اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

بانوان؛ بازوان مشارکت حداکثری

بانوان در چهار دهه گذشته همواره نقش مؤثر و تأثیرگذاری در عرصه‌های مختلف داشته‌اند و به طور قطع، در این دوره از انتخابات هم برای خلق حماسه‌ای دیگر در تلاش هستند.

بانوان؛ بازوان مشارکت حداکثری

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، در آستانه مهم‌ترین رویداد سیاسی سال ۱۴۰۰، بانوان به دلیل توانایی در مدیریت خانواده نقش مؤثر و غیرقابل انکاری در ایجاد و افزایش شور و مشارکت انتخاباتی در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا دارند.

بانوان در چهار دهه گذشته همواره نقش مؤثر و تأثیرگذاری در تمام عرصه‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و ... داشته‌اند و به طور قطع، در این دوره از انتخابات هم برای خلق حماسه‌ای دیگر در تلاش هستند.

مشارکت بانوان در همه فعالیت‌های سیاسی یک ضرورت است؛ چراکه زنان در تمام عرصه‌ها نقش تعیین‌کننده و اثرگذار در جامعه دارند.

این روزها دشمنان قسم‌خورده نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با هیاهوی رسانه‌ای به دنبال اهداف مورد نظر خود در انتخابات ۱۴۰۰ از جمله حضور کم‌رنگ زنان و مردان ایران در پای صندوق‌های رأی هستند که باید هوشیار باشیم و بانوان نباید نسبت به هجمه‌های فرهنگی بی‌تفاوت باشند.

بانوان و شاخص‌های «انتخاب درست»

علیرضا عموزاده، یک تحلیلگر مسائل سیاسی در سمنان با اشاره به دستاوردهای بی‌شمار انقلاب اسلامی ایران در حوزه‌های مختلف اظهار کرد: یکی از این دستاوردها، تحول چشمگیری بود که پس از پیروزی انقلاب در حوزه مسائل زنان رخ داد.

وی با اشاره به حضور همه‌جانبه زنان در جریان انقلاب و تبیین جایگاه آنها در شکل‌گیری انقلاب اسلامی و تداوم آن گفت: امنیت، منزلت اجتماعی و سطح سواد زنان با پیروزی انقلاب اسلامی ارتقا یافت.

این تحلیلگر مسائل سیاسی از دیگر تحولات اساسی در حوزه مسائل زنان را در حوزه بنیان‌ها عنوان کرد که در آن، حقوق همه‌جانبه و فراگیری برای زنان همچون مردان در نظر گرفته شده است.

مشارکت بانوان در همه فعالیت‌های سیاسی یک ضرورت است

عموزاده با بیان اینکه زنان هویت و جایگاه خاص امروز خود را مدیون مکتب امام خمینی (ره) هستند، بیان کرد: زنان در طول چهار دهه گذشته، نقش اثرگذار خود را به‌خوبی در عرصه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی بر همگان اثبات کرده‌اند.

وی با بیان اینکه مشارکت بانوان در امور کشور امروز اهمیت قابل‌توجهی دارد، گفت: با توجه به اینکه زنان نیمی از جمعیت را تشکیل می‌دهند، مشارکت آنها در همه فعالیت‌های سیاسی یک ضرورت است.

این تحلیلگر مسائل سیاسی بیان کرد: نظام اسلامی به نقش‌آفرینی زنان در عرصه‌های مختلف اعتماد دارد و شاهد این ادعا، حضور نمایندگان زن در مجلس شورای اسلامی، شوراهای شهر و روستا و دیگر مشاغل و پست‌های مدیریتی مهم است.

عموزاده با اشاره به نقش زنان در خلق حماسه‌ای عظیم در انتخابات پیش‌رو عنوان کرد: با توجه به جایگاه تعیین‌کننده و اثرگذار زنان در خانواده و جامعه، می‌توانند در ایجاد و تقویت شور انتخاباتی، رأی دادن، تبلیغ کردن و معرفی کاندیداها نقشی مؤثر و مثمری داشته باشند.

وی اظهار کرد: تبیین شاخص‌های «انتخاب درست» در خانواده یکی از وظایف مهمی است که بانوان به‌عنوان الگو و محور هر خانه و خانواده‌ای می‌توانند در این راستا نقش‌آفرینی کنند.

تلاش دشمنان برای کاهش مشارکت

یک کارشناس مسائل سیاسی هم با اشاره به لزوم مشارکت حداکثری در انتخابات، شاخص‌های یک رئیس‌جمهور اصلح از دیدگاه رهبر معظم انقلاب در طول سال‌های مختلف را عبارت از امانت‌داری، پاک‌دامنی، دوری از فساد، کارآمدی در مدیریت اجرایی کشور، دانستن نیازهای جامعه و مردم، هوشمندی، با برنامه بودن و ... برشمرد.

محسن نجم‌الدین گفت: همه مردم امروز باید این شاخصه‌ها را مدنظر داشته باشند و مؤثران و بزرگان استان سمنان در محیط جامعه و خانواده، این مؤلفه‌های مهم را تشریح و تبیین کنند.

این کارشناس مسائل سیاسی از دیگر شاخص‌های مهم در انتخاب کاندیدای اصلح را تعهد، تخصص، پایبندی به ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب، پایبندی به تعهدات و اخلاق‌مداری دانست.

زنان در طول چهار دهه گذشته، نقش اثرگذار خود را به‌خوبی در عرصه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی بر همگان اثبات کرده‌اند

نجم‌الدین با اشاره به نقش مهم مردم در تبیین این شاخصه‌ها گفت: دشمنان همواره در فکر دسیسه و توطئه‌چینی علیه انقلاب و نظام اسلامی هستند و این دشمنی را در عرصه‌ها و برهه‌های مختلف از جمله انتخابات گذشته نیز اثبات کرده‌اند.

او تصریح کرد: این روزها دشمنان با تبلیغات رسانه‌ای و مجازی دروغین و خلاف واقع خود برای به حداقل رساندن مشارکت مردم در انتخابات و کم‌رنگ کردن حضور مردم پای صندوق‌های رأی در تلاش هستند؛ اما با حضور مردم قطعاً موفق نخواهند شد.

این کارشناس مسائل سیاسی اضافه کرد: لازمه مقابله با توطئه‌های دشمنان داخلی و خارجی نظام اسلامی، تقویت بصیرت، عمل به‌هنگام، دشمن‌شناسی و هوشیاری عمومی است.

نه به ناامیدی 

 به گزارش فارس، انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ هم‌زمان با انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری ایران برگزار می‌شود و مدت زیادی تا این زمان باقی نمانده است.

خودباوری بانوان و پرهیز از ناامیدی برای حضور در انتخابات الزام است و زنان و دختران جوان و تحصیل‌کرده ایران اسلامی نگاه رو به جلو دارند و می‌توانند با ترسیم آینده‌ای روشن، مشارکتی ایده‌آل را در عرصه انتخابات رقم بزنند.

اگرچه اهتمام به مسائل زنان با توجه به جمعیت و اهمیت جایگاه آنان در خانواده و جامعه بسیار مهم است؛ اما نباید پرداختن به مطالبات بانوان تنها به دوره رقابت‌های انتخاباتی معطوف باشد.

وقتی مشارکت زنان در انتخابات گسترده باشد به‌تبع این حضور، برای تحقق خواسته‌ها و مطالبات آنان بیشتر تلاش می‌شود.

انتهای پیام/۷۴۰۰۷/ز/م/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول