اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

ضرورت تأمین پایدار آب شرب مردم اصفهان در فصل تابستان

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور بر تأمین آب شرب پایدار مردم در فصل تابستان تأکید کرد.

ضرورت تأمین پایدار آب شرب مردم اصفهان در فصل تابستان

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی آبفا اصفهان، حمیدرضا جانباز در جلسه ستاد پایش تنش آبی اصفهان که به صورت ویدئو کنفراس برگزار شد با بیان این که امسال تابستان بسیار سختی در پیش داریم، اظهار داشت: با افزایش دما در فصل تابستان از یک سو نیاز مردم به آب شرب به مراتب افزایش می‌یابد و از سوی دیگر ظرفیت تأمین آب شرب در اصفهان محدود است.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با اشاره به اینکه تدابیری که به منظور تأمین پایدار آب شرب مردم در استان اصفهان در دستور کار قرار گرفته باید در آینده نزدیک عملیاتی شود، افزود: تأمین پایدار آب شرب یکی از خواسته‌های اساسی مردم است و با وجود تنگناهای مالی و محدودیت منابع آبی باید بر تبعات ناشی از تنش آبی در کشور غلبه کرد تا  همچنان رضایت مردم حاصل شود.

وی با اشاره به قطع برق در طول شبانه روز افزود: شرکت‌های آب و فاضلاب در سطح کشور باید راهکارهای مختلفی برای تأمین برق تأسیسات آبی در نظر گرفته باشند تا با هیچگونه چالشی برای تأمین پایدار آب شرب مردم مواجه نشوند.

در ادامه این نشست هاشم امینی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان در خصوص تأمین آب شرب مردم در فصل تابستان بیان کرد: هم اکنون در زمان قطع برق ۸۵ دیزل ژنراتور به منظور تأمین برق اضطراری در تأسیسات بزرگ آبرسانی در سطح استان در مدار بهره‌برداری قرار می‌گیرد تا در فرایند تأمین آب شرب مردم هیچگونه مشکلی ایجاد نشود.

وی با اشاره به اوج مصرف آب در فصل تابستان تصریح کرد: با هدف تأمین پایدار آب شرب مردم در فصل تابستان، مدیریت فشار در شبکه توزیع آب در دستور کار قرار دارد و با نصب فشارشکن در نقاط مختلف شبکه و استفاده از سامانه‌های تله متری و تله کنترل، آب به صورت عادلانه میان مشترکان توزیع می‌شود.

امینی خاطرنشان کرد: در تمام شهرها و روستاهای استان گروه‌های مروجان مصرف بهینه آب فعال شده و عملیات زون‌بندی شبکه به منظور تأمین پایدار آب شرب در سطح استان اصفهان اجرایی شده است.  

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/ج/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول