اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

کنکور سد راه نظام تعلیم و تربیت است/ باید اعتبار امتحانات نهایی بیشتر از کنکور شود

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با بیان اینکه باید کاری کنیم که اعتبار و روایی امتحانات نهایی از کنکور بیشتر شود، گفت: کنکور سد راه نظام تعلیم و تربیت است و باید طرح و الگوی مناسب برای جایگزینی آن ارائه شود.

کنکور سد راه نظام تعلیم و تربیت است/ باید اعتبار امتحانات نهایی بیشتر از کنکور شود

به گزارش گروه تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس، محمود امانی طهرانی دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش به همراه معاون آموزشی آموزش و پرورش شهر تهران و مدیر آموزش و پرورش منطقه 8 شهر تهران در بازدید از دبیرستان‌های رضوان دخترانه و کمیل پسرانه منطقه 8 تهران، اظهار کرد: به حق باید از همکاران که نگذاشتند چراغ تعلیم و تربیت در این دوران سخت و دشوار بیماری کرونا خاموش شود، تقدیر و تشکر کرد و آموزش و پرورش به وجود آنها افتخار می‌کند.

وی با اشاره به لزوم حذف کنکور، ادامه داد: امتحانات با کیفیت و استاندارد لازم می تواند به مرور زمان جایگزین کنکور شود، چون کنکور نتیجه زحمات و تلاش دانش‌آموزان را در مدت 2 و یا 3 ساعت می‌سنجد ولی امتحان با کیفیت و استاندارد نتیجه زحمات دانش‌آموزان را در طول سال می‌سنجد.

امانی طهرانی با بیان اینکه باید کاری کنیم که اعتبار و روایی امتحانات نهایی از کنکور بیشتر شود، گفت: کنکور سد راه نظام تعلیم و تربیت است و باید طرح و الگوی مناسب برای جایگزینی آن ارائه شود.

وی با تأکید بر اینکه مدرسه قلب تپنده آموزش و پرورش است، افزود: برای شکوفایی مدارس دست در دست هم، تلاش کنیم، چون آینده کشور در گروی مدارس مستقل و آموزش و پرورش باکیفیت است.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش اضافه کرد: معلمان، افسران سپاه پیشرفت کشورند که در خط مقدم آن، که همان مدارس هستند، خدمت می‌کنند و بدون حضور موثر و با کیفیت آنها، آموزش و پرورش بی‌معناست.

امانی طهرانی تاکید کرد: جامعه وقتی می‌بیند مدارس باز است و در آنجا جنب و جوش وجود دارد، احساس آرامش و امنیت می‌کند.

وی تأکید کرد: نسل باکیفیت، مسؤولیت‌پذیر و اجتماعی از مدارس با کیفیت آموزشی بالا بیرون می‌آید و با رعایت پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی باید تلاش کنیم تا ان‌شاءالله در سال تحصیلی جدید شاهد بازگشایی مدارس کشور باشیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول