اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

ثبت 8 فوتی ناشی از حوادث ترافیکی در اردیبهشت ماه امسال

رئیس سازمان اورژانس و فوریت های پزشکی یزد با بیان این‌که اورژانس یزد یکهزار و ۲۴۲ حادثه ترافیکی را پوشش داده گفت: هشت نفر در حوادث ترافیکی یزد در اردیبهشت ماه سال جاری جان خود را از دست دادند.

ثبت 8 فوتی ناشی از حوادث ترافیکی در اردیبهشت ماه امسال

احمد دهقان در گفت و گو با خبرنگار فارس از یزد با بیان اینکه سازمان اورژانس در اردیبهشت ماه چهار هزار و ۴۶۰ ماموریت غیرترافیکی داشته است اظهار کرد: در این مدت هزار و ۲۶ ماموریت حوادث ترافیک شهری و ۲۱۶ ماموریت ترافیک جاده ای را انجام داده است.

وی با بیان اینکه ۲ هزار و ۲۲۷ نفر بر اثر حوادث ترافیکی با ماموریت های اورژانس به بیمارستان منتقل شده و بستری شدند افزود: در این مدت ۱۳ ماموریت امداد هوایی از طریق بالگرد انجام شده و ۳۸۳ ماموریت نیز در پرونده کوید ۱۹ برای انتقال به مراکز درمانی ثبت شده است.

رئیس سازمان اورژانس و فوریت های پزشکی یزد با بیان اینکه گاز مونواکسید کربن در ماه گذشته ۴ نفر مسموم در استان برجای گذاشت ادامه داد: مسمومیت با مونواکسید کربن یا گازگرفتگی، مسمومیتی است که به خاطر تنفس گاز خطرناک مونوکسید کربن ایجاد می‌شود.

وی بیان کرد: همچنین اورژانس یزد ۱۲۲ ماموریت نیز در خصوص سایر مسمومیت ها انجام داده و در این مدت ۲۶۱ مأموریت برای انتقال و یا بررسی وضعیت بیماران قلبی انجام شده است.

دهقان انجام ماموریت ناشی از سوختگی را یک ماموریت برشمرد و عنوان کرد: ۲۳۶ مأموریت برای سقوط از ارتفاع، ۱۹۳ مأموریت تنفسی، ۲۲ ماموریت برای بیماران ناشی از سکته مغزی و ۷ ماموریت به دلیلی اقدام به خودکشی انجام شده است.

رئیس سازمان اورژانس و فوریت های پزشکی یزد با اشاره به اینکه هم اکنون میانگین رسیدن نیروهای اورژانس بر بالین بیماران، در شهرها هفت دقیقه و در جاده ۱۲ تا ۱۵ دقیقه است، افزود: تلاش ما این است که این استانداردها رعایت شود.

وی با بیان اینکه تمام پایگاه‌های اورژانس استان یزد به تجهیزات مورد نیاز مجهز هستند، افزود: درخواست اورژانس هوایی الزاما و صرفا توسط تکنسین ‌های اورژانس انجام می ‌شود و درخواست به صورت عمومی توسط مردم انجام نمی شود.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول