اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

انتخابات؛ نماد اراده مردم/ مشارکت حداکثری برای تحولی ملی

انتخاب درست و همچنین مشارکت حداکثری مردم در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری برای تحولی ملی ضروری است؛ همه مردم به صحنه می‌آیند تا بگویند از شرایط امروز گلایه‌مند و خواستار تغییر اوضاع هستند.

انتخابات؛ نماد اراده مردم/ مشارکت حداکثری برای تحولی ملی

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، این روزها و در آستانه انتخابات ۲۸ خرداد، در استان سمنان جریان‌های سیاسی و فعالان اجتماعی برای جلب نظر آحاد جامعه برای حضور پرشور و منسجم در انتخابات در تلاش هستند.

در استان سمنان، مؤثرترین اقشار برای ایجاد شفافیت و رقابت انتخاباتی به میدان آمده‌اند و از ماه‌های گذشته تاکنون، قشرهای فرهیخته و آگاه به مسائل روز جامعه، برای دعوت مردم برای مشارکت حداکثری در انتخابات در تلاش هستند.

حاصل کار این است که به طور قطع، مردم بر اساس تحلیل‌ها، بهترین تشخیص را برای انتخاب افراد اصلح در انتخابات انجام می‌دهند.

حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی فرآیندی است که چهره‌های سیاسی و مؤثران از ارکان مهم آن محسوب می‌شوند؛ این روزها همه در تقویت مشارکت حداکثری مردم بایدنقش ایفا کنند؛ چراکه هدایت افکار عمومی به سوی مشارکت حداکثری یک امر ضروری است.

نقش مؤثر سازمان‌های مردم‌نهاد در مشارکت حداکثری

سعید احمدیان، مدیر یکی از سازمان‌های مردم‌نهاد سمنان در همین زمینه به فارس می‌گوید: سازمان‌های مردم‌نهاد با فعالیت‌های گسترده در حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی، معیشت، محیط زیست، جوانان، ازدواج و اشتغال با لایه‌های درونی جامعه در ارتباط هستند.

او افزود: این سازمان‌ها با دغدغه رفع مشکلات مردم به‌ویژه قشر جوان گرد هم آمده‌اند و می‌توانند بسیاری از مشکلات امروز کشور را شناسایی و با معرفی و یا رفع مشکلات در جهت تقویت پیوند و همبستگی مردم با حاکمیت تلاش کنند که این همبستگی در نهایت موجب رفع مشکلات درونی جامعه، خوش‌بینی مردم به آینده و منجر به حضور آنان در صحنه می‌شود.

این فعال اجتماعی بیان کرد: انتخابات هرچند ارتباط مستقیمی با سیاست دارد، اما با عمیق شدن در این مقوله به اجتماعی و فرهنگی بودن آن می‌توان پِی برد که بر روی آحاد جامعه اثرگذار است و با چنین رویکردی نقش اساسی تشکل‌های مردم‌نهاد در فرآیند انتخابات برجسته و انکارناپذیر است.

احمدیان اضافه کرد: سازمان‌های مردم‌نهاد با ظرفیت‌های بی‌شمار در حوزه‌های مختلف، مؤسساتی غیرسیاسی و غیردولتی با دغدغه‌هایی از جنس جامعه محسوب می‌شوند که با مطالبه‌گری و تقویت روحیه مشارکت‌جویی مردم می‌توانند در عرصه‌های مختلف از جمله انتخابات زمینه مشارکت حداکثری را فراهم کنند.

او گفت: تشکل‌های مردم‌نهاد به‌عنوان یک شتاب‌دهنده و پُل ارتباطی نقش بارزی در معرفی داوطلبان اصلح به اقشار جامعه دارند. امروزه همه بر این باورند که سازمان‌های مردم‌نهاد ضامن سلامت جامعه و در واقع صدای مردم هستند؛ چراکه این سمن‌ها از بطن همین جامعه و مردم بیرون آمده‌اند و خواستار روی کار آمدن دولتی مردمی بوده که با برنامه‌ریزی‌های دقیق و بهره‌مندی از پتانسیل‌های نهفته در این سازمان‌ها بتوان در جهت حل مسائل و معضلات مردم گام‌های مؤثری برداشت و نقشه راه ایران قوی را ترسیم کرد.

برپایی نشست‌های بصیرتی در سمنان

سرهنگ مرتضی عبداللهی، فرمانده سپاه ناحیه سمنان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سمنان اظهار کرد: مجموعه سپاه ناحیه سمنان به همت پایگاه‌های مقاومت، قرارگاه‌های مقاومت بسیج و اقشار مختلف در دهه کرامت امسال که مصادف شده با ایامی که در آن برگزاری انتخابات ریاست جمهوری قرار دارد، ویژه برنامه‌های متعدد و متنوعی را در دست اجرا دارد.

وی ادامه داد: جشن‌هایی به‌صورت محلی در پایگاه‌های مقاومت بسیج تدارک دیده‌ و به‌صورت شاخص در حدود هشت نقطه شهرستان سمنان ایستگاه‌های فرهنگی برپا شده است.

فرمانده سپاه ناحیه سمنان با اشاره به مقارن شدن ایام دهه کرامت با برگزاری انتخابات در روز ۲۸ خردادماه گفت: برگزاری نشست‌های بصیرتی و تریبون آزاد نیز برای هر چه بهتر برگزار شدن انتخابات در دستور کار قرار گرفته است.

او بیان کرد: پایگاه مقاومت بسیج خواهران و برادران هر یک جشن‌هایی را در این ایام ویژه بسیجیان رأی اولی تهیه و تدارک دیده‌اند که این جشن‌ها در حال برگزاری است.

فرمانده سپاه ناحیه سمنان تأکید کرد: بزرگ‌ترین جشن را ملت ایران در روز ۲۸ خردادماه بار دیگر با تجدید بیعت با آرمان‌های امام راحل و رهبر معظم انقلاب و شهدا خواهند گرفت و مشت محکم خود را با حضور در پای صندوق‌های رأی بر دهان بدخواهان و دشمنان این انقلاب و نظام که همانا استکبار جهانی و جیره‌خواران آن است، خواهند زد.

نماد اراده مردم

انتخابات در جمهوری اسلامی ایران، نماد اراده مردم است و مدیریت کشور برپایه آرای مردم صورت می‌گیرد و در انتخابات پیش رو و در تمام انتخابات‌، باید به این امر توجه کرد.

رسانه‌های داخلی برابر هجمه رسانه‌هایی که قصد تضعیف مشارکت مردم در انتخابات را دارند، می‌توانند در گفتمان‌سازی و افزایش گفت‌وگو در جامعه در ارتباط با اهمیت مشارکت در انتخابات تلاش کنند.

به گفته کارشناسان حوزه سیاسی، گفت‌وگو باعث می‌شود که حرف‌های در گوشی مردم با صدای بلندتری در عرصه عمومی بازتاب پیدا کند و انعکاس دغدغه‌های آحاد جامعه، موجب می‌شود حس انفعالی بودن مردم برچیده و به مشارکت در انتخابات ترغیب شوند.

انتهای پیام/۷۴۰۰۷/ز/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول