اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

راه‌اندازی پویش آجرهای مهربانی در استان قزوین

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان قزوین گفت: در طرح تحولی آجر به آجر 3 پویش تحت عناوین پویش محرمی، پویش من مادرم بچه‌های ایران فرزند من و پویش آجرهای مهربانی شکل گرفته است که در این پویش‌ها با مشارکت مردم و خیرین پروژه‌های فراوانی در دست اجرا است.

راه‌اندازی پویش آجرهای مهربانی در استان قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، عسگرعلی جوانبخت، مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان قزوین در نشست خبری که ظهر امروز در محل این اداره‌کل برگزار شد، گفت: سازمان نوسازی مدارس هر ساله ۳ همایش در سطوح شهرستانی، استانی و ملی برگزار می‌کرد، اما در این ایام به‌دلیل شرایط کرونایی حاکم بر جامعه نتوانستیم این همایش‌ها را به‌صورت حضوری برگزار کنیم و انجام طرح‌های مختلف از قبیل طرح تحولی آجر به آجر را در راستای ساخت و نوسازی مدارس جایگزین آن‌ها کردیم.

وی افزود: در طرح تحولی آجر به آجر 3 پویش تحت عناوین پویش محرمی، پویش من مادرم بچه‌های ایران فرزند من و پویش آجرهای مهربانی شکل گرفته است.

این مسؤول ادامه داد: در پویش محرمی 2 پروژه با مشارکت مردمی و خیرین با جمع‌آوری 220 میلیون تومان کمک‌های مردمی اجرا شده است که یکی از این پروژه‌ها مدرسهٔ 3 کلاسهٔ شنازند کوهین با 700 میلیون تومان اعتبار بوده که در حال حاضر 30 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، یکی دیگر از پروژه‌ها نیز مدرسهٔ یک کلاسهٔ ساغران سفلی در آوج است که اجرای آن با 280 میلیون تومان اعتبار از هفتهٔ آینده آغاز خواهد شد.

جوانبخت اظهار کرد: پویش من مادرم بچه‌های ایران فرزند من نیز 11 پروژه و 56 کلاس درس با مشارکت 19 هزار و 700 دانش آموز در حال اجرا است که در آن 100 میلیون تومان کمک‌های مردمی جمع‌آوری شده است؛ در این پویش 10 درصد دانش‌آموزان استان قزوین مشارکت داشته‌اند.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان قزوین عنوان کرد: در مجموع این 11 پروژه با اعتباری بالغ بر 20 میلیارد تومان از سوی خیرین در حال انجام است.

وی خاطرنشان کرد: در پویش سراسری من مادرم بچه‌های ایران فرزند من، استان قزوین با مجموع اعتبار جمع‌آوری شده از منظر مالی در رتبهٔ هشتم و از منظر تعداد شرکت‌کنندگان در پویش در رتبهٔ هجدهم قرار دارد.

جوانبخت بیان کرد: پویش آجرهای مهربانی نیز از ابتدای ماه مبارک رمضان راه‌اندازی شده است و تاکنون 3 هزار دانش‌آموز در این پویش مشارکت کرده‌اند و نیاز است این پویش با فعالیت گسترده‌تری ادامه پیدا کند.

این مسؤول در رابطه با فعالیت‌های انجام شده در حوزهٔ تخریب و بازسازی مدارس نیز اذعان کرد: در سال 1376، 70 درصد مدارس استان قزوین نیازمند تخریب و بازسازی بودند که این آمار در سال 92 به 30 درصد رسید.

وی ادامه داد: در حال حاضر در استان قزوین 1،5 درصد از مدارس یعنی 40 واحد آموزشی نیازمند تخریب و بازسازی هستند و 5،8 درصد از مدارس یعنی حدود 100 واحد آموزشی نیز نیاز به مقاوم‌سازی دارند، میانگین کشوری این آمار 19،2 درصد است و قزوین در مجموع با 7،3 درصد نیاز به مقاوم‌سازی و تخریب و بازسازی در جایگاه مناسبی قرار دارد که طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تا سال 1404 دیگر هیچ مدرسهٔ تخریبی و نیازمند مقاوم‌سازی در استان نخواهیم داشت که این کار نیازمند 480 میلیارد تومان اعتبار است.

جوانبخت بیان کرد: بیشتر مدارس تخریبی استان در شهرستان‌های البرز و بوئین‌زهرا قرار دارند، در شهرستان قزوین نیز 66 واحد آموزشی نیازمند مقاوم‌سازی و 26 واحد نیازمند تخریب و بازسازی هستند.

این مسؤول در رابطه با استانداردسازی گرمایشی مدارس تصریح کرد: تاکنون استانداردسازی گرمایشی 4 هزار و 756 کلاس درس در سطح استان قزوین انجام شده که از این تعداد در سال 99 استانداردسازی گرمایشی 365 کلاس درس آغاز شده و در دست اجراست که تا مهر 1400 به پایان خواهد رسید و 803 کلاس درس نیز تا پایان سال 1400 استانداردسازی گرمایشی خواهند شد.

وی یادآور شد: امیدواریم طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تا پایان سال 1400 استانداردسازی گرمایشی مدارس استان به اتمام برسد و در بهار سال آینده هیچ مدرسه‌ای در استان نیازمند استانداردسازی گرمایشی نباشد که اعتبار مورد نیاز برای این کار 40 میلیارد تومان است.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان قزوین در ادامه تأکید کرد: عملکرد نوسازی مدارس در رابطه با پروژه‌های تحویلی به این صورت است که از سال 1392 تاکنون 273 مدرسه با ۱ هزار و ۶۶۷ کلاس تحویل داده شده است و نیز از سال 76 تاکنون هم ۱ هزار و ۸۱ مدرسه با 5 هزار و 765 کلاس درس تحویل شده است، تا پایان سال 1400 نیز باید 33 مدرسه با 167 کلاس درس تحویل داده شود.

وی خاطرنشان کرد: با هدف‌گذاری‌های صورت گرفته برای سال‌های آینده، ما در استان قزوین نیازمند ساخت 75 واحد آموزشی جدید هستیم که از این تعداد، 37 مورد آن مربوط به منطقهٔ مهرگان، 20 پروژه مربوط به شهرک‌های اقماری، 10 پروژه مربوط به پونک و ولایت و سرتک، 5 پروژه مربوط به ملاصدرای شرقی و غربی و 2 پروژه نیز مربوط به مینودر است.

جوانبخت تأکید کرد: در حال حاضر 103 پروژه در دست اجرا داریم که امسال 33 واحد آن باید تحویل داده شود، هم‌چنین لازم به‌ذکر است مردم و خیرین در سال 99 در ساخت 49 مدرسه مشارکت داشته‌اند که این پروژه‌ها اکنون در دست اجرا هستند.

این مسؤول در پایان بیان کرد: 234 مدرسه شامل 2 هزار و 628 کلاس درس نیز موتورخانهٔ فرسوده دارند که تعمیر و اصلاح آن‌ها نیازمند 90 میلیارد تومان اعتبار است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول