اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

لازمهٔ امنیت پایدار، مشارکت حداکثری مردم در انتخابات است

عضو هیئت علمی پژوهشکدهٔ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: امروز مشارکت حداکثری مردم در انتخابات به معنای امنیت پایدار است و رسانه‌ها باید در این زمینه بیش از پیش تلاش کنند.

لازمهٔ امنیت پایدار، مشارکت حداکثری مردم در انتخابات است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، سردار مهدی صباغی، عضو هیئت علمی پژوهشکدهٔ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در نشست مجازی با موضوع انتخابات و امنیت ایران، ضمن تبریک سالروز آزادسازی خرمشهر گفت: روز آزادسازی خرمشهر یکی از روزهای به یادماندنی برای تمام مردم مظلوم و ستم‌دیدهٔ دنیا است.

وی افزود: صدام با شروع جنگ بسیار تلاش کرد به‌زعم خود طی مدت 6 روز به تهران برسد، اما خوش‌بختانه این آرزو را به گور برد، اما 34 روز پشت درهای بستهٔ خرمشهر به تلاش خود جهت پیشروی ادامه داد.

صباغی اظهار کرد: کشور ما در آن ایام به نوعی جنگ جهانی سوم را تجربه کرد، زیرا یک طرف این جنگ ایران بود و کل دنیا در یک طرف دیگر بودند، اما جوانان خرمشهر ایستادگی کرده و از کیان مملکت خویش دفاع کردند.

این فرمانده و پیشکسوت دفاع مقدس خاطرنشان کرد: دشمن تصور کرده بود کشور ما دیگر توان ایستادگی ندارد، اما ما جرأت کردیم و توانستیم به مدد نیروهای مردمی و ارتش 20 میلیونی قدرت پیدا کنیم.

صباغی عنوان کرد: بهتر است در کنار نام‌گذاری این روز به‌نام روز مقاومت، روز آزادسازی خرمشهر روز وحدت نیز نامگذاری شود، زیرا در آن زمان همهٔ نیروها با حفظ وحدتی که داشتند توانستند به نتیجهٔ مثبت که همان آزادسازی خرمشهر بود برسند.

وی تصریح کرد: خرمشهر یک شهر است، آن‌چه مهم بود فتح ارزش‌ها بود، زمانی‌که ما دست به وحدت زدیم و توانمندی‌های را هم‌افزایی کردیم نتیجهٔ آن فتح خرمشهر شد.

عضو هیئت علمی پژوهشکدهٔ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: امروز به فرمودهٔ مقام معظم رهبری خرمشهرها را در پیش داریم، الحمدلله در آستانهٔ سالروز آزادسازی خرمشهر، فتح بیت‌المقدس نیز انجام شد و نیروهای محور مقاومت با شلیک 4 هزار موشک اسرائیل را به زانو در آوردند، تا جایی که اسرائیل درخواست آتش‌بس داد؛ پیام مقام معظم رهبری در این راستا نیز پیامی جهت‌دار و با تدبر و برنامه‌ریزی بود.

وی تأکید کرد: مقام معظم رهبری در بیانیهٔ گام دوم انقلاب می‌فرمایند علم، قدرت و توانایی را به ارمغان می‌آورد؛ در همین راستا دشمن می‌داند که اگر به ما قدرت برسیم هیچ‌چیز جلودار ما نخواهد بود و به همین سبب از هیچ‌کاری برای ضعیف کردن ما فروگذار نمی‌کند.

صباغی اظهار کرد: لازم است ما در فضای مجازی قدرت‌نمایی کنیم، اما متأسفانه در این زمینه ضعیف عمل می‌کنیم، خبرنگاران و نویسندگان ما باید با قلم خود برای رهایی از یوغ دشمن تلاش کنند، افراد خبرهٔ اهل رسانه نیز باید در مدیریت رسانه جسارت و جرأت به خرج دهند و حرفی برای گفتن داشته باشند.

وی بیان کرد: شهید علم‌الهدی که درود خدا بر او باد در آن روزها گفت درست است که خرمشهر سقوط کرد، اما مراقبت باشیم ایمانمان سقوط نکند؛ پیرو این سخن، امروز جسارت و جرأت برای ما مهم است تا بتوانیم در صحنه‌های مختلف در مقابل دشمن ایستادگی کنیم.

این فرمانده و پیشکسوت دفاع مقدس در رابطه با نقش رسانه‌ها در مشارکت حداکثری مردم در انتخابات نیز بیان کرد: امروز مشارکت حداکثری مردم در انتخابات به معنای امنیت پایدار است و رسانه‌ها باید در این زمینه بیش از پیش تلاش کنند.

صباغی عنوان کرد: مردم باید در حمایت از نظام، پای صندوق‌های رأی حاضر شوند و لازمهٔ این امر این است که رسانه‌ها تلاش کنند امیدآفرینی را در جامعه تقویت کنند، هر کس به نوبهٔ خود می‌تواند با قلم زدن در فضای مجازی و رسانه‌ها در این افزایش مشارکت نقش مؤثر ایفا کند.

وی ادامه داد: امروز باید امید را در دل مردم جاری و ساری کرد، کشوری که مردم پشتیبان آن باشند در هیچ شرایطی آسیب‌پذیر نخواهد بود.

عضو هیئت علمی پژوهشکدهٔ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: امروز ما می‌بینیم که دشمن با موضوع ناامیدسازی مردم نسبت به نظام و انقلاب، از طریق رسانه‌های خود و افراد نفوذی‌ تلاش می‌کند با تکیه بر گرانی‌ها و مبانی محاوره‌ای، یاس و ناامیدی را به جامعه تزریق کند، اما ما باید به‌دنبال اندیشه و تفکر باشیم و توانمندی‌های فراوانی را که جمهوری اسلامی در تمام صنایع و تکنولوژی‌ها دارد به مردم بشناسیم و امید را به جامعه پمپاژ کنیم.

وی یادآور شد: امروز هر کس رأی دهد برنده است، ما باید مردم را دعوت به حضور در صحنهٔ انتخابات کنیم.

صباغی اظهار کرد: امروز وظیفهٔ رسانه‌ها، امیدآفرینی و توصیه به بصیرت و صبر است و باید تنبلی‌ها را کنار بگذاریم، دشمن تلاش می‌کند مبانی دینی مردم ما را تضعیف کند، اما ما باید با خوش‌اخلاقی، مردم و علی‌الخصوص جوانان را به حضور در صحنه دعوت کنیم تا فردی صالح و انقلابی انتخاب کند تا تفکرات وابسته به غرب کنار زده شود و کارهای انقلابی و جهادی فراوانی در کشور صورت گیرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول