اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

امضای تفاهم‌نامه مسؤولیت اجتماعی بین وزارت صمت و شرکت سایپا کاشان

تفاهم‌نامه احیای مسؤولیت‌های اجتماعی اقتصاد مقاومتی به امضای وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا رسید.

امضای تفاهم‌نامه مسؤولیت اجتماعی بین وزارت صمت و شرکت سایپا کاشان

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، موضوع احیای مسؤولیت‌های اجتماعی شرکت‌ها در چارچوب اقتصاد مقاومتی با امضای تفاهم‌نامه مشترک از سوی وزیر صنعت، معدن و تجارت، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا و مدیران ارشد استان اصفهان در شرکت سایپاسیتروئن در دستور کار قرار گرفت.

 تفاهم‌نامه احیای مسؤولیت‌های اجتماعی اقتصاد مقاومتی که به امضای علیرضا رزم حسینی، وزیر صنعت، معدن و تجارت و سید جواد سلیمانی، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا رسید، دستیابی به توسعه متوازن منطقه‌ای جهت استفاده حداکثری از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بخش مردمی و غیردولتی را در دستور کار قرار گرفت. 

آیت الله عباسعلی سلیمانی نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه کاشان، عباس رضایی استاندار اصفهان، سید جواد ساداتی‌نژاد نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس، روح‌اله دهقانی دادستان کاشان، علی اکبر مرتضایی فرماندار ویژه کاشان و ناصر آقامحمدی مدیرعامل سایپاسیتروئن از دیگر امضاکنندگان این تفاهم‌نامه بودند. 

تحقق‌بخشی به رویکرد دولت جهت دستیابی به عدالت اجتماعی و توسعه متوازن با توجه به شرایط اقتصادی، اجتماعی فرهنگی و طبیعی منطقه در کنار تکیه بر قابلیت و توانمندی‌های بومی و طبیعی در راستای مردمی و درون‌زا کردن اقتصاد منطقه و ارتقای تاب‌آوری جامعه محلی از مهمترین اهداف این تفاهم‌نامه است. 

توانمندسازی روستاییان با استفاده از ظرفیت‌های بومی، اولویت دادن به رفع محرومیت، حفظ عزت نفس و کرامت انسانی محرومان و رفع مشکلات اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی محلات شهر کاشان از دیگر اهداف تفاهم‌نامه احیای مسؤولیت‌های اجتماعی اقتصاد مقاومتی است. 

موضوع دیگر تعیین شده در این تفاهم‌نامه، جلب مشارکت های مردمی و توانمندسازی جوامع محلی به منظور معیشت پایدار و جذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی است.

شرکت سایپا از لحاظ بهره‌وری در رده شرکت‌های جهانی قرار دارد

ناصر آقامحمدی در حاشیه امضای این تفاهم‌نامه اظهار کرد: با تغییراتی که در ساختار مهندسی سازمان داده شده در حال حاضر ظرفیت تولید ۲۰۰ هزار دستگاه در شرکت سایپا را داریم.

مدیرعامل شرکت سایپا سیتروئن در کاشان گفت: شرکت سایپا بعد از انقلاب از معدود شرکت‌های خودرو سازی است که تمام گنجینه با ارزش را در بر می‌گیرد و با توجه به زیرساخت‌های مناسبی که وجود دارد تولید این شرکت  از لحاظ بهره‌وری در رده شرکت‌های جهانی قرار دارد.

وی ادامه داد: در سال گذشته هر نفر از پرسنل شرکت سایپا ۳۲ دستگاه تولید کرده است از که از نظر بین‌المللی و عرف دنیا عدد قابل قبولی است.

آقامحمدی با اشاره به این که بعد از برجام توافقاتی با شرکت سیتروئن انجام شد که طرح کسب و کار خاصی دارد اما متاسفانه انجام‌نشده است، افزود: شرکت سایپا سیتروئن بعد از تحریم با تغییراتی که در آن اتفاق افتاد پرسنل خود را حفظ کرد و‌ خروجی نداشته  است.

مدیرعامل شرکت سایپا سیتروئن در کاشان با اشاره به این که شرکت سایپا سیتروئن کاشان یک‌سوم تولیدات محصولات گروه سایپا را تولید می‌کند، تصریح کرد: گرچه ظرفیت این شرکت بیشتر است اما روزانه ۵۲۵ دستگاه خودرو در شرکت سایپا کاشان تولید می‌شود.

وی با بیان این که با نام‌گذاری شعار سال توسط رهبر انقلاب امیدواریم مسائل زیست محیطی ما حل بشود، پروژه‌هایی نظیر راه اندازی راه آهن در شرکت سایپا را در دستور کار داریم تا برای حمل‌ و‌ نقل‌های جاده‌ای از راه آهن استفاده کنیم.

آقامحمدی در پایان گفت: با توجه به شوقی که در کاشان برای وجود شرکت سایپا وجود دارد می‌توانیم به عنوان قطب صنعت خودروسازی در کشور معرفی شود.

انتهای پیام/۶۳۱۲۳/ص۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول