اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فارس من

فارس‌من| مطالبه داوطلبان مشترک آزمون سراسری و ارشد؛ تکلیف ما را روشن کنید!

سردبیر سوژه فارس من گفت: تا پیش از این‌ها یک روال در جریان بود که آزمون کنکور ارشد قبل از آزمون کنکور سراسری برگزار می‌شد اما امروز کنکور کارشناسی ارشد بعد از کنکور کارشناسی برگزار می‌شود و همین موضوع مشکلاتی ایجادکرده است.

فارس‌من| مطالبه داوطلبان مشترک آزمون سراسری و ارشد؛ تکلیف ما را روشن کنید!

به گزارش خبرگزاری فارس، یکی از سردبیران فارس من با انتقاد از وضعیت ایجاد شده درباره آزمون‌های کنکور، با ثبت یک پویش خواستار تعیین تکلیف داوطلبان آزمونهای ارشد و سراسری شد و در این باره نوشت: «با توجه به تغییر تقویم آزمون‌های ملی و جابجا شدن تاریخ آزمون کارشناسی ارشد به مرداد ماه ۱۴۰۰ به دلیل حاد شدن شرایط کرونایی کشور و برگزاری آزمون کارشناسی ارشد پس از آزمون کارشناسی سراسری مشکلاتی برای داوطلبان مشترک ایجاد شده است.»

وی در ادامه نوشت: «از سازمان سنجش و آموزش کشور خواستاریم که با توجه به زمان محدود باقی‌مانده تا برگزاری آزمون سراسری زودتر تکلیف این داوطلبان را مشخص کند تا با برنامه‌ریزی دقیق‌تر بتوانند از هدر رفت هرینه‌های صورت گرفته و وقت گداشته شده جلوگیری کنند. چون نظم آزمون بی‌سابقه بوده حتی خبره‌ترین مشاوران تحصیلی هم چیزی از نحوه پذیرش داوطلبان مشترک نمی‌دانند.»

در این باره، سردبیر سوژه در گفت وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: تا پیش از این‌ها یک روال در جریان بود که آزمون کنکور ارشد قبل از آزمون کنکور سراسری برگزار می‌شد اما امروز کنکور کارشناسی ارشد بعد از کنکور کارشناسی برگزار می‌شود و همین موضوع مشکلاتی ایجادکرده است.

وی افزود: یکی از این مشکلات برای داوطلبانی ایجاد می‌شود که می‌خواهند در هر دو کنکور شرکت کنند، این داوطلبان می‌بایست در نظام قدیم یک ماه قبل از کنکور سراسری، در کنکور ارشد شرکت می‌کردند؛ قطعا تا قبل از برگزاری کنکور سراسری نتیجه‌ اولیه آزمون ارشد آمده بود و این جا قدرت انتخاب داشتند و می‌توانستند تصمیم بگیرند که در آزمون ارشد انتخاب رشته کنند یا اگر به انتخاب دلخواه نرسیده‌اند در کنکور سراسری را شرکت کنند و شانس خود را برای یک رشته دیگر در کارشناسی امتحان کنند.

سردبیر این سوژه تأکید کرد: تا پیش از این‌ها قانون مشخص بود. هرکس یک دانشگاه را می‌توانست انتخاب کند اما امروز مشکلی که به وجود آمده این است که نتایج کنکور کارشناسی برای افرادی که اول در این آزمون شرکت کرده‌اند در مرداد ماه اعلام می‌شود و زمان محدودی برای انتخاب رشته دارند، اگر انتخاب رشته بکنند، که در صورت قبولی در کنکور ارشد که احتمالا جوابش ۲۰ روز بعد از کنکور سراسری می‌آید، دیگر حق انتخاب ندارند. تا الان چنین چیزی نبوده است و کسی چیزی نمی‌داند که قانون پذیرش جدید چیست؟

وی تأکید کرد: ما می‌خواستیم از سازمان سنجش سوال کنید، چون این که مسئله تغییر کنکور نیست بگویند به ستاد ربط دارد و باید تاریخ آن تغییر بکند؛ به ما بگویند که برنامه ریزی داشته باشیم که حداقل امسال بخاطر کرونا یک بار در معرض بیماری قرار بگیریم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول