اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

رسیدگی به اعتراض 85 رد صلاحیت‌ شده در هیأت نظارت مرکزی/ بالا بودن دقت در فرآیند بررسی صلاحیت‌ها

دبیر هیأت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان زنجان گفت: از 101 فرد رد صلاحیت شده در هیأت نظارت استان، 85 نفر اعتراض خود را اعلام کردند که در هیأت نظارت مرکزی بررسی مجدد می‌شود.

رسیدگی به اعتراض 85 رد صلاحیت‌ شده در هیأت نظارت مرکزی/ بالا بودن دقت در فرآیند بررسی صلاحیت‌ها

محمدرضا محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: در فرآیند تایید صلاحیت داوطلبان شوراهای شهر زنجان ۱۵۶ نفر توسط هیأت اجرایی و نظارت شهرستان رد صلاحیت شدند که از این تعداد ۱۳۸ نفر، اعتراض کردند.

دبیر هیأت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه هیأت نظارت بر اعتراض این داوطلبان، هیأت عالی نظارت بر انتخابات شورای شهر استان بود، اضافه کرد: مهلت ۱۰ روزه برای رسیدگی وجود داشت که پیش از منقضی شدن این مهلت آقایان حجت‌الاسلام حسن شجاعی، مهدی باقری و سید البرز حسینی به عنوان اعضای هیأت عالی نظارت حضور یافته و چند روز به صورت فشرده بررسی انجام و در موعد مقرر نتایج اعلام شد.

وی با اشاره به اینکه از مجموع ۱۳۸ نفر معترض به نتایج بررسی صلاحیت‌ها ۳۷ نفر تایید صلاحیت شدند، عنوان کرد: ۱۰۱ نفر مجددا با رأی هیأت عالی نظارت رد صلاحیت شدند.

محمدی با اشاره به مهلت چهار روزه برای اعتراض به رد صلاحیت به هیأت نظارت استان گفت: این اعتراض همراه با پرونده داوطلبان به هیأت نظارت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی کشور ارسال شد.

دبیر هیأت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای سلامی استان زنجان با بیان این مورد که بعد از اینکه مهلت اعتراض به پایان رسید، پرونده‌ها به صورت محرمانه بسته بندی و همراه با پلمب مخصوص به تهران ارسال شد، عنوان کرد: این اقدام ۲۵ اردیبهشت‌ماه سال‌جاری انجام و هیأت نظارت مرکزی بر انتخابات اوایل هفته آینده به این اعتراض‌ها رسیدگی خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه از ۱۰۱ نفر رد صلاحیت شده در هیأت نظارت استان ۸۵ نفر اعتراض خود را اعلام کردند، گفت: مابقی این رأی را پذیرفته‌اند و هیأت نظارت مرکزی به اعتراض این تعداد از داوطلبان شوراهای شهر زنجان رسیدگی می‌کند.

محمدی با اشاره به اینکه بیشترین رد صلاحیت شده‌ها از شهر زنجان است، عنوان کرد: این موضوع به دلیل بالا بودن آمار ثبت‌نام در این شهر است.

دبیر هیأت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان زنجان با بیان اینکه نتایج بررسی صلاحیت‌ها به ستاد انتخابات استان اعلام خواهد شد و سپس به صورت سیستمی به فرمانداران ارسال می‌شود، افزود: پس از ابلاغ نتیجه، رد صلاحیت شدگان بار دیگر به مدت چهار روز فرصت دارند تا به رأی هیات نظارت مرکزی انتخابات اعتراض کنند.

وی با اشاره به اینکه بر این اساس صلاحیت داوطلبان در پنج مرحله و توسط مراجع قانونی بررسی می‌شود، گفت: هیأت اجرایی و نظارت شهرستان، هیأت نظارت عالی استان و دو مرحله هیأت مرکزی صلاحیت‌ها را بررسی می‎‌کند.

محمدی با اشاره به دقت بالا در فرآیند بررسی صلاحیت‌ها عنوان کرد: رسیدگی در نهایت دقت با رعایت تقوا و با وقت گذاشتن شبانه روزی توسط مراجع انجام شده است.

انتهای پیام/73009/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول