اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

استقلال زنان سرپرست خانوار با موج مهربانی

مدیرعامل بنیادخیریه موج مهربانی گفت: هدف کلی ما این است که خانواده‌ها و زنان سرپرست خانوار مستقل شوند و درآمد ثابت و پایداری داشته باشند تا بتوانند به راحتی امرار معاش کنند.

استقلال زنان سرپرست خانوار با موج مهربانی

مهرداد الطافی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در جهرم اظهار داشت: بنیاد خیریه موج مهربانی در راستای بیانات مقام معظم رهبری و حمایت و اشتغال پایدار خانواده‌های تحت پوشش خود با راه اندازی خانه اشتغال این امر مهم را اجرا کرد.

وی افزود: با ایجاد کارگاه خیاطی و آموزشی علمی و تخصصی به زنان سرپرست خانوار موفق شدیم تاکنون برای ۵۰ خانم سرپرست خانوار اشتغال ایجاد کنیم.

این کارآفرین برتر کشور در حوزه سازمان های مردم نهاد، همکاری با سازمان فنی و حرفه ای شهرستان برای برگزاری دوره‌های تخصصی و اشتغال‌های زود بازده برای ۷۰۰ نفر را از دیگر برنامه‌های بنیاد خیریه موج مهربانی عنوان کرد.

الطافی ادامه داد: با تامین هزینه مواد اولیه این مشاغل برای خانواده‌های نیازمند، محصولات تولیدی آنها را روانه بازار کردیم و درآمدزایی پایدار ایجاد شده است.

مدیرعامل بنیادخیریه موج مهربانی اعلام کرد: اکنون در سه استان فارس، سیستان و بلوچستان و هرمزگان اشتغالزایی و کارگاه‌های «خانه اشتغال» را فعال کردیم.

وی خیاطی، بافندگی، گلدوزی، مکرومه بافی، کشت گیاهان دارویی، تولید باکس های دمنوش، گلسازی و .... را از مشاغلی که در خانه اشتغال این بنیاد خیریه راه اندازی شده است، عنوان کرد.

الطافی بیان داشت: هدف کلی ما این است که خانواده‌ها و زنان سرپرست خانوار مستقل شوند و درآمد ثابت و پایداری داشته باشند تا بتوانند به راحتی امرار معاش کنند.

مدیرعامل بنیادخیریه موج مهربانی با اشاره به اینکه در زمینه اشتغالزایی در مناطق روستایی با توجه به منطقه از دام پروری، کشاورزی و ... خانواده ها را مورد حمایت قرار می دهیم، گفت: با ایجاد تعاونی‌های روستایی از این اقشار حمایت می‌کنیم و همچنین با وام‌های کارافرینی به خانواده ها حمایت خود را عملی خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه پرداخت وام های قرض الحسنه یا تامین و خرید اقلام جهت راه اندازی اشتغال ویژه زنان سرپرست خانوار از دیگر فعالیت‌ها و اقدامات بنیاد خیریه موج مهربانی است، ادامه داد: تاکنون به ۱۰ نفر، حدود ۴۰ میلیون تومان در این زمینه ها کمک شده است.

انتهای پیام/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول