اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فارس من

مخاطبان «فارس‌من» مطرح کردند؛ مهلت کرونایی مستأجران به کجا رسید؟/ لزوم ورود دوباره ستاد ملی کرونا

نخستین و حیاتی‌ترین اقدام ستاد ملی کرونا برای رفع مشکل اجاره‌نشینان، اعلام شفاف و سریع مصوبات در خصوص قراددادهای اماکن استیجاری خواهد بود.

مخاطبان «فارس‌من» مطرح کردند؛ مهلت کرونایی مستأجران به کجا رسید؟/ لزوم ورود دوباره ستاد ملی کرونا

به گزارش خبرگزاری فارس، نخستین و حیاتی‌ترین اقدام ستاد ملی کرونا برای رفع مشکل اجاره نشینان؛ اعلام شفاف و سریع مصوبات خود در خصوص قراددادهای اماکن استیجاری خواهد بود.

یکی از مخاطبان فارس من با ثبت یک پویش درباره مشکلات اجاره نشین‌ها در ایام کرونا خواستار توجه ستاد ملی کرونا به این مشکلات شد و نوشت: «با نزدیک شدن به زمان اوج نقل و انتقالات مسکن، یک دغدغه بزرگ همه مستأجران، جابجایی در ایام شیوع کرونا می‌باشد که هم خود آن‌ها و هم خانواده‌شان را در معرض ابتلا قرار می‌دهد . ضمن اینکه رفت‌وآمد مستمر در آژانس‌های املاک مختلف و منازل جهت پیدا کردن خانه، منجر به گسترش زنجیره شیوع کرونا می‌شود.»

وی در ادامه نوشت: «از طرفی در شرایط اقتصادی سخت فعلی، افزایش افسارگسیخته اجاره بها و عدم نظارت، شرایط را برای بسیاری از مستأجران سخت و طاقت‌فرسا خواهد کرد. در غیاب هر نوع نظارت، قیمت اجاره‌ها کاملا دلخواه تعیین می‌شود و هیچ ضابطه مشخصی ندارد.»

در همین رابطه این  مخاطب فارس من در گفت وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: با نزدیک شدن به فصل تابستان و ایام جابجایی مستاجران و افزایش سرسام آور کرایه‌ها در وضع فعلی کشور، اجاره نشینان را وادار به مطالبه گری از ستاد ملی کرونا جهت ارائه مصوباتی در خصوص قراردادهای اماکن استیجاری کرد.

وی افزود: در غیاب مصوبات امسال ستاد ملی کرونا صاحبخانه ها، نرخ اجاره بها را به شدت افزایش داده اند ؛ برای نمونه صاحبخانه بنده قبل از اینکه از قوانین مصوبات ستاد ملی کرونا مطلع شود، حدود 150 درصد اجاره بها را افزایش داده بود.

این سردبیر سوژه فارس من در پاسخ به  این پرسش  ما که آیا صاحبخانه شما بعد از مطلع شدن از دستور العمل ستاد ملی کرونا درباره مستاجران به این موضوع تمکین کرد یا خیر، تأکید کرد: صاحبخانه ما گفته است قوانین را مبنا قرار خواهم داد و مشکلی با این موضوع نخواهم داشت ؛ هرچند مخالف قوانین باشم و اکنون منتظر مصوبات جدید ستاد ملی کرونا درخصوص قراردادهای اماکن استیجاری هستیم .

وی درباره چگونگی طرح اختلاف بین موجر و مستاجر در ایام کرونا، این گونه توضیح داد: در شورای حل اختلاف طبیعتا مصوبات سال گذشته  ستادملی کرونا به عنوان قانون به حساب می‌آید و در هر موردی که مراجعه می کنند ،حق را به مستاجر می دهند ؛البته شورای حل اختلاف استثنائاتی نیز دارد که درصورت احراز حق را به صاحبخانه ها می دهد .

این مستأجر تهرانی، خاطرنشان کرد: حیاتی ترین قدم، اعلام شفاف مصوبات و رسانه ای کردن این موضوع از سوی ستاد ملی کرونا است و نتیجه این اقدام این است که آگاهی عمومی اتفاق خواهد افتاد و شاهد درگیری بین موجر و مستاجر  نخواهیم بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول