اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

درب صندوق نوآوری وشکوفایی به روی تمامی شرکت های دانش بنیان باز است

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی کشور گفت: درب صندوق نوآوری وشکوفایی به روی تمامی شرکت های دانش بنیان باز است.

درب صندوق نوآوری وشکوفایی به روی تمامی شرکت های دانش بنیان باز است

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، سیاوش ملکی فر اختتامیه در رویداد ۱۰۰ استارت آپ سیستان و بلوچستان اظهار کرد: در سال ۱۳۸۹ تاسیس این صندوق به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید و براساس آن مقرر شد با سرمایه اولیه سه هزار میلیارد تومان و با هدف تامین منابع مالی شرکت های دانش بنیان تشکیل شود.
وی با بیان اینکه امروز ۱۲ سال از تصویب این قانون می‌گذرد، ادامه داد: هم اکنون در کل کشور حدود ۶ هزار شرکت دانش بنیان به فعالیت مشغول به فعالیت در حوزه های مختلف صنعت و خلق کارها و خدمات فن‌آورانه هستند.

وی افزود: در دو سال گذشته بالغ بر ۱۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات و ضمانت نامه در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیان قرار داده ایم ودر حاشیه برگزاری رویداد 100استارت آپ سیستان و بلوچستان نیز در طی بازدید گفت و گو و جلسات متعددی با هدف کمک به تامین نیاز مالی فعالان این بخش داشته ایم.

ملکی فر خاطر نشان کرد: در سال ۹۲ و ۹۳ بود که اولین استارتاپ ها در ایران مطرح شدند و الان تعدادی از این ها به مراتب بالایی از رشد رسیده‌ و در بازار مشغول فعالیت هستند.

وی تصریح کرد: استارتاپ ها معمولاً در چرخه عمر خود آن هم در اولین مرحله رشد، بسیار پر ریسک بوده و چالش ها و پیچیدگی هایی دارند، در این مرحله آنهایی که کار فناورانه و یا اپلیکیشن های خدماتی می کنند باید کارشان را در حوزه کاری خود توسعه دهند و این مرحله پر ریسک بوده و هزینه های قابل توجهی را به همراه دارد.

وی افزود: برای کمک به استارتاپ ها در این مرحله دنیا به این نتیجه رسیده که شتاب دهنده ها می توانند نقش موثری داشته و برای عبور از مشکلات کمک کننده باشند و براین اساس ما در صندوق نوآوری و شکوفایی شرایط لازم را در داخل کشور مهیا کرده ایم.

معاون صندوق نوآوری و شکوفایی با اشاره به اینکه از جامعه استارت آپی نیز آن دسته از شرکت‌ها می‌توانند به صورت مستقیم از این صندوق تسهیلات و منابع بگیرند که دانش بنیان باشند، افزود: مدل حمایت از شرکت‌های استارت‌آپ متفاوت است و از آنها ذیل شتابدهنده های دانش بنیان حمایت صورت می‌گیرد.

ملکی فر با بیان این نکته که امروزه ۱۱۰ شتاب دهنده دانش بنیان در کشور وجود دارد، اضافه کرد: استارت آپ های خوبی در پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان برگزار می شود و اگر این طرح ها مورد حکایت قرار گیرند می تواند یک پایگاه خوب برای حمایت از استارت آپ ها محسوب شوند.

وی بیان کرد: درب صندوق نوآوری و شکوفایی به روی همه شرکت‌های دانش بنیان باز است، این صندوق حمایت لازم براساس توان خود از این واحدها انجام می دهد به گونه ای که تا سقف ۳ میلیارد تومان وام سرمایه در گردش و تا سقف ۵۰۰ میلیارد تومان قرض الحسنه سه ساله و تا سقف سه میلیارد تومان نیز برای محیا ساختن فضا به شرکت های دانش بنیان داده می شود و حدود۵۰۰ میلیون تومان هم به بهانه‌های مختلف به آنها بلاعوض داده می شود.

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی کشور خاطر نشان کرد:کوپن ورود و دریافت خدمات این صندوق، مهمان شدن و پذیرفته شدن در شتاب دهنده های دانش‌بنیان است همین الان هر کدام از این هشتاد استارتاپی که در این رویداد پذیرفته شده اند می‌تواند خیالشان از پرداخت این هزینه ها راحت باشد.

انتهای پیام/75005

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول