اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

فتح خرمشهر گرانبهاترین میراث تاریخی ایران/تقویت بسترهای میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: کارهای خوبی در حوزه میراث فرهنگی انجام شده موزه بعد از سالها و با حمایت های خوب استاندار و پیگیری های مسئولان گردشگری استان به اتمام رسیده است.

فتح خرمشهر گرانبهاترین میراث تاریخی ایران/تقویت بسترهای میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، کیامرث حاجی زاده امروز در آیین تجلیل از فعالان حوزه میراث فرهنگی استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: ملتی که تاریخ خود را نداند و ملتی که عقبه خود را نشناسد آینده قوی برای خود ترسیم نمی‌کند.

وی گفت: آنچه امروز به ما رسیده ماحصل زحمات و تلاش‌های پیشینیان بوده و به ما منتقل شده است رسالت ما باید نگهداری، پاسداری و انتقال آن به نسل‌های آینده باشد.

معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: ملت‌ها و جوامع برای معرفی خود ابتدا به تاریخ خود بر می‌گردند که چه بودند، چه کردند و به کجا می‌روند جامعه و ملتی که تاریخ خود را نداند و در راه احیای تاریخ خود تلاش نکند ملتی توسعه‌ نیافته خواهد بود.

حاجی‌زاده گفت: رسالت ما این است که هویت فرهنگی و تاریخی و کهن مثل ایران را به دنیا معرفی کنیم امروز کشورهایی که ریشه و هویت تاریخی ندارند تمدن‌سازی جعلی می‌کنند.

وی ادامه داد: در کشوری مثل ایران که تمدن آن سرآمد گیتی بوده و تمدن ساز هستیم باید هویت تاریخی خود را پاس داشته و به دیگران معرفی‌کنیم.

این معاون استاندار تصریح کرد: همه ما در این قضیه مسئول هستیم چرا که با هویت خودمان روبرو هستیم و باید داشته هایمان را به همه جهان معرفی کنیم.

حاجی‌زاده گفت: تاریخ را اگر ورق بزنیم فتح خرمشهر از فتوحات تاریخی در طول همه برهه‌‌های ایران است رشادت هایی که در برابر ۸۰ کشور دنیا از خودمان نشان دادیم و در طول تاریخ به یادگار خواهد ماند که یک وجب از خاک ما به دست دشمن نیفتاد و باید این تاریخ را حفاظت کنیم.

وی افزود: بعثیون بر دیوارهای خرمشهر نوشتند «آمده ایم که بمانیم» ولی با تدابیر حکیمانه حضرت امام و غیرت مثال‌ زدنی مردم و رشادت سردارانی چون محمد جهان آرا خرمشهر آزاد شد و رزمندگان ما در زیر نوشته‌های عراقی ها اینگونه نوشتند «آمدیم نبودید» که نشان دهنده هویت تاریخی این مردم است.

معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: این استان از استان‌های کهن بوده که جاذبه‌های گردشگری و آثار تاریخی زیادی در آن به جای مانده یکی از راه‌های توسعه و درآمدزایی در این استان تقویت حوزه گردشگری و میراث فرهنگی است.

وی افزود: ترکیه منابع و معادن ندارد و تنها درآمد آن از گردشگری و توریست است در حالی که سابقه تاریخی بسیار کمتری از ایران دارد باید در استان کهگیلویه و بویراحمد که جاذبه‌های فراوانی دارد رو به سوی درآمدزایی پایدار در حوزه گردشگری و میراث فرهنگی حرکت کنیم.

این معاون استاندار ادامه داد: استان ما زیرساخت‌ها و بسترهای گردشگری و توریستی را داشته و بسیاری از آنها آماده شده که رسانه‌ها باید ظرفیت‌های توریستی و گردشگری استان را به ایران و جهان معرفی کنند.

حاجی‌زاده گفت: کارهای خوبی در این حوزه انجام شده موزه بعد از سالها و با حمایت های خوب استاندار و پیگیری های مسئولان گردشگری استان به اتمام رسیده است.

معاون عمرانی استاندار خاطرنشان کرد: در حوزه گردشگری بعد از پشت سر گذاشتن کرونا استان دوباره در مدار رونق قرار خواهد گرفت.

وی گفت: ساخت پارک‌های گردشگری در چند نقطه از استان در حال انجام است بازارچه های گردشگری نیز مد نظر قرار گرفته که همه این کارها برای رونق اشتغال در کهگیلویه و بویراحمد مثمر ثمر خواهد بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول