران و متحدانش به عنوان بخشی از تلاش‌های شما برای بازگشت [به توافق هسته‌ای] را افشا کنیم».

به نوشته فری‌بیکن، نمایندگان جمهوری‌خواه همچنین از دولت بایدن خواستند توضیح دهد که آیا در مذاکرات با ایران برای بازگشت دو طرف به تعهدات برجامی، بحثی درباره برداشتن تحریم‌ها از دولت سوریه نیز مطرح شده یا خیر؛ که شامل اعطای معافیت‌ها با دولت سوریه از تحریم‌های فلج‌کننده می‌باشد.

خبر آغاز این تحقیقات همزمان با برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری در سوریه منتشر شده است.

نشست کمیسیون مشترک برجام با حضور هیأت‌های ایران و گروه ۱+۴ (آلمان، فرانسه، روسیه، چین و انگلیس) که عصر روز گذشته (سه‌شنبه) در «گرند هتل» در شهر وین آغاز شد، بعد از حدود یک ساعت و نیم به کار خود پایان داد و شرکت کنندگان در نشست خود به رایزنی‌ درباره بازگشت احتمالی آمریکا به برجام و اطمینان از اجرای کامل و موثر این توافق پرداختند.

«سید عباس عراقچی» معاون وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران پس از نشست روز گذشته کمیسیون مشترک برجام در گفت‌وگویی درباره نشست مذکور با بیان این‌که نمی‌توانم با اطمینان بگویم که این دور از مذاکرات دور آخر خواهد بود، تصریح کرد: تا وقتی منافع کشور تامین نشده، مذاکره ادامه پیدا می‌کند.

پیشتر سخنگوی وزارت خارجه چین با استقبال از توافق آژانس اتمی و ایران برای تمدید یک ماهه توافق دوجانبه، ابراز امیدواری کرد طرف‌های حاضر در مذاکرات وین، هرچه سریعتر به پیشرفت دست پیدا کنند. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول