اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

چه موقعِ قطع برق بود؟!/ دردسرهای قطع برق در روزهای امتحانات دانش‌آموزان

در شرایطی که این روزها دانش‌آموزان روزهای امتحانی را در فضای مجازی طی می‌کنند، قطع‌ برق موجب دردسر معلمان و دانش‌آموزان شده است.

چه موقعِ قطع برق بود؟!/ دردسرهای قطع برق در روزهای امتحانات دانش‌آموزان

خبرگزاری فارس ـ گروه تعلیم و تربیت: ماه خرداد با روزهای امتحانات پایان سال دانش‌‌آموزان گره به خورده است. امسال هم امتحانات پایان سال دانش‌آموزان از 27 اردیبهشت آغاز شده و تا 24 خرداد ادامه دارد.

امتحانات خرداد با سال‌های پیشین البته به جز پارسال، خیلی متفاوت شده است؛ یک دلیلش هم این است که کرونا بیش از یک سال است که به کشور وارد شده و زندگی انسان‌ها را تحت‌الشعاع خود قرار داده است.

کرونا موجب شد که مدارس به شکل حضوری تعطیل شود و کلاس‌های درس در فضای مجازی تشکیل شود؛ از سوی دیگر به دلیل قرار گرفتن کشور در موج چهارم کرونا، امتحانات دانش‌آموزان البته به جز پایه‌های نهم و دوازدهم، به صورت مجازی در حال برگزاری است.

*نقش معلم در امتحانات پایان سال

مسؤول برگزاری امتحانات مجازی، معلم کلاس است البته مدیر مدرسه هم بر فرایند امتحانات دانش‌آموزان نظارت می‌کند ولی در هر حال، مجری و مسؤول امتحانات، معلم دانش‌آموزان است.

با توجه به اینکه برگزاری امتحانات در ید اختیار معلمان است، آنها هم برای امتحانات و انجام تحقیقات و تکالیف مرتبط با امتحانات، زمان‌های متعددی را انتخاب کردند که قطع برق موجب دردسر هم معلمان و هم دانش‌آموزان شده است.

یکی از دانش‌آموزان پایه هشتم به خبرنگار فارس گفت: درست سر لحظه امتحان مجازی، برق ما رفت و کامپیوتر خاموش شد. سؤالات تستی بود و زمان امتحان نیم ساعت بود. تازه مودم هم قطع شد و اینترنت نداشتم.

وی ادامه داد: تا برای گوشی یک بسته یک روزه بگیرم  و دوباره وارد شوم ۱۰ دقیقه گذشت و بعد هم معلم‌مان گفت نباید از صفحه خارج می‌شدی و قبول نمی‌کرد که امتحان بدهم. می‌گفت چرا برق شما قطع شده ولی برق دوستان دیگرت در همان منطقه قطع نشده؟!

* امتحانات با شرایط سخت

برخی دانش‌آموزان عنوان کردند که با قطع برق در شرایط سخت امتحان دادند. یک دانش‌آموز پایه هفتم گفت: برق ما که قطع شد چون با اینترنت گوشی بودم، مشکل از بابت قطع اینترنت و امتحان نداشتم اما به شدت خانه گرم و تاریک شد.

وی اضافه کرد: وضعیت بسیار بدی شده بود. انگار داشتم خفه می‌شدم و الکی هم استرس به جانم افتاد. چرا شرکت برق گذاشته از زمانی شروع امتحانات شده، برق‌ها را قطع می‌کند؟

مادر یک دانش‌آموز پایه یازدهم به خبرنگار فارس گفت: الان چه موقع قطع برق است؟ واقعا در این روزهای امتحانات مجازی، این چه تدبیری است که شرکت برق دارد؟ به جای این کار، کارگاه‌های بیت‌کوین‌ها را جمع کند که برق کشور را می‌بلعد. 

وی افزود: فهرست مناطق قطع برق را دادن به چه دردی می‌خورد؟ اگر در ساعت امتحان فرزندم بخواهند برق خانه ما را قطع کنند، او را کجا ببرم؟ در این شرایط کرونا، خانه کدام فامیل ببرم؟؛ اصلا مگر خانه اقوام، مهیای امتحان دادن فرزندم است؟ 

* امتحان دوباره در شهریور!

استرس قطع برق یک طرف، مشکلات بعد از آن هم طرف دیگر است. مثلا به یک دانش‌آموز که از امتحان جا مانده است، گفته شده است که شهریور باید امتحان دهد.

مادر یک دانش‌آموز پایه یازدهم در منطقه یازده تهران به خبرنگار فارس گفت: پسرم روز گذشته امتحان شیمی داشت و با کامپیوتر امتحان می‌داد که برق قطع شد؛ می‌خواست با تلفن همراه امتحان دهد اما چون اکانتش روی سیستم کامپیوتر باز بود، روی گوشی باز نمی‌شد، در نتیجه نتوانست به موقع سؤالات را برای معلم بفرستد.

وی ادامه داد: با مدرسه تماس گرفتیم و گفتیم ماوقع جریان چیست؟ اما آنها گفتند که باید خودتان را برای شرایط رفتن برق آماده می‌کردید و حالا هم پسرتان باید در شهریور دوباره امتحان دهد؟ 

این مادر با گلایه از شرایط پیش آمده از آموزش و پرورش خواست که پیگیر قطع برق باشد و از وزارت نیرو بخواهد که این موضوع قطع برق را تا پایان امتحانات به تعویق بیندازد.

* دردسرهای معلمان

معلمان هم در این شرایط گلایه های متعددی دارند؛ یک دبیر ریاضی در این خصوص به خبرنگار فارس اظهار کرد: یک اوضاعی شده است. هر ساعتی را که برای امتحان انتخاب می‌کنم، برق یک عده یا قرار است برود یا اصلا در لیست نیست و می‌رود! همین امروز در یک منطقه نوشته شده است که ساعت ۱۱ برق می‌رود اما ساعت ۱۲:۳۰ برق رفته است.

وی ادامه داد: تشخیص راست و دروغ حرف‌ها هم درباره قطع برق یک معضل جدید شده است. مثلا امروز یکی از دانش‌آموزان ادعا می‌کرد که برق خانه‌شان قطع شده است اما آدرس خانه‌شان در فهرست قطع برق آن ساعت شرکت برق نبود.

* برای گلایه‌های برقی امتحانات به کجا مراجعه کنیم؟

خانواده‌ها و دانش‌آموزان در این روزها که با قطع برق در زمان امتحانات مواجه می‌شوند و از سوی دیگر نگران امتحانات فرزندان خود هستند، نمی‌دانند چه کنند.

مسعود ثقفی سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران در این خصوص به خبرنگار فارس اظهار کرد: در راستای برقراری ارتباطات شفاف و بدون واسطه میان فرهنگیان، دانش‌آموزان و اولیای آنها، اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران، به راه‌اندازی سامانه‌ای به نام tehranedubox@ در سامانه شاد اقدام کرده است.

وی ادامه داد: از طریق این سامانه، افراد می‌توانند پیام‌های نوشتاری، صوتی و تصویری خودشان را درباره مسائل مربوط به آموزش و پرورش شهر تهران اعم از عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حوزه‌های امتحانی، قطع برق در زمان امتحانات و مشکلات ثبت‌نام و سایر موارد را به صورت مستقیم برای ما ارسال کنند و ما نیز در اسرع وقت پیگیری می‌کنیم.

به گزارش فارس، قطع برق‌های گسترده در این روزها موجب گلایه و دغدغه تعداد زیادی از خانواده‌ها شده است و خواهان حذف خاموشی‌ها در فصل امتحانات شدند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول