اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بازار

موارد تاثیرگذار در قیمت رپورتاژ آگهی

این روزها هر کسب و کاری اهمیت بهبود رتبه سایت در گوگل را به خوبی می داند و به همین دلیل است که همه آن ها به دنبال راهکاری برای رشد سئو سایت خود هستند! استفاده از رپورتاژ آگهی یکی از راه های بهبود رتبه سایت در گوگل است و با استفاده درست از آن می توانید رتبه سایت خود را بهبود ببخشید.

موارد تاثیرگذار در قیمت رپورتاژ آگهی

یکی از سوالاتی که برای کاربران پیش می آید، این است که هزینه رپورتاژ آگهی چقدر است و چه فاکتورهایی در قیمت گذاری رپورتاژ آگهی تاثیرگذار هستند؟ در این مقاله می خواهیم به بررسی کامل این موضوع بپردازیم و تفاوت رپورتاژ آگهی رایگان و پولی را بررسی کنیم.

رپورتاژ آگهی چیست؟

اگر مدیر یک سایت یا وبلاگ باشید، حتماً تاکنون انواع تبلیغات را مشاهده کرده اید! حتی اگر به عنوان کاربر وارد سایت های مختلف شده باشید، متوجه می شوید که برخی سایت ها تبلیغات کسب و کارهای دیگر را در سایت خود قرار داده اند. یکی از انواع تبلیغات که از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است، تبلیغات رپورتاژ آگهی است. بر خلاف بسیاری از انواع دیگر تبلیغات، این نوع تبلیغات از نوع تبلیغات هم‌سان است و به این معنی است که کاربر متوجه تبلیغ بودن آن نمی شند. این نوع تبلیغ در سایت های دیگر در قالب پست منتشر می شود و ارزشی به کاربر اضافه می کند، به همین دلیل است که کاربران کمتر متوجه تبلیغاتی بودن آن می شوند.

در واقع رپورتاژ آگهی نوعی پست یا محتوای تبلیغاتی است که در سایت های دیگر منتشر می شود و هدف از آن، برند سازی یا معرفی محصول است. البته هدف اصلی از انتشار رپورتاژ آگهی این است که کلمات کلیدی موردنظر را به همراه لینک صفحات موردنظر در آن پست قرار بگیرد تا با همان کلمات کلیدی، رتبه سایت بهبود پیدا کند. هر چقدر کیفیت رپورتاژ آگهی بالاتر باشد، میزان رشد سایت در گوگل هم بیشتر است.

استفاده رپورتاژ آگهی رایگان مناسب است؟

یکی از مسائلی که کسب و کارهای نوپا با آن روبرو هستند، مسئله هزینه ها و مدیریت بودجه است! حقیقت این است که کسب و کارهای نوپا معمولاً با محدودیت بودجه روبرو هستند و باید هزینه های خود را کاهش دهند. یکی از سوالاتی که برای چنین کسب و کارهایی پیش می آید، این است که استفاده از رپورتاژ آگهی رایگان به جای رپورتاژ پولی به صرفه تر نیست؟ پاسخ این سوال هم مثبت و هم منفی است. گاهی اوقات رپورتاژهای آگهی رایگان از کیفیت بسیار پایینی برخوردار هستند و بدون در نظر گرفتن این مسئله، انتشار رپورتاژ می تواند منجر به ضرر کسب و کار شما شود. در واقع رپورتاژ آگهی رایگان گاهی اوقات به ظاهر مناسب است اما هنگامی که آن را بررسی می کنید، متوجه می شوید که حتی به ضرر کسب و کارتان هم بوده است.

دلیل این امر هم این است که تعداد لینک ها و رپورتاژ آگهی قرار گرفته در آن سایت ها بسیار زیاد است و این مسئله باعث می شود تا آن سایت به مزرعه لینک تبدیل شده و کیفیت خوبی نداشته باشد. بنابراین اگر با محدودیت هزینه روبرو هستید، بهتر است از رسانه هایی با قیمت رپورتاژ آگهی پایین که البته کیفیت بالایی دارند، استفاده کنید.

قیمت رپورتاژ آگهی چقدر است؟

یکی دیگر از سوالاتی که کاربران می پرسند، این است که قیمت رپورتاژ آگهی چقدر است! این سوال به مسائل زیادی بستگی دارد و البته کلی است؛ درست مانند این است که بپرسید قیمت ماشین چقدر است. بنابراین اگر قصد انتشار رپورتاژ آگهی را دارید، لازم است بدانید که که قیمت رپورتاژ آگهی به مسائل مختلفی بستگی دارد و حتماً باید این مسائل را در نظر داشته باشید. در این بخش می خواهیم به بررسی 5 مورد از فاکتورهای تاثیرگذار در قیمت رپورتاژ آگهی بپردازیم تا بتوانید به راحتی یک رسانه مناسب را انتخاب کنید. این موارد عبارتند از:

رتبه رسانه موردنظر

اولین چیزی که در قیمت رپورتاژ آگهی تاثیرگذار است، رتبه آن رسانه است! بسیاری از رسانه های بالای 10 سال است فعالیت می کنند و در این مدت توانسته اند رتبه بسیار خوبی کسب کنند. چنین رسانه هایی در کنار رتبه بالا، از اعتبار بسیار بالایی هم نزد کاربران برخوردارند و به راحتی می تواند به برندسازی کسب و کارتان کمک کند. رتبه رسانه موردنظر تاثیر بسیار زیادی روی قیمت رپورتاژ آگهی دارد و هر چقدر رتبه بهتری داشته باشد، معمولاً قیمت آن هم بالاتر است. البته قیمت رپورتاژ آگهی به مسائل دیگری هم بستگی دارد و باید آن ها را هم در نظر داشته باشید.

 

موضوع رسانه موردنظر

یکی دیگر از مواردی که روی قیمت رپورتاژ آگهی تاثیر زیادی دارد، موضوع رسانه موردنظر است. هر چقدر موضوع رسانه تخصصی تر باشد، قیمت رپورتاژ آگهی آن بالاتر است و هر چقدر رسانه عمومی تر باشد، با وجود تعداد بیشتر مخاطبان قیمت پایین تری دارد. دلیل آن هم این است که در سایت های تخصصی مخاطبان هدف مشخص هستند اما در سایت های عمومی نظیر سایت های خبری، انواع مخاطبان هدف وجود دارند. در واقع یک بار تبلیغ کردن در یک سایت تخصصی در حوزه کاری شما، بهتر از تبلیغ در سایت های عمومی است؛ مگر آن که مخاطبان محصول یا خدمات شما عمومی باشند!

دامین اتوریتی

دامین اتوریتی یکی از فاکتورهای سایت MOZ است که نشان دهنده میزان اعتبار و قدرت دامنه است! هر چقدر دامین اتوریتی بالاتر باشد، آن سایت در گوگل رتبه بهتری دارد. از طرف دیگر، هر چقدر از سایت های با دامین اتوریتی بالاتر لینک بگیرید، رتبه سایت شما در گوگل بیشتر بهبود پیدا می کند. بنابراین دامین اتوریتی در قیمت رپورتاژ آگهی هم تاثیر بسیار زیادی دارد و البته بهتر است از سایت های با دامین اتوریتی بالاتر لینک بگیرید تا بیشترین تاثیر را روی رتبه سایت شما داشته باشد.

اسپم اسکور

یکی دیگر از مسائلی که باید در نظر بگیرید، اسپم اسکور است! در واقع اسپم اسکور هر چقدر پایین تر باشد بهتر است و به صورت تجمعی برای سایت های مشابه حساب می شود. شما هم باید سعی کنید از سایت هایی که اسپم اسکور پایینی دارند، رتبه بگیرید. معمولاً هر چقدر سایت معتبر تر باشد، اسپم اسکور آن پایین تر است. اسپم اسکور هم به صورت غیر مستقیم روی قیمت گذاری رپورتاژ آگهی تاثیر دارد و هر چقدر پایین تر باشد، تاثیر کمی روی قیمت گذاری خواهد داشت.

شرایط انتشار رپورتاژ آگهی در رسانه موردنظر

یکی دیگر از مسائلی که باید در نظر بگیرید، شرایط انتشار رپورتاژ آگهی است! گاهی اوقات رسانه ها شرایط ساده ای دارند اما گاهی اوقات باید قوانین آن ها را رعایت کنید. به عنوان مثال گاهی اوقات رسانه ها برای درج محتوای رپورتاژ در دسته بندی اختصاصی، هزینه بیشتری می گیرند که در نتیجه روی قیمت گذاری رپورتاژ تاثیرگذار است. البته معمولاً رسانه های کمی این کار را انجام می دهند و همیشه بهترین خدمات خود را ارائه می کنند اما برخی از آن ها به دلیل بالا بودن تعرفه رپورتاژ آگهی، برخی امکانات را به صورت آپشن ارائه می کنند تا در هزینه صرفه جویی شود. بنابراین هنگام انتشار رپورتاژ آگهی علاوه بر این که قیمت را باید ببینید، شرایط آن را هم باید در نظر بگیرید و به خوبی مطالعه کنید تا با مشکل خاصی روبرو نشوید.

این موارد از مهم ترین مواردی هستند که روی قیمت گذاری رپورتاژ آگهی تاثیرگذارند! البته نباید فراموش کنید که همیشه قیمت بالای رپوتاژ به معنی با کیفیت بودن آن نیست؛ بنابراین هنگام انتخاب رسانه ها نهایت دقت را داشته باشید.

در نهایت، اگر قصد خرید رپورتاژ آگهی با بهترین قیمت را دارید، پیشنهاد ما به شما استفاده از پلتفرم رپورتاژ آگهی تسمینو است! اگر سوالی دارید، تیم پشتیبانی در خدمت شما است تا سوالات شما را پاسخگو باشد.

منابع :
https://www.tesmino.com/blog/%D8%B1%D9%BE%D9%88%D8%B1%D8%AA%D8%A7%DA%98-%D8%A2%DA%AF%D9%87%DB%8C-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول