اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

بازخوانی خاطرات شهدا از مصادیق حفظ و احیای فرهنگ ایثار و جهاد است

یکی از راویان دفاع مقدس گفت: برگزاری یادواره‌های شهدا به مثابه بازخوانی و تقویت فرهنگ ایثار و جهاد است.

بازخوانی خاطرات شهدا از مصادیق حفظ و احیای فرهنگ  ایثار و جهاد است

به گزارش خبرگزاری فارس از بروجرد، عزیز شمسیان‌فر در یادواره شهدای روستای قلعه حاج عبدالله این شهرستان، اظهار کرد: بر اساس آیه ۲۱۶ سوره مبارکه بقره دشواری‌های جنگ با دشمنان دین، اسلام و بشریت با یاد خداوند و برای رضای او آسان می‌شود.

وی بیان کرد: همچنان که شهدا و رزمندگان دفاع مقدس به عنوان درس‌آموزان مکتب اسلام و قرآن مجاهدان و عاشقان در راه خدا بوده و در جبهه‌های جنگ به دنبال گمشده خود بودند.

این راوی دفاع مقدس خاطرنشان کرد: شهدا با مجاهدت و پایمردی در راه خدا کامشان از شربت شیرین شهادت نوشیده و از چشمه جوشان رحمت الهی سیراب کرده و به لقاءالله پیوستند.

شمسیان‌فر افزود: رزمندگان شیران شب و پارسایان روز بودند که در دل شب مشغول راز و نیاز و مناجات با معشوق خود بوده و در میدان رزم مردانه و جانانه از وطن خود دفاع کردند.

وی بیان کرد: شهدا در قامت اسطوره‌های ایثار، جان‌فشانی و از خودگذشتگی با پشت پا زدن به دنیا و تعلقات و ظواهر آن از همه چیز بریده و آسمانی شدند.

این راوی دفاع مقدس با تاکید بر ضرورت تداوم فرهنگ ایثار و جهاد، ادامه داد: برگزاری یادواره‌های شهدا و بازخوانی خاطرات و رشادت‌های آنان از مصادیق حفظ و احیای این فرهنگ است.

شمسیان‌فر از خانواده‌های شهدا به عنوان سرمایه‌های عظیم و بی‌مانند فرهنگی و اجتماعی یاد و تصریح کرد: تکریم و اکرام خانواده‌های معزز شهیدان و سرکشی از آنان وظیفه‌ای همگانی است.

گفتنی است، در این آیین معنوی که به همت پایگاه مقاومت شهید باهنر حوزه قدس روستای قلعه حاج عبدالله (گلدشت) بروجرد برگزار شد، از سال‌ها صبر و استقامت مادر شهید کرم روزبهانی قدردانی شد.

انتهای پیام/۸۵۰۱۲

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول