اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

الزامات مشارکت حداکثری مردم در انتخابات ۱۴۰۰

مردمی بودن انقلاب یکی از بارزترین ویژگی‌های انقلاب اسلامی است و مردمی ماندن در تمام سطوح باید به عنوان یک راهبرد و رکن نگاه دارنده و پیش‌برنده انقلاب مدنظر مردم و نظام حکمرانی قرار گیرد.

الزامات مشارکت حداکثری مردم در انتخابات ۱۴۰۰

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، بی‌تردید اگر مردم به صورت منسجم، متحد و معتقد علیه رژیم پهلوی به صحنه نمی‌آمدند  انقلاب اسلامی تحقق پیدا نمی‌کرد، مردمی بودن انقلاب یکی از بارزترین ویژگی‌های انقلاب اسلامی است و مردمی ماندن در تمام سطوح باید به عنوان یک راهبرد و رکن نگاه دارنده و پیش‌برنده انقلاب مدنظر مردم و نظام حکمرانی قرار گیرد.

تاریخ بیش از ۴۰ سال انقلاب به‌خوبی نشان می‌دهد که مردم شریف ایران برای تثبیت نظام و تحکیم پایه‌های جمهوری اسلامی و نهادینه شدن اندیشه سیاسی امام خمینی (ره) و نمایان شدن اسلام سیاسی در حوزه منطقه‌ایی و بین‌المللی با تمام وجود و با ایثار جان و گذشت مال در صحنه بودند و اعتبار به‌دست آمده برای ایران امروز ناشی از صلابت ایمان و استواری گام‌های مردم در مهار انواع بحران‌ها، فتنه‌ها و توطئه‌ها بوده است.

* عزت جمهوری اسلامی نزد افکار عمومی ناشی از حضور حماسه‌ساز مردم در لحظه نیاز  و هنگامه نبرد سخت و نرم با دشمنان بود

عزت جمهوری اسلامی نزد افکار عمومی، ملل ستمدیده و قدرت‌های سلطه‌گر، ناشی از حضور پررنگ، تماشایی و حماسه‌ساز مردم در لحظه نیاز  و هنگامه نبرد سخت و نرم با دشمنان بود.

ولایت فقیه به قدرت اجتماعی مردم فعلیت یافت و با اتکاء به خداوند متعال و اراده الهی مردم  به عنوان نظریه بدیع برای مدیریت جامعه و حکمرانی در متن قانون اساسی گنجانده شد و اکنون رهبر بزرگوار انقلاب به تمسک به مکتب اسلام، قانون اساسی، رای و اراده ملت عزیز ایران حاکمیت و هدایت نظام را بر عهده دارد.

هریک از روسای جمهور و نمایندگان مجلس با رای مستقیم مردم بر مسند قدرت و مسئولیت به هدف خدمت نشستند و بدهکار حقیقی به مردم هستند چون قول دادند، قسم خوردن، متعهد شدند که برای تامین رفاه، آبادانی شهر و روستا و افزایش عزت و اعتبار مردم در جهان و تحقق ارزش‌های اسلامی پیوسته تلاش داشته باشند و در اجرای قانون و عدالت از خود و خانواده خود شروع کنند. و اگر در کارنامه بعضی از روسای جمهور، دولت‌ها و نمایندگان مجلس و مسوولان در قوای حاکمه خلاف عهد و قسم و قانون دیده می‌شود به‌دلیل فرصت‌طلبی و روحیه نفاقی بود که به‌خوبی بررسی نشد و به موقع با متخلف برخورد قانونی صورت نگرفت.

* وضع امروز ناشی از عملکرد مردم نیست بلکه نتیجه عملکرد دولت و رئیس جمهوری است

وضع امروز ناشی از عملکرد مردم نیست بلکه نتیجه عملکرد دولت و رئیس جمهوری است که در هنگامه جلب اعتماد رای مردم وعده‌هایی دادند که توان انجام آن را نداشته و براساس قانون و بعضا قانون اساسی امکان آن وجود نداشت.

وضع امروز  مردم را در شرایط دشوار قرار داد.گرانی روز افزون، تورم افسار گسیخته، ولنگاری فرهنگی، بی‌فرجامی برجام و دیپلماسی یک جانبه و معطوف به ارتباط با یک کشور، کدخدا دانستن آمریکا، نداشتن تعریف جامع با پشتوانه علمی از «راهبرد تعامل سازنده با جهان» و نیز بی‌نیازی از مشورت با منتقدین دلسوز مردم، نظام و هتک کردن آنها و هجوگویی علیه آنان، فاصله‌گیری از مردم و نامحرم دانستن آنها، فرار از پاسخ قانع‌کننده درباره گرانی‌های نجومی و ماجرای بنزین، مرغ، روغن و تخم‌مرغ و شکر ناشی از عملکرد رئیس جمهور و دولت فعلی است.

کرونا برای بعضی از مسوولان فرصتی گرانبها شد که خود را از پاسخ به مطالبات مردم رهایی داده و ناتوانی، بی‌عملی و سوءمدیریت خویش را با کرونا پوشش دهند‌‌.

* مردم در انتخاب سرنوشت‌ساز و تعیین رئیس‌جمهور و دولت جدید ناامیدی، بی‌تدبیری، ناتوانی را از سیمای جامع و چهره مردم شریف ایران رخت بربندد

مردم اکنون در برابر یک انتخاب سرنوشت‌ساز دیگر قرار گرفتند ‌انتخاباتی که با  تعیین رئیس جمهور و دولت جدید با رای مردم ان‌شاءالله ناامیدی، بی‌تدبیری، ناتوانی از سیمای جامع و چهره مردم شریف ایران رخت بر بندد.
شرط توفیق در تعیین رئیس جمهور مردمی و به تعبیر امام خمینی صدرصد مکتبی و اسلامی که با تمام وجود و یا قدرت دانش، قانون، اخلاق به ملت و انقلاب خدمت کند، در این است که مردم عزیز ایران در ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ به صورت گسترده و فراگیر در انتخابات شرکت کرده و با رای عالمانه و مومنانه خویش کید و مکر دشمنان را خنثی کنند و با دیگر اعتماد اسلامی و انقلابی خود در پیوند ناگسستنی با ولایت و مکتب شهدا و مکتب سلیمانی نشان دهند‌.

حضور حماسه‌ساز مردم در انتخابات ۱۴۰۰ چند الزام دارد که بها دادن به آنها بسیار ضروری است.
۱- پذیرش اشتباهات در نظام تصمیم‌سازی، تصمیم‌گیری  و ارائه گزارش شفاف از عملکرد مسئولان ذیربط که سفره مردم را کوچک و ارزش پول ملی را به این روز انداختند و نیز برخورد قانونی با متخلفان و مجرمان
۲- تقویت و فعال شدن بعد نظارت عمومی و دینی مردم بر عملکرد مسوولان و تعمیق روحیه مطالبه‌گری و انتقاد سازنده و نیز معرفی سودجویان و رانت‌گرایان
 ۳- فعال شدن بیش از پیش مجلس در تامین کالاهای اساسی، دارو و درمان و سلامت اجتماعی و کاهش قیمت کالاهای اساسی  
۴- انتشار اخبار صحیح از وضعیت کشور از سوی متصدیان امر به‌ویژه مجلس، قوه قضائیه و حمایت مجلس از اصحاب رسانه برای نشر اخبار و گزارش‌های مستند و دقیق از اوضاع کشور
۵- فعال شدن تشکل‌ها، احزاب، هیئت‌های مذهبی و سمن‌ها سازمان تبلیغات اسلامی و نیز شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برای حمایت از مطالبات مردم و آگاهی دادن به مردم از وضعیت امروز دنیا یا ایران و شرایط منطقه

۶- اتحاد و انسجام فکری و عملی اصحاب رسانه، رسانه ملی، بسیج رسانه، جامعه دانشگاهیان و نخبگان که عمیقا مردم و گفتمان انقلاب اسلامی را معتقدند در پاسخ به هنگام دادن به شبهات و شایعات دشمنان مبنی بر مایوس کردن مردم و بی‌فایده دانستن رای آنها .
۷- مردم عزیز ایران عشق بی‌نظیر خویش را به «سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی» در تشیبع جنازه او نشان دادند و همچنان عاشق مکتب و مرام او و شهدا و امام شهدا هستند حضور در انتخابات امسال و تعیین رئیس جمهور مردمی، اسلامی، مومن و فساد‌ستیز و مطابق با معیارهای مکتب سلیمانی می‌تواند، سفره مردم وسیع، رفاه، امنیت، عزت و اعتبار ملی و جهانی به‌دست آید و آمریکا و آمریکاباوران را به گوشه رینگ برده و درس دیگری همانند شهدا به آنها دهند.

========================================

یادداشت مصیب عباسی عضو هیئت علمی دانشگاه گلستان

========================================

انتهای پیام/۲۳۰۷/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول