اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  دانشگاه

روش‌های جلوگیری از تقلب در آزمون‌های مجازی

رئیس دانشگاه تهران درباره جلوگیری از تقلب در برگزاری آزمون‌های مجازی، گفت: در این خصوص اساتید باید به برگزاری آزمون‌های مستمر در طول ترم تحصیلی بپردازند و ارزیابی آموزشی دانشجویان را محدود به آزمون پایان ترم نکنند.

روش‌های جلوگیری از تقلب در آزمون‌های مجازی

محمود نیلی احمد آبادی رئیس دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس درباره منویات رهبر معظم انقلاب و ابراز نگرانی ایشان از افت یادگیری دانشجویان در پی آموزش مجازی، اظهار کرد: آموزش الکترونیکی در زمان شیوع ویروس کرونا، فرصت خوبی بود که امکان برگزاری کلاس‌های آموزشی برای دانشجویان را فراهم کرد و آنان توانستند با بهره‌مندی از این فضا به ادامه تحصیل در این ایام بپردازند.

وی افزود: باید بپذیریم که آموزش الکترونیکی، ظرفیت‌هایی اضافی برای دانشگاه‌ها ایجاد کرده که از جمله آن می‌توان به بارگذاری بیشتر مطالب علمی و دانشگاهی از سوی اساتید در سامانه‌های آموزشی اشاره کرد تا دانشجویان با استفاده از این ظرفیت و با شیوه‌های جدید به تحصیل ادامه دهند.

نیلی احمد آبادی ادامه داد: شواهد نشان می‌دهد که دانشجویان و اساتید توانستند با استفاده از آموزش الکترونیکی، به نحو احسن از ظرفیت‌های تکنولوژی در زمان شیوع ویروس کرونا بهره ببرند.

*ضعف‌های آموزش الکترونیکی

رئیس دانشگاه تهران با اشاره به مشکلات آموزش الکترونیکی، تصریح کرد: بزرگترین مشکل این نوع آموزش، عدم حضور دانشجویان در دانشگاه و فضای دانشگاهی است.

وی بیان کرد: در دوران شیوع ویروس کرونا، ضعف آموزش الکترونیکی در ارائه دروس عملی به وضوح دیده شد و این امکان برای تمامی دانشگاه‌ها وجود نداشت که آموزش عملی را به خوبی به دانشجویان ارائه دهند.

نیلی احمد آبادی بیان کرد: بهترین شیوه آموزش در شرایط فعلی، آموزش تلفیقی به شکل مجازی و حضوری است و امیدواریم با واکسیناسیون دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه ها بتوانیم از این شیوه آموزشی استفاده کنیم.

*راهکارهای جلوگیری از تقلب

رئیس دانشگاه تهران درباره جلوگیری از تقلب در برگزاری آزمون‌های مجازی، گفت: به این منظور اساتید باید به برگزاری آزمون‌های مستمر در طول ترم تحصیلی بپردازند و ارزیابی آموزشی دانشجویان را محدود به آزمون پایان ترم نکنند؛ در این دانشگاه هم به اساتید توصیه کردیم که ارزیابی‌ها به شکل مستمر انجام شوند و این راهکار در کنترل تقلب موثر واقع شده است.

وی یادآور شد: علاوه بر آن، اساتید می توانند با برگزاری شفاهی آزمون پایان ترم و طرح سؤالات تشریحی به کنترل تقلب در برگزاری امتحانات بپردازند. در دانشگاه تهران سعی شد برای این منظور از سیستم‌های پیشرفته همچون روشن بودن وبکم دانشجو استفاده شود و با این کار تا حد زیادی توانستیم به کنترل تقلب بپردازیم.

نیلی احمد آبادی در خصوص نحوه برگزاری آزمون های پایانی ترم دوم تحصیلی 1400-1399 دانشگاه تهران، خاطرنشان کرد: بنا داریم آزمون های پایانی این ترم را به صورت مجازی برگزار کنیم.

به گزارش فارس، برخی مخاطبان این خبرگزاری در سامانه فارس من با ثبت سوژه‌ای با عنوان «دانشجویان در اولویت‌ واکسیناسیون قرار گیرند» خواستار پیگیری بودند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول