اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه

85درصد سالمندان 80 ساله در قلب تهران واکسینه شدند

مراسم افتتاحیه مرکز واکسیناسیون تجمیعی کووید 19 با حضور فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا و شهردار منطقه 12 در قلب پایتخت برگزار شد.

85درصد سالمندان 80 ساله در قلب تهران واکسینه شدند

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس:«علی‌رضا زالی» فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در افتتاحیه واکسیناسیون 70 سال به بالا در منطقه 12 خبر داد و گفت: همه افرادی که بالای 70 سال دارند می‌توانند در سایتی که توسط وزارت بهداشت اعلام‌شده است ثبت‌نام کنند و به‌صورت منظم در فرایند واکسیناسیون منطقه 12 قرار بگیرند.
زالی در ادامه افزود: سهمیه افرادی که از طرح واکسیناسیون قبلی جامانده‌اند محفوظ مانده است و می‌توانند هم‌زمان به 70 ساله‌ها در این مرکز حاضر شوند و واکسیناسیون را انجام دهند.
 فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در خلال این افتتاحیه گفت: هدف گزاری اولیه در مرحله اول، افتتاح 80 مرکز تجمیع واکسیناسیون در تهران است و تا امروز 60 مرکز تجمیع واکسیناسیون را افتتاح کردیم. و تا رسیدن به عدد 80 فاصله‌ای نداریم.
علی‌رضا زالی با اشاره به پیشرفت طرح شهید سلیمانی در حوزه بهداشت، بیماریابی، حمایت و نظارت در اجرای سطح مرحله اول گفت: از طرح شهید سلیمانی در منطقه 12 می‌توان به‌عنوان یک دستاورد یادکرد. طوریکه در همان مرحله اول به شاخص‌های تعیین شده رسیدند و با عزمی جزم با تجمیع نیروهای شهرداری، بهداشت، هلال احمر، آموزش و پرورش مرحله دوم این طرح را نیز پشت سر گذاشتند.
وی در ادامه به اجرای طرح دوم اشاره کرد و گفت: در این مدت علاوه بر تست‌های «پی سی آر» که به‌صورت روتین در منطقه انجام می‌شد. تعداد 1200 تست سریع در منازل مسکونی مختص به سالمندان و افرادی که بیماری زمینه‌ای دارند فراهم شد.
 وی در ادامه افزود: به دلیل بافت خاص اقتصادی منطقه به تعداد 78 هزار نفر در دو مرحله بسته‌های کمک معیشتی در دوران کرونا اهدای شد.
 علی‌محمد سعادتی، شهردار منطقه با اشاره به پیشرفت واکسیناسیون در این منطقه گفت: حدود 60 درصد از واکسیناسیون برای سنین بالای 75 سال به بالا انجام‌شده است. بیش از 85 درصد واکسیناسیون برای 80 ساله‌ها انجام‌شده است.
علی‌محمد سعادتی در ادامه گفت: این مرکز باهدف تسهیلگری در واکسیناسیون شهروندان با مشارکت شهرداری منطقه ۱۲، مرکز بهداشت شرق تهران و ناحیه مقاومت بسیج امام خمینی (ره)، در مجموعه ورزشی الزهرا (س) واقع در خیابان شوش، خیابان تختی، خیابان مختاری شرقی، از روز شنبه، اول خردادماه سال جاری شروع به فعالیت می‌کند.
شهردار منطقه ۱۲ ضمن ابراز امیدواری از حل بحران شیوع جهانی کروناویروس در آینده نزدیک یادآور شد: در این مرکز بعد از مراحل شناسایی و ثبت اطلاعات افراد، کار تزریق واکسن انجام خواهد شد و پس‌ازآن، فرد دریافت‌کننده واکسن را پزشک حاضر در مجموعه ویزیت می‌کند تا از صحت حال وی اطمینان حاصل شود.
وی همچنین توضیح داد: شهروندان می‌توانند طبق اعلام رده‌های سنی و دیگر شرایط موردنظر وزارت بهداشت، با در دست داشتن کارت ملی برای دریافت واکسن به این مرکز مراجعه کنند و تلاش ما بر این است که ارائه خدمات با بیشترین سرعت و بالاترین دقت لازم برای مراجعه‌کنندگان صورت گیرد.
مرکز واکسیناسیون یادشده، همه‌روزه به‌جز روزهای جمعه از ساعت ۸ تا ۱۳ آماده ارائه خدمات خواهد بود و این مرکز تا پایان دوره واکسیناسیون در خدمت شهروندان است. نوع واکسن موجود در این مرکز، سینوفارم است و باوجود محل ثبت‌نام، سه ایستگاه تزریق واکسن و یک محل ویزیت پزشک در خدمت شهروندان خواهد بود.
انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول