اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

شرکت رأی اولی‌ها در انتخابات جشن تکلیف سیاسی است

رئیس ستاد انتخابات استان سمنان گفت: دانش‌آموزان با رسیدن به سن تکلیف سیاسی می‌توانند برای تعیین حق سرنوشت کشور در پای صندوق‌های رأی حاضر شوند.

شرکت رأی اولی‌ها در انتخابات جشن تکلیف سیاسی است

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حبیب‌الله خجسته‌پور پیش از ظهر امروز در گردهمایی ویدئوکنفرانسی رأی اولی‌ها که در سالن جلسات اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان برگزار شد، اظهار کرد: در جمهوری اسلامی ایران شرکت در انتخابات تکلیف و حق است و با توجه به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، آحاد جامعه در حماسه ملی انتخابات پیش رو شرکت کنند.

وی افزود: دانش‌آموزان در کنار دیگر اقشار جامعه با حضور همه‌جانبه در انتخابات می‌توانند گامی مهم و مؤثر در افزایش شور انتخاباتی بردارند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان اظهار کرد: اگر امکانات و نیروی انسانی آموزش و پرورش نباشد، برگزاری انتخابات میسر نمی‌شود.

خجسته‌پور گفت: معلمان با حضور در هیات های اجرایی انتخابات و به عنوان نماینده فرماندار در شعبه‌های اخذ رأی و همچنین دانش آموزان و معلمان و کارکنان آموزش و پرورش با حضور در انتخابات و پای اخذ رأی، شور و نشاط سیاسی ویژه‌ای برای کشور ایجاد می‌کنند.

وی افزود: انتخاب یک قدرت و توانایی است و دانش‌آموزان با رسیدن به سن تکلیف سیاسی می‌توانند برای تعیین حق سرنوشت کشور در پای صندوق‌های رأی حاضر شوند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان اظهار کرد: انتخابات در نظام جمهوری اسلامی ایران حق و تکلیف است؛ چراکه در وهله نخست حق ما است که در ارتباط با مسائل کلان و جزء کشور با شرکت در انتخابات تصمیم‌گیری کنیم و به نوعی مشارکت در انتخابات تکلیفی است که در نظام مقدس جمهوری اسلامی نسبت به امر مهم انتخابات بی‌تفاوت نباشیم.

خجسته‌پور افزود: در دهه ۵۰، جوانان میهن انتخاب کردند که مقابل استبداد ایستادگی کنند و انقلاب اسلامی به پیروزی رسید و در دهه ۶۰ هم جوانان رشید ایران اسلامی با حضور در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل انتخاب کردند از مرزهای ایران اسلامی جانانه دفاع کنند.

وی بیان کرد: اکنون کشور ما در ابعاد مختلف در جنگ با دشمنان قرار دارد و دشمنان ایران اسلامی در قالب جنگ‌های اقتصادی، فرهنگی و نرم درصدد ضربه زدن به کشور است.

حضور پرشور در انتخابات؛ وظیفه ملی و انسانی

محمد دستورانی، مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان نیز اظهار کرد: آحاد جامعه برای برگزاری پرشور انتخابات و حق تعیین سرنوشت تأثیرگذار هستند و باید با عزم راسخ در مهم‌ترین رویداد سیاسی ۱۴۰۰ حضوری منسجم داشته باشیم.

وی بیان کرد: حق انتخاب و انتخاب اصلح، نعمت بزرگی که به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بعد از انقلاب در کشور نهادینه شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: بدخواهان نظام مقدس جمهوری اسلامی با تبلیغات کاذب و تفرقه‌افکنی درصدد بی‌ارزش نشان دادن انتخابات هستند، اما مردم ولایتمدار کشورمان با حضور همه‌جانبه در صحنه توطئه‌های دشمنان را خنثی می‌کنند.

دستورانی افزود: حضور پرشور در انتخابات وظیفه ملی و انسانی است و دانش آموزان و فرهنگیان همواره نقش مؤثر و غیرقابل انکاری درصحنه‌های مختلف سیاسی و اجتماعی دارند.

۷۷۸ ​شعبه اخذ رأی در استان سمنان

سیدعباس دانایی، دبیر ستاد انتخابات استان سمنان نیز اظهار کرد: ۷۷۸ شعبه اخذ رأی در استان سمنان برای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در نظر گرفته است.

وی افزود: در ۲۸ خرداد امسال ۶۲۵ داوطلب شوراهای اسلامی ۲۱ شهر استان سمنان رقابت می‌کنند.

دبیر ستاد انتخابات استان سمنان بیان کرد: دو هزار و ۲۴۹ نفر در ۳۰۷ روستای استان سمنان در ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی روستا رقابت خواهند داشت.

دانایی افزود: دشمنان در فضای مجازی در قالب‌های مختلف می‌خواهند که انتخابات ۲۸ خرداد را کم‌رنگ جلوه دهند اما آحاد جامعه به‌ویژه فرهنگیان و دانش آموزان به‌ویژه دانش آموزان رأی اولی با توجه به توصیه رهبر معظم انقلاب و شرکت در انتخابات توطئه‌های دشمنان را خنثی می‌کنند.

انتهای پیام/۷۴۰۰۷/ز/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول