اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

سوم خرداد روزشکستن ابهت پوشالی نظام‌های استکباری است

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی گفت: فتح خرمشهر از مصادیق بارز امداد الهی در دفاع مقدس بود اعتقاد به امداد الهی مانع هراس از دشمن در عرصه میدان و دیپلماسی است.

سوم خرداد روزشکستن ابهت پوشالی نظام‌های استکباری است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نوری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد، بابیان اینکه فتح خرمشهر از مصادیق بارز امداد الهی در دفاع مقدس بود، اظهار کرد: صدام می‌خواست جنگ را هفت‌روزه تمام کند و با حساب‌وکتاب‌های دنیوی و نظامی نیز این موضوع میسر بود؛ اما امداد الهی مانع تحقق محاسبات دنیوی و نظامی استکبار و رژیم بعث شد.

وی گفت: یاری خداوند همان امداد غیبی است که در دوران دفاع مقدس بارها شاهد آن بودیم و ازجمله در حماسه آزادسازی خرمشهر بر همگان عیان شد؛ ازاین‌رو حضرت امام (ره) فرمودند: خرمشهر را خدا آزاد کرد.

امام‌جمعه بجنورد بابیان اینکه در طول تاریخ نمونه‌های فراوانی از یاری‌رسانی حق‌تعالی به اصحاب حق و پیامبران وجود دارد، تصریح کرد: یاری خداوند بارها به داد انبیای الهی رسیده است، ازجمله پیامبر گرامی اسلام (ص) وقتی با یهودیان خیبر صحبت و مذاکره می‌کرد، برنامه‌ریزی‌شده بود از بالای دیوار قسمتی از دیوار را بر روی ایشان بیندازند و مدعی اتفاقی بودن موضوع شوند؛ اما یاری خداوند رسید و جبرئیل به پیامبر اطلاع داد که چنین توطئه‌ای چیده شده است.

وی افزود: در جنگ بدر نیز شمار دشمنان بسیار بیشتر بود و زودتر هم به محل نبرد رسیده بودند، بلندی‌ها و چاه‌های بدر را گرفته بودند و اسب و سازوبرگ جنگی فراوانی داشتند. از سوی دیگر یاران پیامبر دیر رسیدند و به چاه‌های آب هم دسترسی نداشتند؛ اما حق‌تعالی به یاری سپاه اسلام آمد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نوری گفت: در زمان حضرت صالح (ع) نیز وقتی این پیامبر الهی برای عبادت به کوه رفته بود دشمنان جوانان را آماده کردند تا در هنگام بازگشت حضرت صالح (ع) شبانه از بالای کوه سنگ‌بر سر او بریزند و وی را بکشند؛ اما امداد الهی به یاری پیامبر (ع) آمد.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی بابیان اینکه دفاع مقدس نیز به همین صورت بوده و در جای‌جای آن امداد الهی به یاری رزمندگان اسلام آمد، افزود: صدام می‌خواست جنگ را هفت‌روزه تمام کند و با حساب‌وکتاب‌های دنیوی و نظامی نیز این موضوع میسر بود؛ اما امداد الهی مانع تحقق محاسبات دنیوی و نظامی استکبار و رژیم بعث شد.

وی ادامه داد: آن زمان در ایران تازه انقلاب شده بود، بسیاری از فرماندهان ارشد نظامی که وابسته به رژیم ستم‌شاهی بودند فرار کرده بودند و ارتش منسجم نبود، سپاه به‌خوبی شکل نگرفته بود، وضعیت نظام به‌هم‌ریخته بود و مدیریت‌ها مستحکم نبود؛ ازاین‌رو صدام گمان می‌کرد با این وضعیت تا ارتش بتواند خود را جمع‌وجور کند به تهران رسیده و پایتخت را می‌گیرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نوری بیان کرد: اگرچه این برنامه‌ریزی رژیم بعث و استکبارِ حامی آن، طبق محاسبات دنیوی درست بود اما امداد غیبی را در محاسبات خود نیاورده بودند؛ به‌گونه‌ای که وقتی امداد الهی آمد نزدیک یک ماه تنها در خرمشهر معطل شدند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی گفت: کسانی که خرمشهر را نگاه داشتند همه آتش به اختیار عمل می‌کردند؛ زیرا فرمانده و مدیریت واحدی نداشتند؛ اما با امکانات اولیه در برابر دشمن مقاومت کردند که این‌ها همه از مصادیق یاری و امداد الهی است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی تصریح کرد: در فتح خرمشهر در آن شرایط نظامی و تجهیزاتی ۱۹ هزار اسیر از دشمن گرفتیم، ۱۶ هزار نفر از نیروهای دشمن را کشته و زخمی کردیم و ۱۸۰ کیلومتر مرز را آزاد کردیم که این‌ها همه از مصادیق نصر الهی است؛ به همین دلیل امام (ره) پس از فتح خرمشهر فرمود کسی غرور برندارد که چنین کاری کرده است، خداوند این کار را کرده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نوری گفت: امروز هم در فلسطین قضیه به همین صورت است، عرض متوسط غزه هشت کیلومتر و طول آن ۵۳ کیلومتر است؛ اما همین باریکه با نیروهای مقاومت خود در برابر رژیم صهیونیستی که همه امکانات را نیز در اختیار دارد، جانانه مقاومت می‌کند و این رژیم غاصب را عقب می‌راند.

وی تصریح کرد: غزه از همه طرف محاصره‌شده است؛ اما مبارزان فلسطینی با مقاومت خود در برابر رژیم صهیونیستی در ۱۲ روز، کاری می‌کنند که این رژیم خود تقاضای آتش‌بس یک‌طرفه کند.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: اعلام آتش‌بس یک‌طرفه توسط رژیم صهیونیستی درواقع اعلام شکست بوده و این پیروزی بزرگ برای مقاومت درنتیجه امداد الهی و غیبی حاصل‌شده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نوری افزود: اگر خدا را با خود همراه داشته باشیم، در میدان نبرد و عرصه دیپلماسی هیچ هراسی نخواهیم داشت؛ زیرا در طول تاریخ ثابت‌شده که اگر به خداوند امید داشته و توکل کنیم خداوند برای ما کم نمی‌گذارد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود بر گرامیداشت شایسته یوم‌الله سوم خرداد تأکید کرد و گفت: سوم خرداد روز مقاومت، پایداری، ایستادگی، نترسیدن از دشمن، شکستن ابهت پوشالی نظام‌های استکباری و روز غرور همه ما است که با پایداری خود و امداد غیبی و الهی توانستیم خرمشهر را آزاد کنیم.

وی افزود: باید فرهنگ عنایت و توجه به امداد الهی در جامعه زنده و پویا باشد؛ زیرا وقتی این فرهنگ و باور در جامعه جاری و ساری باشد اگر همه دنیا هم جمع شوند نمی‌توانند ملت ما را در هیچ عرصه‌ای شکست دهند.

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول