اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

«فتح خرمشهر» با حذف تفکر منافقانه بنی‌صدر محقق شد

رئیس کل دادگستری استان همدان گفت: فتح خرمشهر به دنبال وحدت نیروهای انقلابی و با حذف نگرش منافقانه بنی صدر رقم خورد.

«فتح خرمشهر» با حذف تفکر منافقانه بنی‌صدر محقق شد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، محمدرضا عدالتخواه عصر امروز در همایش تجلیل از فعالان ستاد تألیف قلوب و کمیته های معین آن، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه شهدای عملیات الی بیت المقدس اظهار کرد: سوم خرداد ماه برای ملت ایران، یادآور روز مقاومت، ایثار و پیروزی است.

وی با بیان اینکه دشمنان این نظام از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی با اسلام و ارزش‌های انقلابی ملت مشکل داشتند گفت: از این روز در همان سال های نخستین پیروزی انقلاب، صدام بعثی را به عنوان دست نشانده منطقه‌ای خود علیه ایران اسلامی مجهز کردند.

رئیس کل دادگستری استان همدان از مقاومت ۳۴ روزه مردم مظلوم خرمشهر در برابر دشمن تا دندان مسلح یاد کرد و افزود: هرچند که خرمشهر برای ماه‌هایی سقوط کرد، اما با وحدت نیروهای انقلابی ارتش و سپاه نقشه‌های دشمنان نقش بر آب شود و فتح خونین‌شهر نقطه عطفی در تاریخ هشت سال دفاع مقدس به ثبت رسید.

وی تصریح کرد: با حذف بنی صدر آن وحدت و یکدلی بین ملت ایران رقم خورد، او به عنوان فردی خائن با نگرشی منافقانه سعی در تفرقه‌اندازی بین نیروهای ارتش و سپاه داشت، اما با هوشیاری این دو مجموعه انقلابی راه به جایی نبرد.

عدالتخواه با اشاره به اینکه هیچ نصرتی به دست نمی آید جز آن که از جانب خدا باشد، عنوان کرد: به فرموده امام راحل(ره) «خدا خرمشهر را آزاد کرد» و این پیروزی غرورآفرین اقتدار و ایستادگی ملت ما در برابر دسیسه های دشمنان را به جهانیان ثابت کرد.

وی با بیان اینکه امروز این جمهوری اسلامی ایران است که بر توان و قدرتش روز به روز افزوده می شود و دشمنان نظام یکی پس از دیگری به زباله‌دان تاریخ می‌پیوندند افزود: رهبر انقلاب در جلسه ای فرمودند که خرمشهرها در پیش است، این بدان معناست که دشمنان نظام هیچ گاه دست از دشمنی با ملت بر نمی‌دارند و ما باید هر لحظه با درس گرفتن از حماسه خرداد سال ۶۱ آماده مقابله با دسیسه استکبار جهانی باشیم.

رئیس کل دادگستری استان همدان در ادامه به فعالیت‌های قابل توجه مجموعه قضایی استان درخصوص اصلاح ذات البین اشاره کرد و گفت: با راه اندازی ستاد تألیف قلوب و کمیته های مصلحین و معتذرین به عنوان کمیته های معین این ستاد، در یک سال گذشته ۴۵ درصد از پرونده های قضایی استان ختم به صلح و سازش شد و در این زمینه جایگاه نخست کشوری را به استان تعلق گرفت.

وی تصریح کرد: فعالیت های این ستاد بر اساس سند تحول بنیادین و مبتنی بر سیاست‌های اصلی قوه قضائیه است و در این حوزه مجموعه های نیروی انتظامی، دادگاه‌ها، دادسراها و زندان‌ها نقش قابل توجهی در ایجاد صلح و سازش بین طرفین پرونده‌های قضایی داشته‌اند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول