اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

زمینه‌های سرمایه‌گذاری در کردستان فراهم است/نسبت به توسعه منطقه بی‌تفاوت نباشیم

استاندار کردستان گفت: زیرساخت‌های لازم سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه اقتصادی بانه و استان فراهم است.

زمینه‌های سرمایه‌گذاری در کردستان فراهم است/نسبت به توسعه منطقه بی‌تفاوت نباشیم

به گزارش خبرگزاری فارس از بانه، بهمن مرادنیا ظهر امروز در همایش معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری منطقه ویژه اقتصادی بانه که با حضور معاونین وزرای اقتصادی و صمت و استاندار سلیمانیه و سرمایه‌داران ایران و اقلیم کردستان عراق برگزار شد، اظهار داشت: حضور معاون وزیر در این همایش نشان از اهتمام و همت دولت در حمایت از سرمایه‌گذاری در کردستان است.

وی خاطرنشان کرد: امیدوارم اینگونه نشست‌ها زمینه هم‌افزایی هرچه بیشتر بین اقلیم و کردستان ایران را فراهم کند.

استاندار کردستان افزود: یکی از دلایلی کم‌بودن سرمایه‌گذاری بین دو کشور ایران و عراق، نبود ارتباط اقلیم و کردستان است.

مرادنیا با بیان اینکه نبود تعامل و ارتباط کافی موجب شده شکافی در زمینه‌های توسعه داشته باشیم، گفت: استانی مانند کردستان معادن سرشار، نیروهای توانمند و پای کار، آب، زمین و ظرفیت‌های دیگری دارد اما آنگونه که باید زمینه توسعه فراهم نشده است.

وی گفت: راه آهن تهران ـ همدان ـ سنندج، فرودگاه سقز که از اهمیت بسیار زیادی از نظر ارتباطات دارد و محور جدید مریوان ـ سنندج و مرز باشماق از زیرساخت‌های مهمی است که می‌تواند زمینه رونق بیشتر سرمایه‌گذاری بین دو کشور ایران و عراق را فراهم سازد.

وی با بیان اینکه افزایش تعاملات و مراودات بین دو کشور با هدف توسعه سرمایه‌گذاری بیشتر ضروری است، افزود: اگر امروز دنبال این هستیم که پدیده شوم قاچاق را نداشته باشیم و موضوع کولبری را که سایه سنگین بر بخش سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و دولت دارد حذف شود باید دست به دست هم دهیم.

استاندار کردستان گفت: اگر منطقه و مردم خود را دوست داریم نباید نسبت به توسعه منطقه بی‌تفاوت باشیم و نباید اجازه دهیم سرانه درآمدی مردم پایین باشد.

مرادنیا با بیان اینکه زیرساخت‌های لازم در منطقه ویژه اقتصادی بانه فراهم است، افزود: هر سرمایه‌گذاری که در بانه سرمایه‌گذاری کند، جای پای خود را در منطقه آزاد بانه هم باز کرده است.

وی تصریح کرد: کارهایی که دولت می‌توانست در زمینه رونق اقتصادی انجام دهد انجام داده است، دولت سال‌های سال پیگیر موضوع منطقه آزاد بانه ـ مریوان و منطقه اقتصادی بانه بوده و الان این زمینه و بستر فراهم شده است.

وی گفت: از سرمایه‌گذاران داخلی انتظار می‌رود که به صورت جدی وارد عرصه سرمایه‌گذاری در استان و به ویژه بانه شوند.

استاندار کردستان بر حل مشکلات سر راه سرمایه‌گذاران و تسهیل‌گری در سرمایه‌گذاری در استان تاکید کرد و گفت: خوشبختانه در شهر بانه و مریوان اتفاقات خوبی افتاده و سرمایه‌گذاری‌های قابل توجهی انجام گرفته که امیدواریم شاهد رونق هرچه بیشتر این مهم باشیم.

مرادنیا گفت: از تمام دستگاه‌های دولتی که به موضوع سرمایه‌گذاری مرتبط هستند تاکید می‌کنم در موضوع صدور مجوزها و غیره به سرعت تسهیل‌گیری کنند تا زمینه حضور سرمایه‌گذاران فراهم شود.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول