اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

افتتاح پارک اقتصاد دیجیتال سمنان تا نیمه خرداد/ اقتصاد شتاب‌دهنده‌ها؛ اولویت اساسی

رئیس پارک اقتصاد دیجیتال کشور گفت: باید تأمین بازار فروش و اقتصاد شتاب‌دهنده‌ها در پارک اقتصاد دیجیتال سمنان مدنظر قرار داشته باشد.

افتتاح پارک اقتصاد دیجیتال سمنان تا نیمه خرداد/ اقتصاد شتاب‌دهنده‌ها؛ اولویت اساسی

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، محمدجعفر صدیق‌دامغانی‌زاده صبح امروز در جلسه بررسی و پیگیری روند راه‌اندازی پارک اقتصاد دیجیتال که در سالن کوثر استانداری سمنان برگزار شد، اظهار کرد: برای حضور هسته‌ها در پارک اقتصاد دیجیتال، شورای پذیرش و هیأت امنا تصمیم‌گیری خواهند کرد.

وی افزود: پذیرش شتاب‌دهنده‌ها در پارک اقتصاد دیجیتال باید به‌گونه‌ای باشد تا بازار خود را نیز تأمین کنند.

رئیس پارک اقتصاد دیجیتال کشور بیان کرد: حضور این هسته‌ها باید بر اساس طرح جامع و کامل و برپایه بازگشت سرمایه از طریق بازار فروش مناسب در آینده باشد.

صدیق‌دامغانی‌زاده گفت: در تمامی مراحل باید تأمین بازار فروش و اقتصاد شتاب‌دهنده‌ها در پارک اقتصاد دیجیتال سمنان مدنظر قرار داشته باشد.

وی با بیان اینکه اقدامات در حوزه راه‌اندازی این مرکز به صورت ویژه و با جدیت تمام در حال انجام است، افزود: تمامی زیرساخت‌ها و امکانات مورد نیاز اولیه برای راه‌اندازی این مرکز باید فراهم شود.

رئیس پارک اقتصاد دیجیتال کشور اظهار کرد: آمادگی داریم تا در بحث خریداری تجهیزات فنی ویژه این مرکز، اعتباری بالغ بر هفت میلیارد ریال تخصیص دهیم.

صدیق‌دامغانی‌زاده عنوان کرد: پارک اقتصاد دیجیتال کشور همچنین آمادگی دارد تا ۱۲ دوره آموزشی در طول سال ویژه دانش‌پذیران با اعتبار هشت میلیارد ریال پس از بهره‌برداری این مرکز برگزار کند.

وی افزود: تلاش خواهیم کرد تا با آماده‌سازی کامل و تجهیز، تدوین طرح جامع برنامه‌های آتی مرکز، آماده‌سازی فراخوان‌های پذیرش هسته‌ها، تدوین طرح‌های مرتبط با ارائه آموزش‌های دانش‌پذیران و زمان‌بندی عملیاتی اهداف پیش رو در آینده، این مرکز به بهره‌برداری برسد.

رئیس پارک اقتصاد دیجیتال کشور بیان کرد: تلاش داریم تا با همراهی، همکاری و رویکرد تعاملی، مسیر پیش رو را هموارتر کرده و هرچه سریع‌تر شاهد بهره‌برداری از این پارک اقتصاد دیجیتال باشیم.

بهره‌برداری از پارک اقتصاد دیجیتال سمنان تا نیمه خرداد

فاطمه منصوری، معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار سمنان نیز اظهار کرد: اقدامات در خصوص پارک اقتصاد دیجیتال باید به‌گونه‌ای شکل گیرد تا این پارک همواره یک مرکز ماندگار و مولد باشد.

وی افزود: با وجود تمام محدودیت‌هایی که در مسیر راه‌اندازی پاک اقتصاد دیجیتال وجود داشت، پیگیری‌ها، تعامل، همکاری، تلاش و مساعدت‌های مطلوبی صورت گرفت تا این پارک به یک مرکز مولد و ماندگار تبدیل شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار سمنان گفت: تلاش داریم تا پارک اقتصاد دیجیتال، به صورت آماده به کار و کامل به بهره‌برداری برسد.

منصوری بیان کرد: نیاز است تا قبل از افتتاح و بهره‌برداری از این مرکز، فیزیک کار و تمام امور عمرانی انجام، تجهیزات فراهم شده، شتاب‌دهنده‌ها استقرار یافته، دوره‌های آموزشی تدوین و فراخوان‌های لازم برای جذب دانش‌پذیر انجام شود.

وی با بیان اینکه پارک اقتصاد دیجیتال پس از افتتاح باید پرقدرت و با حداکثر توان به کار خود ادامه دهد، اظهار امیدواری کرد: تلاش داریم تا نیمه خرداد سال جاری، این مرکز به بهره‌برداری برسد.

تلاش برای آماده‌سازی پارک اقتصاد دیجیتال

حسن سعدالدین، مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، بودجه و تحول اداری استانداری سمنان نیز اظهار کرد: اقدامات در زمینه آماده‌سازی پارک اقتصاد دیجیتال و راه‌اندازی این مرکز با هماهنگی و مساعدت اداره کل فناوری اطلاعات و ارتباطات و آموزش فنی و حرفه‌ای و سایر دستگاه‌های مرتبط در حال انجام است.

وی افزود: تجهیز این مرکز نیز در دستور کار قرار دارد و وسایل و تجهیزات در حال آماده‌سازی است.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، بودجه و تحول اداری استانداری سمنان گفت: تعامل و پیگیری برای حضور شتاب‌دهنده فرهنگی به‌ویژه در حوزه تولید محتوای مرتبط با نماز طی جلساتی با رئیس ستاد اقامه‌ نماز استان انجام شده و شتاب‌دهنده ملی تولید محصولات فرهنگی نماز در پارک اقتصاد دیجیتال سمنان حضور می‌یابند.

وی افزود: مصوباتی در جلسات این حوزه اتخاذ شده و بیشتر موارد تاکنون اجرایی شده است.

انتهای پیام/۷۴۰۰۷/ز/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول