اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

ضرورت ایجاد گفتمان رسانه‌ای برای تحقق مشارکت حداکثری در انتخابات

مدیرکل صدا و سیمای مرکز کردستان گفت: رسانه‌ها در استان باید با داشتن یک گفتمان برنامه‌ریزی شده و مناسب زمینه را برای مشارکت حداکثری و پرشور در انتخابات فراهم کنند.

ضرورت ایجاد گفتمان رسانه‌ای برای تحقق مشارکت حداکثری در انتخابات

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، جعفر عبدالملکی در نشست انتخاباتی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی کردستان در سنندج اظهار کرد: ما در استان کردستان زندگی می‌کنیم پس لازم است با توجه به مولفه‌های بوم‌شناختی استان عملکردی در فضای سیاسی و انتخاباتی داشته باشیم که هم اشتراکاتی با کشور و هم متناسب با اقتضاهای استان باشد.

وی خاطرنشان کرد: در نظرسنجی‌های معطوف به انتخابات معمولا به صورت روندی اجرا می‌شود و خود زمانی که منتهی به انتخابات می‌شود یک متغیر مهم است و تمام متغیرهای اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، بین‌المللی و غیره وزن و مقدارش در نگرش آرای مردم بررسی می‌شود.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز کردستان گفت: اینکه نظر هرکس انتخاب چه کسی است و یا از چه کاندیدایی حمایت می‌شود در استان کردستان نباید محور باشد بلکه در وهلهاول، مهم‌ترین اصل تلاش برای مشارکت حداکثری مردم است.

وی خاطرنشان کرد: رسانه‌ها در استان باید با داشتن یک گفتمان برنامه‌ریزی شده و مناسب زمینه را برای تحقق مشارکت حداکثری در انتخابات و شور انتخاباتی فراهم سازند.

عبدالملکی خاطرنشان کرد: مردم به دلیل فشارهای معیشتی که بخش عظیم آن به عملکرد دولت فعلی و برخی مدیران ناکارآمد بر می‌گردد انگیزه‌ای به مشارکت در انتخابات ندارند و بی‌اعتمادی نهادی در جامعه شکل گرفته و موجب آسیب کلان شده است.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز کردستان تصریح کرد: شیوع کرونا و ابتلای عمومی به این ویروس منحوس موجب شده که 50 درصد از افراد شرکت‌کننده در این نظرسنجی‌ها اعلام کنند که از ترس ابتلا به کرونا در انتخابات شرکت نمی‌کنند.

وی عنوان کرد: باید بتوانیم فضای مجازی را به خوبی مدیریت کنیم چرا که این فضا مدخل و منبع شایعات و فضاسازی‌های مختلف است و هرچه به روز انتخابات نزدیک‌تر می‌شویم این تاثیرگذاری بیشتر می‌شود.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز کردستان تصریح کرد: باید جلوی شایعه‌پراکنی و دروغ‌هایی که روز به روز در فضای مجازی پخش می‌شود، بگیریم، امروز دشمنان از این بستر برای دستیابی به اهدافشان به شدت بهره‌ می‌گیرند.

عبدالملکی گفت: هر استانی که انگ مشارکت پایین در انتخابات بخورد در آینده قدرت چانه‌زنی نخواهند داشت و در آینده استان تاثیرگذار است، اصلا خوشایند کردستان نیست  در آمار مشارکت جز استان‌های آخر باشد لذا باید با استفاده از زبان هنر و تولید محتواهای رسانه‌ای به تحقق مشارکت حداکثری مردم در انتخابات کمک کنیم.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز کردستان با بیان اینکه انتخابات 1400، انتخابات ویژه‌ای از بسیاری جهات است، گفت: باید با ایجاد گفتمان واحد در رسانه‌ها، بیان اهمیت مشارکت و غیره یک انگیزه و نشاط انتخاباتی جدی را در جامعه شکل دهیم.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول