به گزارش خبرنگار تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس، شهریار فولادوند رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکتهای مردمی وزارت آموزش و پرورش در مراسم آغاز برنامههاى حمایتى بنیاد احسان ستاد اجرایى فرمان حضرت امام (ره) از دانشآموزان بازمانده از تحصیل، اظهار کرد: دامنه کار در آموزش و پرورش به واسطه گستردگى کشور، بسیار وسیع است و 110 هزار مدرسه جهت حصول اطمینان از کیفیت آموزش و تحصیل فعالیت میکنند.
وى افزود: وزارت آموزش و پرورش سعى دارد به منظور همگانی کردن آموزش در کشور، به جلب مشارکت خیرین بپردازد تا با فراهمسازى امکانات و با کمک بخش ناظر، به حل مشکلات دانشآموزان بازمانده از تحصیل بپردازد.
رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و مشارکت های مردمی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: در حال حاضر این وزارتخانه توانسته تا حد ممکن شرایط تحصیل را براى دانش آموزان فراهم کند و اقداماتى براى کاهش آسیبهاى ترک تحصیل برخى دانشآموزان انجام دهد چرا که برخى افراد از تحصیل باز میمانند و یا ترک تحصیل میکنند.
وی گفت: وزارت آموزش و پرورش به مسأله بازماندگان از تحصیل توجه ویژه ای دارد و آن را نادیده نگرفته و به این منظور به همکاری با بخشهایی پرداخته که از توان کاهش آسیبهای این حوزه برخوردارند که از جمله این نهادها میتوان به بنیاد احسان اشاره کرد که از توان کافی برای کمک به وزارتخانه در تحقق این مهم برخودار است.
فولادوند با اشاره به طرح آبا، گفت: در طرح آشتی با آموزش در وزارت آموزش و پرورش سعی داریم دانشآموزانی که ترک تحصیل کردند را با روشهایی انعطاف پذیر به تحصیل بازگردانیم چرا که دانشآموزان، سرمایههای ارزشمند کشور هستند و ادامه تحصیل آنان برای ما از اهمیت ویژهای برخوردار است.
وی خاطرنشان کرد: قطعا آموزش مجازی هیچگاه نمیتواند جای معلم را بگیرد اما در شرایط کنونی که با مسأله شیوع ویروس کرونا در کشور درگیر هستیم، این نوع آموزش می تواند کمک کننده باشد و بعد از پایان اپیدمی هم سعی می کنیم آن را ادامه دهیم اما به محض فراهم شدن شرایط، آموزش حضوری را در اولویت قرار خواهیم داد.
معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: در طراحی سامانه شاد سعی شده شرایط برای ادامه تحصیل حدود 14 میلیون دانش آموز فراهم شود اما در وضعیت کنونی، برخی دانش آموزان از امکان استفاده از این بستر برخوردار نیستند و برای آنان روشهای دیگری را در دستور کار داریم.
انتهای پیام/