اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

راه‌اندازی باشگاه شهروندی در تهران/ پارک حاشیه‌ای با استفاده از هوش مصنوعی

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران توضیحاتی درباره هوشمند شدن پایتخت، راه‌اندازی سامانه تهران بلیت و باشگاه شهروندی ارائه داد.

راه‌اندازی باشگاه شهروندی در تهران/ پارک حاشیه‌ای با استفاده از هوش مصنوعی

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، محمد فرجود مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران در نشست خبری که امروز به همراه پیروز حناچی شهردار تهران و مناف هاشمی معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار پایتخت برگزار شد، درباره موضوع تهران هوشمند اظهار داشت: این مسئله سه محور افزایش بهره‌وری در مدیریت شهری، توسعه خدمت‌رسانی و افزایش مشارکت مردم و شرکت‌ها را دارد. 

وی افزود: برنامه تهران هوشمند موضوع مفصل است و تلاش کردیم جهت تحقق این مسئله از برنامه‌های مفصل، اسناد بالادستی و تجارب بین‌المللی استفاده کنیم.

وی ادامه داد: برنامه تهران هوشمند سه لایه سیاستگذاری، پروژه‌های اهرمی و حوزه‌های عملیاتی دارد که بخش پروژه‌ها شامل محور خدمات شهری و نوآوری است. 

فرجود با بیان اینکه هیچ برنامه شهر هوشمندی نقطه پایانی ندارد، گفت: نمی‌گوییم که همه ابعاد شهر هوشمند را ما در تهران متولی هستیم، ولی برنامه‌های زیادی در این راستا انجام داده‌ایم. 

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران در مورد موضوع خدمات شهروندی گفت: مسئله مشارکت، شفافیت، شهرسازی، حمل و نقل و موضوعات شهری و گردشگری از مسائلی است که در بخش خدمات شهروندی در این سازمان مدنظر قرار گرفته است. 

وی از راه‌اندازی سامانه 137 با ورژن جدید و سامانه محله‌محوری خبر داد و گفت: باشگاه شهروندی نیز به زودی رونمایی می‌شود. 

وی گفت: پرداخت یکپارچه خدمات شهری نیز مدنظر قرار گرفته و در حال حاضر 25 هزار تاکسی بارکدهای مربوطه را دارند که در تلاشیم این موضوع در میادین میوه تره‌بار و پرداخت عوارض هم مدنظر قرار گیرد. 

فرجود در باره موضوع پارک حاشیه‌ای خاطرنشان کرد: پارک حاشیه‌ای هوشمند به صورت آزمایشی در منطقه 2 راه‌اندازی شد که در این روش از هوش مصنوعی استفاده کرده‌ایم. همچنین موضوع پارک حاشیه‌ای هوشمند، اقدامات آن برای کارهای اجرایی در منطقه 6 و 7 نیز آغاز شده است.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران به راه‌اندازی اپلی‌کیشن دوچرخه اشاره کرد و گفت:‌این اپلی‌کیشن کارکردهای مناسبی برای شهروندان دارند و تهرانی‌ها می‌توانند از ابعاد مختلف آن استفاده کنند. 

وی خاطرنشان کرد: راه‌اندازی سامانه تهران بلیط نیز 30 درصد پیشرفت داشته و براساس این روش، امکان پرداخت بلیط‌های مراکز فرهنگی  و تاریخی مانند برج میلاد و باغ پرندگان و سایر موارد وجود دارد.

فرجود در ادامه در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه سرانجام راه‌اندازی وایفای شهری به کجا رسید، اظهار داشت: این مسئله را از ابتدا بررسی کردیم و دوست داشتیم که محقق شود. دوبار هم فراخوان دادیم اما متأسفانه سازمان تنظیم مقررات محدودیت‌هایی را لحاظ کرد.

وی افزود: ماهیتاً به نظر می‌رسد در پایتخت با توجه به گستره بزرگ شبکه تلفن همراه کسی چنان رغبتی به وایفای شهری نداشته باشد. ما نیز وارد حوزه‌ای که اپراتور تخصصی دارند تصمیم داریم که وارد نشویم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول