اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

هشدار وقوع سیلاب و آبگرفتگی معابر در برخی استان‌ها/ دامداران و کشاورزان مراقب باشند

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: از امروز تا چهارشنبه ‌‌۵ خرداد‌ احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، وقوع صاعقه و برق گرفتگی، وقوع سیلاب، آبگرفتگی معابر، خیزش گردو خاک، کاهش کیفیت هوا و خسارت به محصولات کشاورزی در چندین استان وجود دارد.

هشدار وقوع سیلاب و آبگرفتگی معابر در برخی استان‌ها/ دامداران و کشاورزان مراقب باشند

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور بیان کرد: امروز در استان‌های اصفهان، گیلان، مازندران همچنین شمال‌غرب و غرب کشور، بخش‌هایی از جنوب‌ غرب، شمال فارس، غرب گلستان، غرب یزد، شرق هرمزگان، برخی مناطق جنوب سیستان و بلوچستان و برخی مناطق کرمان، همچنین دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های تهران، سمنان، البرز و قزوین، رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید و در برخی مناطق ریزش تگرگ، پیش‌بینی می‌شود. 

وی ادامه داد: امروز و فردا در برخی نقاط استان‌های البرز، مرکزی، قم، سمنان و تهران احتمال وقوع گرد و خاک وجود دارد. 

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی بیان کرد:‌ امروز شدت بارش‌ها در استان‌های زنجان، کردستان، اردبیل، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی خواهد بود. 

ضیائیان اضافه کرد:‌ روز چهارشنبه ۵ خرداد در برخی مناطق غرب و شمال‌غرب کشور، شرق سواحل خزر، برخی مناطق مرکز کشور، برخی نقاط استان‌های کرمان و سیستان و بلوچستان، شمال‌شرق کشور، خراسان جنوبی و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز شامل تهران، البرز، قزوین و سمنان رگبار باران، رعد و برق، وزش باد شدید و ریزش تگرگ در برخی مناطق پیش‌بینی می‌شود. 

وی افزود: شدت بارش‌ها روز چهارشنبه در استان‌های مازندران و گلستان و همچنین ارتفاعات البرز مرکزی و البرز شرقی خواهد بود و در این روز در سواحل خزر کاهش نسبی دما را خواهیم داشت. 

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: از امروز سه‌شنبه ‌۴ خرداد تا چهارشنبه ‌‌۵ خرداد‌، در نقاطی که ذکر شد رگبار و رعدوبرق، وزش با شدید، گردوخاک و در مناطق مستعد تگرگ‌ پیش‌بینی می‌شود در این راستا احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، وقوع صاعقه و برق گرفتگی، وقوع سیلاب، آبگرفتگی معابر، خیزش گردو خاک، کاهش کیفیت هوا و خسارت به محصولات کشاورزی وجود دارد.

ضیائیان افزود: توصیه می‌شود اجتناب از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از صعود به ارتفاعات و احتیاط در چرای دام‌ها در ارتفاعات و در مجاورت رودخانه‌ها و مسیل‌ها ‌در دستور کار باشد.

وی گفت: روز پنج‌شنبه ۶ خرداد در شرق و جنوب‌شرق کشور، نواحی مرکزی و جنوب کشور وزش باد شدید خواهیم داشت و در برخی مناطق، خیزش گرد و خاک دور از انتظار نیست. 

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: روز پنج‌شنبه در شمال آذربایجان غربی، شمال آذربایجان شرقی، ارتفاعات البرز، برخی مناطق خراسان شمالی و خراسان رضوی رگبار پراکنده گاهی رعد و برق گاهی وزش باد پیش‌بینی می‌شود. 

ضیائیان اظهار داشت: روزهای جمعه و شنبه پیش‌رو در اغلب نقاط کشور جوی آرام همراه با افزایش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود. 

وی با بیان اینکه از امشب تا جمعه دریای خزر مواج خواهد بود، گفت: روز چهارشنبه نواحی مرکزی دریای عمان همچنین خلیج‌فارس و تنگه هرمز مواج است. 

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار داشت: روز آینده اهواز و بندرعباس با بیشینه دمای ۴۰ درجه بالای صفر گرمترین مراکز استان و شهر کرد با کمینه دمای ۵ درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان خواهند بود.

ضیائیان در تشریح وضعیت جوی پایتخت بیان کرد: آسمان تهران روز آینده نیمه ابری در برخی ساعات افزایش ابر گاهی ‌ رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در تهران ۳۰ و ۱۷ درجه خواهد بود.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول