اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

حفاظت از ۵۵۰ گونه جانوری در معرض تهدید در مازندران

مسوول حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران با اشاره به اینکه در استان ۳۴ گونه از گونه مهره‌داران در پنج رده جانوری پرندگان، پستانداران، خزندگان، دوزیستان و ماهی‌ها در معرض تهدید هستند، گفت: از ۵۵۰ گونه جانوری ۶ یا ۷ درصد در معرض تهدید هستند که نیازمند حفاظت و حراست است و باید قوانین اجرا شود.

حفاظت از  ۵۵۰ گونه جانوری  در معرض تهدید در مازندران

کوروس ربیعی امروز به‌مناسبت روز تنوع زیستی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری، اظهار کرد: امروز یکم‌ خرداد ماه روز جهانی تنوع زیستی است که باعنوان "ما نیز بخشی از راه‌حل هستیم " نامگذاری شده است.

وی افزود: نامگذاری امسال با این عنوان به این موضوع اشاره می‌کند تنوع زیستی نیازمند حفاظت است.

مسؤول حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران بیان کرد: تنوع زیستی شامل تنوع چشم‌اندازها، زیستگاه‌ها و گونه‌های جانوری است که متاسفانه تنوع زیستی ازجنبه های مختلف در معرض تهدید هستند و نیاز به تمهیدات جدی در این زمینه است.

 ربیعی اضافه کرد: مسائلی از جمله تخریب ایستگاه‌ها، دست‌اندازی، مداخله در محیط زیست طبیعی ناشی از شکار و صید غیرقانونی و ورود گونه های غیربومی و مهاجم موجب آسیب به تنوع زیستی می‌شود.

وی با بیان اینکه ۱۰ درصد گونه‌های جانوری در رده‌های تهدید قرار دارند و در خطر انقراض هستند، افزود: با توجه به آسیب‌پذیر بودن گونه‌ها نیازمند حفاظت هستند که در تمامی سطوح متوجه تمام افراد جامعه است.

مسؤول حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران با اعلام اینکه تنوع زیستی، اساس حیات بر روی زمین است، اضافه کرد: کارایی نظام طبیعت و غلبه بر بحران‌های زیستی نیازمند تنوع زیستی است؛ وقتی تنوع زیستی در شرایط ایده‌آل باشد قطعا طبیعت در مقابل بحران‌ها مقابله خواهد کرد و نیاز به مداخله برای این تهدیدات نیست.

ربیعی با اشاره به اینکه در استان ۳۴ گونه از گونه مهره‌داران در پنج رده جانوری پرندگان، پستانداران، خزندگان، دوزیستان و ماهی‌ها در معرض تهدید هستند، اظهار کرد: از ۵۵۰ گونه جانوری ۶ یا ۷ درصد در معرض تهدید هستند که نیازمند حفاظت و حراست است و باید قوانین اجرا شود.

وی در پایان گفت: مازندران میزبان گونه‌های حفاظت شده است و باید بدانیم همواره نیاز به حمایت و حفاظت دارند.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول