اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

کشف ماینرهای قاچاق از کارگاه صنعتی حومه شهر یزد/ جریمه میلیاردی مالک دستگاه‌های ماینر

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان یزد از کشف و ضبط کیس ماینر‌های قاچاق در یزد و جریمه میلیاردی مالک این دستگاه‌ها خبر داد.

کشف ماینرهای قاچاق از کارگاه صنعتی حومه شهر یزد/ جریمه میلیاردی مالک دستگاه‌های ماینر

به گزارش خبرنگار فارس از یزد، علی اکبر مختاری پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: گزارش هایی مبنی بر نگهداری و فعالیت کیس ماینر‌های استخراج ارز دیجیتال در حومه شهر یزد واصل شد و پس از بازرسی عوامل پلیس امنیت و مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ماموران با حکم قضایی در این زمینه وارد عمل شدند.

وی با تاکید بر برخورد تعزیرات حکومتی با استفاده کنندگان از تجهیزات ماینینگ قاچاق افزود: در بازرسی از دو باب کارگاه صنعتی واقع در حومه شهر یزد، کیس ماینر‌های قاچاق کشف شد و مراتب برای رسیدگی به اداره کل تعزیرات حکومتی استان ارسال گردید.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان با بیان اینکه اتهام قاچاق در این پرونده محرز است تصریح کرد: شعبه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی استان یزد با تشکیل پرونده، متهم را احضار متهم و دفاعیات را اخذ کرد.

وی با اشاره به اینکه اتهام قاچاق را به دلیل عجز متهم از ارائه مدارک گمرکی محرز می دانیم ادامه داد: متهم علاوه بر ضبط ماینر‌های مکشوفه قاچاق به پرداخت مبلغ ۲ میلیارد و ۸۵ میلیون ریال جزای نقدی محکوم شده است.

مختاری با بیان اینکه که پرونده پس از سیر مراحل قانونی به واحد اجرای احکام ارسال شد و توسط مأموران واحد مذکور در مرحله اجرا قرار گرفت افزود: دستگاه های ماینر و تجهیزات جانبی آن که به طور غیر قانونی وارد کشور شده قاچاق بوده و نگهداری و خرید و فروش آن ممنوع است.

وی با بیان اینکه تعزیرات حکومتی صرفا در خصوص قاچاق دستگاه های ماینر اقدام به رسیدگی و صدور حکم می کند عنوان کرد: آگهی هایی که در فضای مجازی برای خرید و فروش این دستگاه ها و تضمین استخراج ارز و سودآوری منتشر می شود وجهه قانونی نداشته و شهرندان باید مراقب باشند که در دام این تبلیغات گرفتار نشوند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان با اشاره به اینکه قاچاق کالا از هر نوعی، آسیب به اقتصاد کشور وارد می کند از شهروندان تقاضا کرد در صورتیکه اطلاعی در این رابطه دارند مراتب را به سامانه ۱۳۵ تعزیرات گزارش کنند تا نسبت به رسیدگی فوری به موضوع اقدام شود.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول