اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

60 هزار دز واکسن کرونا در گلستان تزریق شد/ خاموشی‌ها گریبانگیر واکسیناسیون کرونا

نزدیک به 60 هزار دز واکسن کرونا به گروه‌های اولویت‌دار استان گلستان تزریق شده است.

60 هزار دز واکسن کرونا در گلستان تزریق شد/ خاموشی‌ها گریبانگیر واکسیناسیون کرونا

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، برای کنترل و مدیریت ویروس منحوس کرونا تاکنون ۶۰ هزار دز واکسن در استان گلستان تزریق شده است و گروه‌های اولویت‌دار اعم از کادر درمان، جانبازان و افراد بالای ۷۰ سال در برابر کووید ۱۹ واکسینه شدند تلاش «کادر درمان» برای «ایمنی جمعی» در استان گلستان ادامه دارد.

ایمن‌سازی جامعه با از خودگذشتگی و فداکاری مدافعان سلامت در مقابله با ویروس منحوس کرونا ادامه دارد، تلاش‌ها تا رسیدن به نقطه امن استمرار می‌یابد تا از این مرحله فراز و نشیب بیماری به سلامت عبور کنیم.

* اجرای واکسیناسیون افراد بالای ۷۰ سال در گلستان

مدیر گروه پیشگیری از بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان گلستان؛ پیرامون واکسیناسیون جامعه هدف در استان گفت: تاکنون نزدیک به ۶۰ هزار دز واکسن کرونا به گروه‌های اولویت‌دار استان گلستان تزریق شده است.

علی باقری با بیان اجرای مرحله واکسیناسیون افراد بالای ۷۰ سال در استان افزود: کسانی که مشمول تزریق واکسن کووید ۱۹ می‌شوند با مراجعه به مراکز تجمیعی واکسیناسیون می‌توانند اقدام به تزریق واکسن کنند، پرونده الکترونیک سلامت افراد هدف در این پروسه تکمیل می‌شود.

* کاهش بیماران بستری به مراکز درمانی در گلستان

سرپرست مرکز بهداشت شهرستان گرگان در خصوص شیوع بیماری کرونا گفت: در هفته‌های جاری با مدیریتی که انجام شد با کاهش بستری و مراجعه به مراکز درمانی مواجه بودیم.

مرتضی غلامی با بیان اینکه واکسیناسیون قبل ‌از عید شروع ‌شده و با سرعت بیشتری در حال انجام است، تصریح کرد: تا کنون در گرگان حدود ۲۱ هزار و ۵۰۰ دز واکسن در مرحله اول و دوم به جامعه هدف تزریق شد.

به گفته وی؛ افراد بالای ۷۰ سال نیز واکسیناسیون شدند و این روند همچنان در حال اجراست، افراد بالای ۷۰ سال به مراکز تجمعی و بهداشتی مراجعه کنند و واکسن خودشان را دریافت کنند.

* خدمات‌دهی ضدکرونایی در مراکز تجمیعی

سرپرست مرکز بهداشت شهرستان گرگان در خصوص جانمایی مراکز تجمیعی در شهرستان ابراز کرد: مراکز مینا گل، الغدیر، گل‌ها، سرخنکلاته، جیلین، نودیجه، اوزینه، سالن خورشید، کفشگیری، امین‌آباد به عنوان مراکز تجمیعی به مردم خدمات می‌دهند.

غلامی با اشاره به اینکه مرکز تجمیعی سالن شرکت گاز به‌زودی راه‌اندازی خواهد شد، گفت: مردم می‌توانند با مراجعه به این مراکز در مقابل ویروس کرونا واکسینه شوند.

وی بیان کرد: مردم می‌توانند با توجه به جدول سنی مراجعه و واکسن خود را دریافت کنند، واکسن‌ها هزینه زیادی به دولت وارد می‌کند.

*خاموشی‌ها گریبانگیر واکسیناسیون کرونا

سرپرست مرکز بهداشت شهرستان گرگان با اشاره به اینکه خاموشی‌ها ضرر زیادی به ما وارد می‌کند، گفت: از ادارات انتظار است در مصرف بهینه برق توجه لازم را داشته باشند.

غلامی با اشاره به اینکه برخی واکسن‌ها در دمای زیر ۱۸ درجه سانتی‌گراد باید نگهداری شوند، افزود: اگر قطعی برق حادث شود باعث از بین رفتن واکسن‌ها و تحمیل هزینه‌های هنگفت در این زمینه به دولت می‌شود.

در حال حاضر حدود ۲۹۲ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در مراکز درمانی استان گلستان بستری هستند که از این تعداد ۶۹ نفر در آی‌سی‌یو و ۲۶ نفر متصل به ونتیلاتور یا دستگاه تنفس مصنوعی هستند.

انتهای پیام/83001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول