اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

وجود ۳۴ فرصت سرمایه گذاری در حوزه دانش بنیان خراسان رضوی

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان رضوی گفت: ۳۴ فرصت سرمایه‌گذاری به ارزش ۳۱ هزار و ۲۳۰ میلیارد ریال در حوزه صنایع و کسب و کارهای دانش‌بنیان و فناور استان وجود دارد.

وجود ۳۴ فرصت سرمایه گذاری در حوزه دانش بنیان خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، مرتضی اشرفی امروز در سومین همایش ملی مدیریت دانش و کسب و کارهای الکترونیکی با رویکرد اقتصاد مقاومتی با اشاره به شعار سال «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها» اظهار کرد:  نامگذاری امسال در ادامه شعارهای سال‌های گذشته با محوریت موضوعات اقتصادی است و تحقق این مهم نیازمند رفع موانع در زیرساخت‌های تولیدی و ارتقای توان داخلی در راستای اجرایی شدن سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی است که باید در اولویت قرار گیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه توسعه اقتصادی با نگاه به داخل، توسعه فناوری های جدید، رشد دانش و فناوری بومی و توسعه کسب و کارها از مولفه‌های مهم اقتصاد مقاومتی است، اظهار کرد: تحقق شعار سال مستلزم فراهم کردن بسترهای بهبود موثر و مفید محیط کسب و کار است، از این رو باید بخش‌های دولتی و خصوصی با تعامل و یکپارچگی و با در نظر گرفتن اهداف مشترک، این زمینه را فراهم کنند.

وی با اشاره به اینکه هوشمندسازی سیاست‌های تولیدی و تجاری در توسعه کسب و کار در بخش‌های اقتصادی عامل دیگر در تحقق شعار سال است، یادآور شد: در این راستا عارضه‌یابی بنگاه‌های اقتصادی در شرایط فعلی اقتصادی با نگاه ویژه به توسعه اقتصاد دیجیتال، ضرورت مساله شناسی و تصمیم گیری و تصمیم سازی های درست در حوزه‌های اقتصادی و برنامه ریزی صحیح پشتیبان‌محور از کلیه فرآیندهای تولیدی از دیگر ضروریات تحقق این مهم است.

معاون استاندار خراسان رضوی با تأکید بر اینکه توسعه کشور از مسیر تولید می‌گذرد و هدف سیاست‌گذار باید حمایت از تولید و کالای داخلی باشد، ادامه داد: باید تلاش شود اولویت‌های جلسات مرتبط با این موضوع مانند ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، اقتصاد مقاومتی و کارگروه تنظیم بازار بر اساس شعار سال باشد.

وی بیان کرد: به کارگیری نیروهای بومی در طرح ها و سرمایه گذاری‌های دولتی و خصوصی با نگاه حمایتی از فرآیندهای تولیدی به خصوص فضای کسب و کار الکترونیکی با توجه به شیوع کرونا یک ضرورت است که می تواند زمینه اشتغال مولد و پایدار و افزایش نرخ مشارکت اقتصادی را به دنبال داشته باشد.

اشرفی با اشاره به نقش ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، به عنوان یکی از ظرفیت های قانونی و اجرایی تحقق سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی، ابراز کرد: خوشبختانه این ستاد در خراسان رضوی به عنوان یکی از استان‌های پیشتاز در برگزاری جلسات و اجرایی شدن مصوبات در کشور مطرح است و از این حیث رتبه اول را دارا است.

وی کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید را از دیگر ظرفیت‌های قانونی به منظور تحقق منویات مقام معظم رهبری در راستای حمایت از تولید و کسب و کارها عنوان کرد و گفت: باید تلاش کنیم از این ظرفیت نیز حداکثر استفاده را برای پشتیبانی و مانع زدایی از تولید صورت دهیم.

اشرفی به اهمیت شرکت‌های دانش بنیان در توسعه اقتصادی کشور اشاره کرد و گفت: پنج هزار و ۹۶۵ شرکت دانش بنیان در کشور وجود دارد که از این تعداد، ۳۱۴ شرکت در خراسان رضوی فعالیت دارند و استان ما بعد از استان‌های تهران با سه هزار و ۱۷۹ شرکت دانش بنیان و اصفهان با ۵۳۶ شرکت،  در رتبه سوم قرار دارد.

انتهای پیام/ ۷۰۰۴۲

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول