اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

افزایش ۱۱ درصدی تولید برق در نیروگاه ری/تحریم‌های ترامپ مانع نوسازی نیروگاه ری شد

مدیرعامل شرکت مدیریت ‌تولید برق ری گفت: تولید نیروگاه ری طی سال ۹۹ در مقایسه با سال قبل از آن با توجه به بازسازی و نصب تجهیزات جدید با افزایش ۱۱ درصدی همراه بود.

افزایش ۱۱ درصدی تولید برق در نیروگاه ری/تحریم‌های ترامپ مانع نوسازی نیروگاه ری شد

به گزارش خبرگزاری فارس از ری، حمید بادرستانی مدیرعامل شرکت مدیریت ‌تولید برق ری ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه ظرفیت شبکه ۵ هزار و توان نیروگاه یک‌هزار مگاوات بوده است، اظهار کرد: نیروگاه ری نقش حیاتی و کلیدی را بر عهده داشته و قبل از انقلاب این نیروگاه ۲۰ درصد تولید شبکه برق را به تنهایی بر عهده داشته که در زمان خودش بزرگترین نیروگاه کشور بوده است.

وی با اشاره به عمر حدود ۵۰ ساله نیروگاه و فعالیت ۲۱ واحد در این مرکز، گفت: نیروگاه با ۸۰۰ مگاوات ظرفیت تولید در بدترین شرایط ۵۵۰ مگاوات خالص آمادگی تولید برق دارد و ۲ ساعت یعنی حدود ۱۰ درصد برق شهر تهران را در طی شبانه‌روز تامین می‌کند.

مدیرعامل شرکت مدیریت ‌تولید برق ری با بیان اینکه نیروگاه ری به لحاظ تعداد واحد بزرگترین نیروگاه گازی کشور است، بیان کرد: ری به لحاظ تنوع تکنولوژی نیز با دارا بودن تکنولوژی کشورهای بلژیک، ژاپن و ایتالیا متنوع‌ترین نیروگاه کشور است.

بادرستانی با بیان اینکه ری یک دانشگاه نیروگاه گازی کشور است، یادآور شد: این نیروگاه آمادگی تولید ۵ میلیارد کیلووات ساعت برق خالص در یک سال را دارد البته تحویل میزان برق بستگی به دیسپچینگ دارد اما در حال حاضر تمام تولید نیروگاه در مدار است زیرا در فصل تابستان مصرف افزایش می‌یابد.

وی ادامه داد: در فصول سرد سال بخشی از واحدها با توجه به راندمان پایین نیروگاه، از مدار خارج می‌شوند و با توجه به مصرف سوخت، راندمان نیروگاه نیز افزایش می‌یابد درواقع در فصل زمستان نیروگاه ری نیروگاه دوم است.

مدیرعامل شرکت مدیریت ‌تولید برق ری با بیان اینکه در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ میزان تولید نیروگاه ۱۱ درصد افزایش یافته است، افزود: ۹۹ درصد سوخت نیروگاه، گاز و با حداقل آلایندگی است و امسال تا این لحظه ۱۰۰درصد از سوخت گاز استفاده کردیم و مصرف مازوت نیز صفر بوده است.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته ۲ مورد تعمیرات اساسی در نیروگاه انجام شد، تصریح کرد: قراردادهایی برای نوسازی منعقد شده بود اما بعد از روی کار آمدن ترامپ و اعمال تحریم‌ها، شرکت‌های خارجی انصراف دادند و در حال حاضر طرح توسعه و نوسازی مجددا در دستور کار قرار گرفته و بعد از پیک تابستان، نوسازی آغاز خواهد شد.

مدیرعامل نیروگاه ری ادامه داد: در حال حاضر راندمان فعلی نیروگاه ۲۲ درصد است که با تبدیل به سیکل ترکیبی، این عدد به ۵۵ درصد نیز می‌رسد و بدین ترتیب میزان تولید به ۱۰۷۰ مگاوات افزایش یافته و ۲.۵ برابر خواهد شد.

انتهای پیام/۶۷۰۶۲

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول