اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

ترسیم سیمای «جرایم تخصصی اطفال و نوجوانان» در همدان

معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان از ترسیم سیمای «جرایم تخصصی اطفال و نوجوانان همدان» برای نخستین بار در کشور خبر داد و گفت: این مهم با هدف بررسی علل بروز جرائم و اتخاد مناسب اقدامات، لحاظ شاخص‌های جمعیتی، تعداد جرایم هر حوزه و نسبت جرایم به اطفال به آن ترسیم شده است.

ترسیم سیمای «جرایم تخصصی اطفال و نوجوانان» در همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، عباس نجفی ظهر امروز در جلسه شورای نظام مشاوره اطفال دادگستری استان همدان اظهار کرد: سال گذشته در نظام مشاوره دادگاه‌های اطفال و نوجوانان بواسطه عملکرد خوب مشاورین و کارشناسان شاهد ارتقای ۲۳۰ درصدی مشاوره، نسبت به سال قبل بودیم.

وی بیان کرد: در این سال در راستای بررسی چگونگی اجرای شیوه‌نامه ارائه خدمات مشاورین در محاکم اطفال و نوجوانان از سوی قوه قضائیه، از تمام حوزه‌های قضایی توسط تیم پایش معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان بازدید شد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان همدان با اشاره به پیگیری روسا و دادستان‌های حوزه‌های قضایی نسبت به ابعاد و نحوه اجرای شیوه‌نامه گفت: در سال جاری نیز مقرر شده این پایش‌ها هر ۶ ماه یکبار صورت گیرد.

وی با بیان اینکه طبق نتایج تیم پایش، از قضات، کارکنان و مشاورین برتر این حوزه طی هفته قوه قضائیه تقدیر می‌شود عنوان کرد: بخشی از شیوه‌نامه ارائه خدمات مشاورین در محاکم اطفال و نوجوانان از سوی قوه قضائیه هنوز اجراء نشده که نیازمند پیگیری و اهتمام تمام اعضای شورای مشورتی است.

نجفی با تاکید به اینکه به صورت مستمر باید جلسات آموزشی ویژه مشاورین محاکم اطفال برگزار شود در ادامه با اشاره به حضور مشاورین محاکم اطفال و ارائه نظرات تخصصی آنها در جریان پرونده افرود: مشاورین محاکم اطفال باید علاوه بر بررسی شخصیت، وضعیت فرد و ارائه شرح حال آسیب‌دیده، آسیب‌های احتمالی را بررسی کنند تا قاضی بر اساس آن تصمیم‌گیری کند.

وی خاطرنشان کرد: در صورت نیاز فرد نیز پوشش‌های حمایتی مورد نیاز فرد را به قاضی اعلام کرده تا به مراجع مشخص مانند بهزیستی اقدام کنند.

معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان از ترسیم سیمای جرایم تخصصی اطفال و نوجوانان همدان برای  نخستین بار در کشور خبر داد و افزود: این مهم با هدف بررسی علل بروز جرائم و اتخاد مناسب اقدامات، لحاظ شاخص‌های جمعیتی، تعداد جرایم هر حوزه و نسبت جرایم به اطفال به آن ترسیم شده و در اختیار شورای مشورتی مشاورین اطفال استان قرار می‌گیرد.

وی در خصوص پیگیری عملیاتی نمودن دستورالعمل اداره مراکز مشاوره خانواده نیز بیان کرد: در این جلسه ابعاد کلی مراکز مشاوره خانواده برای اعضاء تشریح شد و بر  تقویت، نظارت و بازرسی از مراکز مشاوره خانواده با تشکیل تیم پایش تحت نظارت شورای مشورتی مشاورین دادگاه خانواده نیز تاکید شد.

انتهای پیام/۸۹۰۲۶/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول