اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

سوءاستفاده از عنوان ناجا برای کلاهبرداری اینترنتی

رئیس پلیس فتای استان سمنان از دستگیری متهمی سابقه‌دار که خود را پلیس معرفی می‌کرد و با درج آگهی جعلی در وب‌سایت دیوار اقدام به کلاهبرداری می‌کرد، خبر داد.

سوءاستفاده از عنوان ناجا برای کلاهبرداری اینترنتی

حسین صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان اظهار کرد: پس از مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتای شهرستان شاهرود مبنی بر کلاهبرداری اینترنتی در وب‌سایت دیوار، پرونده اولیه تشکیل و کارشناسان پلیس فتای این شهرستان تحقیقات خود را در این خصوص آغاز کردند.

وی ادامه داد: با توجه به ارائه مستندات توسط شاکی و با بررسی‌های اولیه و اقدامات تخصصی صورت‌گرفته توسط تیم کارشناسان پلیس فتای شهرستان شاهرود مشخص شد، متهم برای جلب اعتماد شهروندان خود را پلیس معرفی کرده و از این طریق با ثبت آگهی جعلی با عنوان اجاره منزل اقدام به کلاهبرداری کرده است.

رئیس پلیس فتای استان سمنان از شناسایی متهم خبر داد و گفت: با توجه به حساسیت موضوع، پس از انجام اقدامات پلیسی توسط کارشناسان خبره پلیس فتا و با بررسی ادله ارائه‌شده توسط شاکی و طبق مستندات جمع‌آوری شده، متهم که خود را مأمور ناجا معرفی کرده بود، در یک اقدام پلیسی طی هماهنگی با مراجع قضایی شناسایی و دستگیر شد.

صادقی بیان کرد: متهم در بازجویی‌های انجام‌شده در ابتدا منکر ارتکاب جرم انتسابی شد؛ اما در مواجه شدن با مدارک، مستندات و ادله دیجیتال جمع‌آوری‌شده به جرم خود اعتراف و بیان کرد با درج آگهی‌های جعلی در فروشگاه‌های آنلاین و معرفی خود به‌عنوان مأمور نیروی انتظامی، اقدام به جلب اعتماد کاربران و از این طریق از شهروندان کلاهبرداری می‌کردم.

وی با بیان اینکه متهم دارای سابقه متعدد قضایی است، گفت: این مأمورنما چندین مرحله با عناوین مختلف مانند اجاره منزل، فروش لباس، فروش برنج و ... اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کرد.

رئیس پلیس فتای استان سمنان به هم‌وطنان هشدار داد که هرگونه جعل و یا سوءاستفاده از عناوین‌ دولتی برابر قانون جرم است و افرادی که با تصور پنهان ماندن دست به اقدام مجرمانه می‌زنند، همواره باید آگاه باشند فضای مجازی با حضور کارشناسان سایبری برای آن‌ها محیط امنی نخواهد بود.

صادقی با بیان اینکه یکی از رایج‌ترین روش‌های کلاهبرداری در سایت‌های درج آگهی، پرداخت بیعانه است، خطاب به کاربران فضای مجازی گفت: مجرمان بعد از جلب اعتماد متقاضیان درخواست بیعانه برای کالا می‌کنند و بعد از دریافت از ارسال کالا خودداری کرده و دیگر پاسخگو نخواهند بود؛ شهروندان حتماً پس از رؤیت و دریافت کالا وجه را پرداخت کنند.

وی از شهروندان درخواست کرد که توصیه‌های پلیس فتا را جدی گرفته و آن‌ها را به کار ببندید تا در معرض این‌گونه کلاهبرداری قرار نگیرند و در صورت مشاهده موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir لینک مرکز فوریت‌های سایبری با ما در میان بگذارید.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول