اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

کسی که فرزندش شهروند آمریکاست نباید در جمهوری اسلامی مسئولیت داشته باشد

نائب رئیس مجلس گفت: کسی که گرین کارت دارد نباید در جمهوری اسلامی مسئول شود و کسی که فرزندانش در آمریکا ساکن شوند و شهروند آمریکا باشند نباید در جمهوری اسلامی مسئولیت داشته باشد.

کسی که فرزندش شهروند آمریکاست نباید در جمهوری اسلامی مسئولیت داشته باشد

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، در آئینی با حضور علی نیکزاد نائب رئیس مجلس شورای اسلامی ستاد انتخابات ائتلاف جوانان انقلابی ایران با حضور جمعی از نخبگان کشور افتتاح شد.

در این مراسم پیمان نوشادی ریاست ائتلاف ضمن تشریح عملکرد ۲ ساله جریان در حوزه های فرهنگی، اجتماعی، جهادی و علمی از دستاورد بزرگ این جریان جوان جهادی در تدوین ۱۶۰۰ صفحه برنامه عملیاتی برای دولت آینده با حضور یک تیم ۳۰۰ نفره از نخبگان خبرداد.

نوشادی افزود: حرکت ما یک حرکت جهادی و به گستره ایران اسلامی است که هم اکنون دارای ده ها هزار عضو شناسنامه دار می باشد.

ریاست جوانان انقلابی کشور افزود برای انتخابات شورای شهر تهران ۸۵۰ نفر از کاندیدها در این ائتلاف ثبت نام نموده که در فرایند مصاحبه و ارزیابی انشالله لیست ۲۱ نفره جوانان انقلابی را برای شورای شهر تهران خواهیم داشت.

در ادامه نشست علی نیکزاد نائب رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن تشریح وضعیت اقتصادی کشور از لزوم توجه ویژه به نسل جوان و استفاده از این ظرفیت در توسعه و پیشرفت کشور اشاره داشته اند،ایشان افزود ایران کشور غنی و دارای منابع بسیار بوده که در صورت استقرار یک دولت قوی و کارآمد می توان مشکلات کشور را مرتفع نمود یکی از این سرمایه ها جمع نخبه جوانان انقلابی است.

وی افزود: در ۴۲ سال اخیر مسئولانی که بر سر کار آمدند عهد بستند که به آرمان‌های انقلاب اسلامی پایبند باشند اما در واقع برخی از آن‌ها پایبند نبودند که منجر به شکل‌گیری دو جریان فکری در کشور شد.گروه اول همواره تلاش کرده‌اند تا با تکیه بر توان داخلی بر مشکلات فائق شوند و گروه دوم کسانی هستند که معتقد هستند که به بن‌بست رسیدیم و باید در اقتصاد جهان ادغام شویم و جهان ما را بپذیرد و با تجارت آزاد با جهان به توسعه و رفاه برسیم.

نیکزاد با تاکید بر اینکه ما معتقد هستیم که آمریکا با خوی استکباری و ابزارهایی که در دست دارد قابل تعامل نیست و آمریکا با ایران قوی کنار نخواهد آمد، اظهار داشت: عملکرد دولتمردان و مجلس و بعضی از کارگزاران کشور سبب شده است تا سرمایه اجتماعی کشور آسیب ببیند.

نائب رئیس مجلس با تاکید بر اینکه انتخاب غلط دلیل شرایط فعلی جامعه است،‌ خاطرنشان کرد: انتخاب غلط یعنی اینکه فرمانده را نادرست انتخاب کنید و در کشتی قرار دارید که همه نخبگان در کشتی قرار دارند اما ناخدا کار بلد نیست و به سرمنزل مقصود نخواهد رسید.

وی افزود: انتخاب غلط یعنی اینکه کل اقتصاد کشور را در وزارت امور خارجه و موضوعی به نام مذاکره و برجام محدود کنید. ریشه تمام مشکلات کشور تحریم نیست و این حرف که تحریم هیچ مشکلی هم ایجاد نکرده باز غلط است اما وابسته کردن همه موضوعات به تحریم اشتباه بزرگ است.

نیکزاد با بیان اینکه مشکلی مانند مسکن در کلانشهرها که برای جوانان به آرزو تبدیل شده است ربطی به تحریم ها ندارد چون صفر تا صد مسکن به مسائل داخلی ربط دارد و وابسته به عزم مسئولان دارد، اظهار داشت: دیدگاه ما به روابط خارجی قطع ارتباط با دنیا نیست، بلکه معتقدیم که با همه کشورهای دنیا به غیر از یک رژیم غاصب باید روابط فعال داشت؛ روابطی که بر اساس عزت، اقتدار و قدرت باشد و وزارت خارجه باید پاسخگو باشد که چرا همه ظرفیت‌های کشور را به برجام وابسته کرده و از ظرفیت دیپلماسی اقتصای استفاده نکرده است.

وی فرار مالیاتی ۱۵۰ هزار میلیارد تومانی در کشور را غیر قابل قبول دانسته و گفت: قاچاق ۲۰ میلیارد دلاری که سبب نابود تولید داخلی می‌شود قابل قبول نیست و اینکه تسهیلات داخلی موجود باشد. زمین موجود باشد، انبوه ساز موجود باشد اما ساخت مسکن انجام نشود قابل قبول نیست.

نائب رئیس مجلس با تاکید بر اینکه انحصار تسهیلات به افراد محدود قابل قبول نیست، اظهار داشت: تشکیل قرارگاه مرغ در دولت موجب وهن است در حالی که تعارض منافع در این صنعت سبب می‌شود تا این بازار ساماندهی نشود.

نیکزاد با بیان اینکه صیانت از خانواده باید در صدر توجهات دولت آینده قرار بگیرد و شایسته است که دولت به نام دولت خانواده شکل گیرد و نهاد خانواده مورد تکریم قرار گیرد،‌بیان داشت: به آینده امیدوارم و دولتی می‌خواهیم که رئیس دولت و اعضای آن دارای سلامت فکری، اعتقادی و اقتصادی باشد.

نائب رئیس مجلس در پایان با بیان اینکه، اینکه ۴۴ درصد تولید ناخالص داخلی در تهران ایجاد شود قابل قبول نیست و باید عدالت اقتصادی و اجتماعی بسط یابد، گفت: کسی که گرین کارت دارد نباید در جمهوری اسلامی مسئول شود و کسی که فرزندانش در آمریکا ساکن شوند و شهروند آمریکا باشند نباید در جمهوری اسلامی مسئولیت داشته باشد و می‌شود کشور را با تکیه بر جوانان انقلابی و مدیریت جهادی اداره کرد.

در پایان نشست مدیر کمیسیون اقتصاد و دارایی جوانان انقلابی گزارش کامل از وضعیت اقتصادی کشور و ارائه راهکار عملیاتی برای برون رفت از شرایط موجود کشور پرداختند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول