اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

صنعاء: فلسطین توطئه وطن و دشمن جایگزین را ناکام گذاشت

رئیس دولت نجات ملی یمن با تاکید بر اینکه مقاومت غزه توطئه آمریکایی وطن و دشمن جایگزین را ناکام گذاشت، گفت که امت اسلامی نصرت الهی پیروزی فلسطین را انگیزه‌ای برای ادامه مسیر آزادسازی قدس قرار دهد.

صنعاء: فلسطین  توطئه وطن و دشمن جایگزین را ناکام گذاشت

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن طی سخنرانی به مناسبت سی و یکمین سالروز وحدت جمهوری یمن گفت مقاومت غزه ثابت کرد که مدافع قدس و مسجد الاقصی است.

به گزارش شبکه المسیره یمن، المشاط گفت: دولت‌های آمریکا و انگلیس و رژیم دشمن و بیشتر کشورهای غرب و شرق درصدد پایان دادن به آرمان فلسطین بوده‌اند و در راستای پروژه آمریکایی-غربی آتش جنگ‌ها در منطقه ما شعله‌ور شد و مقاومت و حامیان آن مجرم شناخته شدند.

این مقام یمنی تصریح کرد: آمریکایی‌ها، صهیونیست‌ها و دنباله‌روهای آنها، حماس، جهاد و دیگر گروه‌های مقاومت و حامیانشان را دشمنی جایگزین دشمن صهیونیستی قرار داده بودند، اما حالا دیگر معامله قرن سرنگون شد و ایده وطن جایگزین و دشمن جایگزین شکست خورد و در این درسی است که باید از آن استفاده کنیم تا عقیده ثابت قدمان محکم‌تر شده و آنهایی هم از امت اسلامی که اشتباه فکر می کنند در مواضع و سیاست های خود تجدید نظر کنند.

المشاط با تاکید بر اینکه رژیم دشمن در نبرد شمشیر قدس به واقع طعم تلخ ذلت را چشید گفت: در این جنگ، ناکامی دشمن در برابر مقاومت و همبستگی ملت فلسطین و ضربات موشکی مقاومت نشان داده شد و غزه هم ثابت کرد که سپر دفاع از قدس و مسجد الاقصی است.

او تاکید کرد: پیروزی فلسطین توکل امت اسلامی به پروردگار و اتکای به نفس آنها را تقویت کرد و امت اسلامی باید این نصرت الهی را انگیزه‌ای برای ادامه مسیر حرکت به سمت قدس قرار دهد.

رئیس دولت نجات ملی یمن ضمن تاکید بر همبستگی با ملت فلسطین گفت: مواضع افتخار آمیز ملت یمن در حمایت از فلسطین و ملت شریف آن هم ستودنی است.

المشاط ضمن درخواست از عربستان در مقام رهبری ائتلاف  متجاوز عربی علیه یمن برای رفع محاصره ملت یمن و ورود جدی به مذاکرات برای توقف جنگ نظامی و اقتصادی و پایان دادن به وجود نظامی در خاک و آب یمن گفت:ما به سازمان ملل و همه مجددا تاکید می‌کنیم که برای سهیم بودن در ایجاد صلح آماده‌ایم.

وی با تاکید بر لزوم ایجاد تمایز میان مسائل بشردوستانه با دیگر مسائل گفت: بازگشایی فرودگاه‌ها و بنادر و پایان دادن به محاصره یمن حق خالص ملت یمن است و نباید این مسائل به ابزاری برای چانه زنی یا سلاحی برای کسب دستاوردهایی در مذاکره تبدیل شود.

رئیس دولت نجات ملی یمن گفت: ربط دادن مسائل انسانی به مسائل مربوط به درگیری نظامی و سیاسی قابل فهم نیست و در مسیر ایجاد صلح مانع ایجاد خواهد کرد.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول