اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

درصد موفقیت‌ عمل‌های پیوند کبد در ایران با کشورهای پیشرفته برابر است

جراح تیم پیوند کبد دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: عمل‌های پیوند کبد در مشهد در تمامی مواقع، حتی در ایام اوج بحران کرونا به‌صورت مستمر در حال انجام است و درصد موفقیت‌های پزشکان ایرانی هم‌تراز با متخصصان و جراحان کشورهای پیشرفته بوده است.

درصد موفقیت‌ عمل‌های پیوند کبد در ایران با کشورهای پیشرفته برابر است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از وبدا، دکتر محمدناصر توتونی در جریان انجام چهارصدمین عمل پیوند کبد بیمارستان منتصریه با بیان اینکه به بیماران پیوندی توصیه می‌شود که مراقبت‌های لازم را حداقل تا 6 ماه پس از عمل پیوند داشته باشند تا دچار مشکل نشوند، خاطرنشان کرد: این گروه از بیماران به دلیل سیستم ایمنی ضعیفی که دارند و عضو بیرونی وارد بدن‌شان می‌شود باید بیشتر از خود مراقبت کنند تا نقص ایمنی‌ برایشان ایجاد مشکل نکند و آن عضو با بدن سازگار شود، داروهای تضعیف‌کننده سیستم ایمنی به این دلیل داده می‌شود تا بیمار در ادامه حیات دچار مشکل نشود و این داروها تا پایان عمر باید مصرف شود.

جراح تیم پیوند کبد دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: در ایام بحران کرونا از عموم مردم به‌ویژه بیماران پیوندی می‌خواهیم که بیش از پیش خود را ملزم به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بدانند تا خدای نکرده دچار مشکل نشوند.

وی تأکید کرد: پس از ترخیص بیمار پیوندی آموزش‌های لازم درخصوص نحوه و اهمیت مصرف دقیق و به‌موقع داروها و دیگر توصیه‌های لازم و ضروری ارائه می‌شود، افراد پس از پیوند کبد باید از مصرف غذاهای پرچرب، پرنمک و مواد قندی زیاد اجتناب کنند و بیشتر مصرف غذاهای پروتئینی به بیمار پیوندی توصیه می‌شود.

توتونی با اشاره به اینکه ارتباط بیمار با پزشک معالج تا زمان بهبودی کامل نباید قطع شود، بیان کرد: بیماران پیوندی در هر زمانی که احساس مشکل کردند با پزشک خود در تماس باشند و راهنمایی لازم را دریافت کنند تا با مشکل جدی مواجه نشوند و اگر هم نیازی به مراجعه حضوری باشد از سوی پزشک به آنان اعلام می‌شود.

جراح تیم پیوند کبد دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه ۳ مرکز تخصصی پیوند کبد در ایران داریم که شامل بیمارستان‌های نمازی شیراز، امام خمینی(ره) تهران و منتصریه مشهد است، خاطرنشان کرد: در این مراکز درمانی عمل‌های پیوند کبد در تمامی مواقع، حتی در ایام اوج بحران کرونا به‌صورت مستمر در حال انجام است و درصد موفقیت‌های پزشکان ایرانی هم‌تراز با متخصصان و جراحان کشورهای پیشرفته بوده و درصد موفقیت ۳ ساله ۸۰ درصد و ۵ ساله ۷۵ درصد است.

وی تصریح کرد: کسی که پیوند می‌شود امکان اهدا به دیگری را ندارد، اما در صورت نیاز پیوندهای مجدد برایش انجام می‌شود و تاکنون چند مورد در مشهد داشته‌ایم.

توتونی با تأکید بر اینکه دستورالعمل‌های بهداشتی کرونایی در راستای رعایت نکات پیشگیرانه باید همچنان مورد توجه آحاد مختلف جامعه باشد، گفت: توصیه‌ها و مراقبت‌های کرونایی باید تا پایان بحران کرونا مورد توجه عموم مردم به‌ویژه افراد پیوندی باشد و در زمانی که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی وضعیت عادی را اعلام کرد می‌توانند ارتباط بهتر و بیشتری در جامعه برقرار کنند، هرچند که توصیه می‌شود در آن زمان هم مراقبت لازم را داشته باشند تا دچار مشکل نشوند.

چهارصدمین عمل پیوند کبد در مرکز دیالیز و پیوند اعضای منتصریه از مراکز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد با موفقیت انجام شد و در این عمل کبد یک آقای ۳۰ ساله مرگ مغزی به یک خانم ۴۷ ساله نیازمند به این عضو حیاتی اهدا شد.

انتهای پیام/۷۰۰۶۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول