اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

مسئولان اقدامی نکنند، سفره‌های زیرزمینی خیلی زود آلوده می‌شود

مدیر محیط زیست و کیفیت منابع آب شرکت آب منطقه‌ای یزد نسبت به دفع غیربهداشتی فاضلاب بیمارستان شهید بهشتی تفت هشدار داد و ادامه این وضعیت را موجب آلودگی سفره‌های آب زیرزمینی و پیامدهای نامطلوب ناشی از آن در منطقه دانست.

مسئولان اقدامی نکنند، سفره‌های زیرزمینی خیلی زود آلوده می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس در یزد، ناهید غلام نژاد پیش از ظهر امروز در جلسه بررسی دلایل آلودگی منابع زیرزمینی، مهمترین دلیل آلودگی سفرهای زیرزمینی در شهرستان تفت را ناشی از دفع غیربهداشتی فاضلاب بیمارستان شهید بهشتی در این شهرستان دانست و اظهار کرد: با توجه به وجود شبکه جمع‌آوری و تصفیه فاضلاب در شهر تفت و نزدیکی آن به محل بیمارستان، ضروری است در اسرع وقت، فاضلاب بیمارستان به شبکه متصل و جهت تصفیه به محل تصفیه خانه منتقل شود.

وی افزود: به رغم پیگیری‌های متعدد، هنوز اقدامی در این زمینه صورت نگرفته و هم اکنون فاضلاب از طریق چندین حلقه چاه جاذب دفع می‌شود، که این امر آلودگی سفره های آب زیرزمینی را به دنبال دارد.

مدیر محیط زیست و کیفیت منابع آب شرکت آب منطقه‌ای یزد گفت: از ارگانها و مسئولان ذیربط بویژه رییس بیمارستان شهید بهشتی، مرکز بهداشت و شرکت آب و فاضلاب شهر تفت درخواست داریم هر چه سریعتر برای اتصال فاضلاب این مرکز درمانی به شبکه فاضلاب شهری اقدام نمایند.

غلام نژاد خاطرنشان کرد: فاضلاب‌های بیمارستانی حاوی آلودگی‌های زیادی از جمله مواد شوینده، آلودگی میکروبی و انگلی و سایر مواد شیمیایی مضر هستند که چنانچه وارد منابع آب زیرزمینی شوند باعث آلودگی شده و تصفیه منابع آبی آلوده شده هم کار بسیار دشواری است.

وی با اشاره به شیوع کرونا و با بیان این‌که حجم فاضلاب خروجی بیمارستان نسبت به سالهای گذشته افزایش چشمگیری داشته و به تبع آن بار آلودگی آن نیز افزایش یافته است تأکید کرد: این امر، توجه بیش از پیش به رفع آلودگی را از طرف ارگانهای یاد شده می‌طلبد تا موضوع در اسرع وقت وارد فازعملیاتی شده و فاضلاب بیمارستان هرچه سریع تربه صورت بهداشتی دفع گردد.

انتهای پیام/د

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول