اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

بررسی کارشناسی لایحه رتبه‌بندی معلمان/ لزوم اصلاح سند اهداف دوره تحصیلی

دبیر ملی مطالبه‌گران آموزش و پرورش گفت: هفته پیش در جلسه‌ای که با چند تن از ‏اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس داشتیم، اشکالات لایحه رتبه‌بندی معلمان را که به صورت کارشناسی ‏شده بررسی شده است، مطرح کردیم.‏

بررسی کارشناسی لایحه رتبه‌بندی معلمان/ لزوم اصلاح سند اهداف دوره تحصیلی

به گزارش گروه تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس، حسین ضرغامی دبیر ملی مطالبه‌گران آموزش و پرورش در حاشیه ‏نشست ملی مطالبه‌گران آموزش و پرورش‏ درخصوص روال کار مطالبه‌گری، اظهار کرد: مطالبات ‏معمولاً به صورت خودجوش و مردمی پیگیری می‌شود؛ به عنوان مثال از مدت‌ها پیش به کمک ‏گروه‌های مردمی، صنفی و تشکل‌های دانشجویی در بحث رتبه‌بندی معلمان فعالیت‌هایی را شروع ‏کردیم.‏

وی افزود: مقصودمان در بحث رتبه‌بندی معلمان، یک بخشی از آن است یعنی استقرار یک نظام ‏پرداختی ویژه معلمان، حفظ و ارتقای شأن و کرامت آنهاست.‏

ضرغامی با بیان اینکه در سال گذشته جلساتی با رئیس سازمان برنامه و بودجه ‏داشتیم، اظهار کرد: بنده به عنوان نماینده معلمان با تعدادی از سرشبکه‌های مطالبه‌گر ‏در خصوص ۵۰ درصد افزایش حقوق معلمان صحبت کردیم که زیرمجموعه طرح رتبه‌بندی قرار ‏گرفته بود و اجحافی در حق معلمان محسوب می‌شد. در نهایت یک اصلاحی در طرح جدید که ‏در واقع رتبه‌بندی به حساب نمی‌آمد، انجام شد.‏

دبیر ملی مطالبه‌گران آموزش و پرورش ادامه داد: هفته پیش هم در جلسه‌ای که با چند تن از ‏اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات داشتیم، اشکالات لایحه رتبه‌بندی را که به صورت کارشناسی ‏شده بررسی شده بود، مطرح کردیم.‏

وی با اشاره به اینکه در بحث سند اهداف دوره تحصیلی هم مطالبه‌ای داریم، گفت: ‏این سند به دو الی سه سال پیش برمی‌گردد و به نظر می‌رسید که معیار خاصی هم نداشت؛ مطالبه‌گران در این زمینه جلسه‌های ‏کارشناسی برگزار کردند و باعث شد نکاتی از آن اصلاح شود.‏

ضرغامی اضافه کرد: در موضوع نیروی انسانی، متأسفانه آموزش و پرورش یک مشکل ‏اساسی دارد آن هم عدم وجود یک ساختار خوب است و این بحث هم مورد مطالبه قرار گرفت که ‏باید اصلاح شود.‏

دبیر ملی مطالبه‌گران آموزش و پرورش، کمبود امکانات آموزشی مجازی برای دانش‌آموزان در ‏مناطق محروم و بحث سند تحول را هم از دیگر مسائل مورد مطالبه و پیگیری خواند.‏

وی همچنین برنامه آینده مطالبه‌گران را تشکیل هسته اصلی معلمان مطالبه‌گر فعال در هر استان ‏دانست و گفت: اکنون فقط چند استان هستند که همکاری دارند و فعالیت بعضی از آنها نیز ‏محدود شده است اما در تلاشیم هسته‌های استانی را فعال کنیم.‏

ضرغامی بیان کرد: بعد از تشکیل هسته‌های فعال استانی، درصدد حل مشکلات استانی ‏هستیم و باید بتوانیم که هر استان را در یک زمینه آموزش و پرورش متخصص و صاحب نظر ‏کنیم؛ به عنوان مثال، اصفهان کار نیروی انسانی را جلو ببرد و به همین ترتیب استان‌های دیگر بقیه ‏فعالیت‌ها را تخصصی انجام دهند.‏

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول