اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

اجحاف ۱۵۰ هزار میلیاردی به مردم در بازار فولاد/ بی‌عرضگی دولت یکی از دلایل افزایش قیمت مسکن

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به موج‌سواری عده‌ای بر کلید‌واژه قیمت‌گذاری دستوری فولاد و اجحاف ۱۵۰ هزار میلیارد تومانی به مردم در بازار فولاد در سال گذشته، گفت: دولت با بی‌عرضگی مشهور خود و کمک خود به گرانی قیمت فولاد و سیمان سبب یکی از دلایل اصلی افزایش قیمت مسکن شد.

اجحاف ۱۵۰ هزار میلیاردی به مردم در بازار فولاد/ بی‌عرضگی دولت یکی از دلایل افزایش قیمت مسکن

رضا تقی‌پور نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تهران در خصوص بازار فولاد اظهار کرد: در خصوص کلید واژه قیمت‌گذاری دستوری فولاد، عده‌ای بر روی آن موج‌سواری کردند و نتیجه آن این شد که در سال ۹۹، ۱۵۰ هزار میلیارد تومان در حوزه فولاد به مردم اجحاف شد.

وی گفت: یعنی از قیمت درب کارخانه چیزی که به دست مردم رسید، این عدد بزرگ و وحشتناک تفاوت داشت و متأسفانه مجلس در این زمینه به وظیفه نظارتی خود به‌رغم ارائه طرح لازم به درستی عمل نکرد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس بیان کرد: طرح مربوطه با طی‌کردن مسیر خود در نوبت هیأت رئیسه مجلس قرار دارد و اگر آن طرح پیدا می‌شد تا حدود زیادی از جلوی این ظلم و اجحاف گرفته می‌شد.

تقی‌پور ادامه داد: قیمت واقعی فولاد و مشخصاً میلگرد امروز در بازار ایران حدود ۷ و نیم تا ۸ هزار تومان است که متأسفانه شاهد فروش ۱۴ هزار تومانی هستیم که هنوز ادامه دارد و واقعاً بی‌عرضگی دولت در اداره این حوزه بود.

وی تصریح کرد: به دلیل دولتی‌بودن این صنایع و عدم تنظیم مقررات و نظارت صحیح در بازار فولاد و سیمان به عنوان دو مصالح اصلی صنعت ساختمان، یکی از دلایلی اصلی افزایش قیمت مسکن شد و متأسفانه دولت نه تنها اجازه بلکه به گرانی این محصولات کمک کرد که بی‌عرضگی کامل دولت در مدیریت این ۲ محصول مشهود بود‌.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول