اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

زیباترین خاطره برای فرزند مددجوی کردستانی ارمغان روز ملی حمایت از خانواده زندانیان

روز ملی حمایت از خانواده زندانیان، موسوم به نسیم مهر، امسال برای فرزند مددجوی کردستانی، زیباترین خاطره را رقم زد.

زیباترین خاطره برای فرزند مددجوی کردستانی ارمغان روز ملی حمایت از خانواده زندانیان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، پنجم خرداد ماه در تقویم ملی ایرانیان به نام روز ملی حمایت از خانواده زندانیان نامگذاری شده است، در این روز به همت زندان مرکزی سنندج، مرکز مراقبت اداره‌کل زندان‌های استان و حمایت مقامات قضایی ‎جشن تولدی به یاد ماندی با حضور  پدر برای فرزند مددجوی کردستانی رقم خورد و خاطره‌ای زیبا را برای وی به ثبت رساند.

جشنی کوچک اما پر از سرور و شادمانی و سراسر احساس، حضور پدر در این روز بزرگ‌ترین هدیه تولدی بود که مسئولان زندان سنندج می‌توانستند به این نوجوان در تحمل بیشتر دوران سختی دوری از پدر هدیه دهند. 

روز پنجم خرداد روز نسیم مهر، به یادماندنی‌ترین دیدار پدر محبوس با فرزندانش طی اقدامی ارزشمند و با زمینه‌سازی اقدامات قانونی و کسب مجوزهای قضایی در روز پنجم خرداد انجام شد و پدری بعد از گذشت چهار سال فرزندانش را خارج از محیط زندان به آغوش کشید.

دیدار زندانی محکوم به حبس در دوران تحمل حبس با فرزندانش زیباترین لحظه‌های احساسی و عاطفی به آغوش کشیدن پدر را در روز حمایت از خانواده زندانیان رقم زد، این اقدام ارزشمندی بود که با همت رئیس زندان مرکزی سنندج، رئیس مرکز مراقبت و مساعدت مدیرکل زندان‌های استان برای ثبت زیباترین خاطرات این خانواده فراهم شد.

همچنین در این روز رئیس کل دادگستری استان کردستان و مدیرکل زندان‌ها از خانواده زندانیان به مناسبت روز ملی حمایت از خانواده زندانیان بازدید کردند.

مدیرکل زندان‌های کردستان اعلام کرد: پنجم خرداد ماه مصادف با روز ملی حمایت از خانواده زندانیان درحالی گرامی داشته می‌شود که این خانواده‌ها در معرض انواع آسیب‌های اجتماعی، فرهنگی، روانی و اقتصادی قرار دارند.

مراد فتحی افزود: بدون تردید اکثریت قریب به اتفاق خانواده‌ها، زندانیان را که هیچ نقشی در ارتکاب جرم ازسوی فرد بزهکار نداشته‌اند باید در زمره اولین قربانیان در جامعه به حساب آورد. 

وی اعلام کرد: اکثر قریب به اتفاق این خانواده‌ها، نیازمند حمایت مبرم هستند، گرچه نهادهای حمایتی درحد بضاعت خود به این خانواده‌ها خدمات ارائه می‌کنند اما فقدان  اعتبارات کافی در نهادهای حمایتی، شرایط دشواری را برای زندگی روزمره آنان به وجود آورده است به نحوی که حتی در قالب موارد برای تامین حداقل نیازها دچار بحران‌های جدی می‌شوند. 

وی اضافه کرد: حمایت مادی و معنوی از این خانواده‌ها و تاکیدات ریاست سازمان زندان‌ها مجموعه زندان‌ها را بر آن داشته تا با همراهی اقدامات حمایتی ارگان‌هایی چون کمیته امداد حضرت امام «ره»، انجمن حمایت زندانیان و مشارکت خیرین، با همتی مضاعف و مستمر به سرکشی و حمایت مادی و معنوی از این خانواده‌ها اقدام نمایند.

مدیرکل زندان‌های استان کردستان یادآور شد: امیدواریم با تداوم این‌گونه اقدامات و همراه کردن مسئولان قضایی در این سرکشی‌ها بتوانیم هم در آسیب‌های اجتماعی مورد تهدید خانواده‌ها جلوگیری کنیم و هم با مساعدت مسئولان قضایی نسبت به تسریع و بازنگری پرونده‌های قضایی مددجویان و استفاده از تاسیسات قضایی، اعطای مرخصی و  اشتغال بکار گامی ارزشمند در بازگشت سرپرست خانواده‌ها برداریم.

فتحی اضافه کرد: در همین راستا و در اقدامی مشابه روسای زندان‌های استان و مدیران عامل انجمن‌های حمایت زندانیان نیز از تعدادی از خانواده نیازمند زندانیان بازدید و سرکشی کردند و خانواده مددجویان کردستانی مهمان مهربانی‌های مسئولان زندان در کلیه زندان‌های استان بودند.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۲

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول