اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع) نقطه عطفی برای بالندگی سیره رضوی است

مدیر خبر و رسانه‌های نوین آستان قدس رضوی گفت: جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع) با تداوم برگزاری قطعا تبدیل به یک نقطه عطف برای بالندگی سیره رضوی خواهد شد.

جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع) نقطه عطفی برای بالندگی سیره رضوی است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از آستان نیوز، جمال رستم‌زاده هدف اصلی جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع) را جاری کردن سیره رضوی در جامعه توصیف کرد و گفت: باید از ابزار رسانه در این مسیر و برای نیل به مقصود بهترین بهره گرفته شود.

مدیر خبر و رسانه‌های نوین آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: امروز شاهد هستیم که رسانه‌ها تبدیل به یک گروه مرجع شده‌اند و اثرگذاری آنها متاثر از تغییرات تکنولوژیک بیش از هر زمان دیگری است و باید از این بستر برای ترویج سیره ائمه اطهار(ع) بهره گرفت.

وی با اشاره به اینکه مفاهیم مطرح شده در سیره رضوی در بسیاری از مسائل و معضلات اجتماعی امروز راهگشاست، افزود: جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع) در نخستین دوره برگزاری خود تلاش کرد خلاء موجود در این زمینه را که ناشی از غفلتی تاریخی در حوزه پردازش مفاهیم رسانه‌ای سیره رضوی است، پر کند.

رستم‌زاده با تاکید بر اینکه جشنواره با توجه به نخستین دوره برگزاری آن کارنامه‌ای فراتر از انتظار را ایجاد کرد، گفت: در حوزه خبر شاهد استقبال بسیار خوبی از سوی فعالان رسانه‌ای سراسر کشور بودیم و همچنان نیز بر این باور هستم که در سال‌های بعد با توجه به گسترش بیشتر فراخوان جشنواره تعداد آثار ارسالی به صورت تصاعدی افزایش خواهد داشت.

مدیر خبر و رسانه‌های نوین آستان قدس رضوی عنوان کرد: با این وجود در بخش خبر تمامی معیارهای حرفه‌ای داوری را لحاظ کردیم و ترکیب داوران جشنواره خود موید این بود که معیارهای سختگیرانه و حرفه‌ای برای آثار اعمال شده است.

وی با اشاره به اینکه ماهیت خبر با توجه به کوتاه بودن و فراگیر بودنش می‌تواند قالبی بسیار مناسب و متناسب با اشاعه سیره رضوی باشد، ادامه داد: بسیاری از اخبار ارسالی به این جشنواره با محور اتفاقاتی بود که در حرم رضوی رخ می‌داد و البته که باید دامنه شمول اخبار گسترده‌تر شود و از محدوده جغرافیایی حرم رضوی خارج و اخباری در سراسر کشور با محوریت امام هشتم شیعیان مدنظر قرار گیرد.

رستم زاده گفت: علاوه بر این اخبار مرتبط با سیره رضوی باید در عین کوتاه بودن که متناسب با ذائقه مخاطب امروز است دارای جامعیت باشند.

مدیر خبر و رسانه‌های نوین آستان قدس رضوی افزود: جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع) با پیشینه فعلی می‌تواند در ادوار بعدی یک نقطه عطف برای سیره رضوی باشد و می‌توان با راه‌اندازی دبیرخانه دائمی آن زمینه‌ای برای تعامل مداوم با مخاطبان و خلاقان و تولیدکنندگان محتوا در این حوزه ایجاد کرد.

گفتنی است؛ نخستین جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع) به همت مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی با اهداف گسترش و ترویج آموزه‌ها و فرهنگ والای رضوی در عرصه‌های مختلف، بازخوانی مفاهیم بنیادین در پیوند با سیره رضوی، حمایت از پدیدآورندگان آثار رسانه‌ای رضوی، ارتقای سطح کمی و کیفی آثار رسانه‌ای در حوزه معارف رضوی برگزار شد.

انتهای پیام/ ۷۰۰۶۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول