اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

محکومان جرائم خرد در سایت پسماند محمدآباد به‌کار گرفته می‌شوند

دادستان قزوین گفت: محکومان جرائم خرد در قالب مجازات جایگزین حبس به‌عنوان نیروی خدماتی در سایت محمدآباد به‌کارگیری می‌شوند تا از این طریق هم جمعیت کیفری زندان‌ها کاهش یابد و هم امور خدماتی سایت مذکور با سرعت بیشتری پیش برود.

محکومان جرائم خرد در سایت پسماند محمدآباد به‌کار گرفته می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، محمد قاسمی، دادستان قزوین، در حاشیهٔ بازدید از روند اجرای تعهدات شهرداری قزوین برای ساماندهی سایت پسماند محمدآباد گفت: وظیفهٔ شهرداری در حوزهٔ مدیریت پسماند، تنها با جمع‌آوری و دپوی زباله در سایت محمدآباد رفع نمی‌شود و از آن‌جا که بازیافت زباله و پسماند یک چرخه و فرآیند گسترده است، شهرداری باید این فرآیند را فعال کرده و چرخهٔ تفکیک و پردازش پسماند را تا مرحلهٔ بازیافت و بی‌خطرسازی زباله دنبال کند.

وی افزود: ریشهٔ مشکلات سایت پسماند محمدآباد عدم ثبات مدیریتی و دست‌ به دست شدن آن است و اگر به کارهای انجام شده اکتفا کنیم در کوتاه‌مدت گرفتار آفتی خواهیم شد که گذشتگان نیز به آن دچار شدند.

دادستان قزوین با تآکید بر لزوم کار جمعی، عمومی و مشارکتی شهرداری‌های سطح استان ادامه داد: همهٔ شهرداری‌هایی که پسماندهایشان را به سایت محمدآباد می‌آورند، باید هزینهٔ خدماتی که دریافت می‌کنند را جبران کنند، البته استانداری قزوین می‌تواند از محل وجوهی که سهم شهرداری‌هاست، این سهم را تهاتر کند تا برای گرفتن وجوه از هر شهرداری درگیر نشویم.

قاسمی در ادامه تصریح کرد: کل هزینه‌های سایت پسماند محمدآباد نباید از جیب شهرداری و شهروندان قزوینی تأمین شود که این کار بی‌عدالتی محسوب شده و بقیهٔ شهرداری‌های استان نیز باید سهم خود در توسعهٔ سایت مزبور را بپردازند.

این مقام قضایی استان با بیان این‌که تذکرات محیط زیستی مدیران بدون عاملیت به اقدام اثرگذار نیست، عنوان کرد: با توجه به این‌که فصل گرما را در پیش داریم، باید برخی طرح‌های توسعه و تجهیز سایت محمدآباد با ترک تشریفات اجرا شوند تا مشکلات ما دوچندان نشده و البته چنین طرح‌هایی باید تداوم داشته باشند.

این مسؤول با ذکر این‌که دستگاه قضا از باب حاکمیتی و نظارتی به معضلات سایت محمدآباد ورود کرده است، بیان کرد: محکومان جرائم خرد در قالب مجازات جایگزین حبس به‌عنوان نیروی خدماتی در سایت محمدآباد به‌کارگیری می‌شوند تا از این طریق هم جمعیت کیفری زندان‌ها کاهش یابد و هم امور خدماتی سایت مذکور با سرعت بیشتری پیش برود.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین در پایان بر ضرورت به‌کارگیری شرکت‌های دانش‌بنیان برای درآمدزایی از مجموعهٔ سایت محمدآباد تأکید کرد و گفت:‌ برای گرداندن چنین مجموعهٔ بزرگی باید هزینه‌ها را از خود سایت تأمین کرده و با استفاده از بازیافت طلای سیاه، سایت محمدآباد را به سوددهی اقتصادی برسانیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول