اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

تبعیت از قانون لازمه حکومتداری و مدیریت اجتماعی است

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه باید آنچه مر قانون بوده اجرایی شود و تابع آن باشیم گفت: اگر افرادی تایید صلاحیت نشدند می‌توانند از مجاری قانونی اعتراض خود را اعلام کنند زیرا لازمه حکومتداری و مدیریت اجتماعی تابعیت از قانون است.

تبعیت از قانون لازمه حکومتداری و مدیریت اجتماعی است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی ظهر امروز در همایش هیات‌های نظارت استان، شهرستان‌ها و بخش‌های استان همدان با بیان اینکه امیدوارم خداوند اخلاص در عمل و رعایت جانب تقوا و امانت را در برگزاری انتخابات ۱۴۰۰ به ما بدهد اظهار کرد: یکی از فلسفه‌های حکومت اسلامی این بوده که به دنبال قدرت نباشیم و حضرت علی (ع) نیز در نهج‌البلاغه به این موضوع اشاره دارند.

وی با بیان اینکه در برخی مواقع در فضای انتخابات با بداخلاقی‌هایی و سیاست‌زدگی‌هایی مواجه می‌شویم که هیچ تناسبی با جمهوری اسلامی ندارد گفت: در اسلام کسی که قدرت‌طلبی دارد، هم برای خود و هم برای جامعه اسلامی خطرناک است که باید نسبت به این موضوع حساس بود.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه در فضای انتخاباتی گاهی شاهد تخریب‌هایی هستیم زیرا این افراد دنبال قدرت‌طلبی هستند عنوان کرد: هرگاه کاندیدایی به دیگری تهمت زده خداوند آبروی او را برده است چراکه باریتعالی از آبروی مومن نمی‌گذرد و دست قدرت الهی انسان را رها نمی‌کند.

وی با اشاره به اینکه گاهی تخریب‌هایی را در مناظرات و سیاه‌نمایی‌هایی می‌بینیم که برای خدا نیست و با هدف قدرت‌طلبی است تاکید کرد: گاهی برخی از کسانی که در فضای انتخابات ورود می‌کنند انگار در یک ماه دین را کنار می‌گذارند و مسائل معنوی را فراموش می‌کنند.

شعبانی با بیان اینکه باید آنچه مر قانون بوده اجرایی شود و تابع آن باشیم گفت: جمهوری اسلامی شکل نگرفته که عده‌ای به قدرت برسند، امیدوارم در طول انتخابات تمام کاندیداها اخلاق را رعایت کنند، اگر افرادی تایید صلاحیت نشدند می‌توانند از مجاری قانونی اعتراض خود را اعلام کنند زیرا لازمه حکومتداری و مدیریت اجتماعی تابعیت از قانون است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه متاسفانه گاهی در لایه‌های زیرین ستادها تخلفاتی صورت می‌گیرد که باید مورد توجه باشد رعایت حق‌الناس در انتخابات را موضوع مهمی دانست و خواستار توجه به این مهم شد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان در ادامه با بیان اینکه امام خمینی(ره) در فتح خرمشهر فرمودند «خرمشهر را خدا آزاد کرد» اظهار کرد: این موضوع یعنی امدادهای غیبی شامل حال ما شد که امیدوارم این امدادهای غیبی را در انتخابات هم شاهد باشیم.

وی با اشاره به اینکه قطعا رحمت الهی نصیب ما خواهد شد چراکه با هر سختی آسانی است افزود: مردم شایسته بهترین دولت و مجلس هستند و امیدوارم با انتخاب درست، مدیران کارآمد و مردمی داشته باشیم.

شعبانی با اشاره به اینکه زمینه‌های مشارکت حداکثری فراهم شود گفت: بخشی مربوط به اقناع و بخشی دیگر بسترسازی است تا مردم پای صندوق بیایند که البته مردم خواهند آمد و امیدواریم ما نیز به وظیفه‌ خود عمل کنیم.

انتهای پیام89026/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول