اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

مأموریت سازمان تبلیغات اسلامی تقویت خودباوری مردم است

معاون راهبری استان‌ها و ارتباطات سازمان تبلیغات اسلامی گفت: مقصد ما برای فعالیت‌های جهادی این است که قرار است حلقه میانی باشیم تا مردم را به این باور برسانیم که خودتان می‌توانید کارها را انجام دهید و ما مأموریت میان تخصصی داریم که امت را به امامت برسانیم و معطل جناح‌ها و سیاسیون نمانیم.

مأموریت سازمان تبلیغات اسلامی  تقویت خودباوری مردم است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام روح‌الله حریزاوی پیش از ظهر امروز در اختتامیه نشست ملی جریان‌های حلقه‌های میانی که در مجتمع آفتاب ولایت مشهد برگزار شد، اظهار کرد: چند نکته مطرح می‌کنم که نکته اول جایگاه حلقه‌های میانی است و این نشست دومین سالگرد ارائه این نظریه به‌صورت رسمی از سوی رهبری برگزار می‌شود.

معاون راهبری استان‌ها و ارتباطات سازمان تبلیغات اسلامی عنوان کرد: در بحث نظری اگر از اندیشه‌های غربی توبه کنیم، می‌توانیم تفاوت و عمق میان این نظریه و دیگر نظریه‌های غربی جامعه‌شناسی را خوب بفهمیم و باید کفر به طاغوت داشته باشیم.

وی اشاره کرد: در این سه دهه رهبری وقتی در حال تلاش برای نظام سازی بودند یکی از کارکردهای مهم را نظام سازی دین و آوردن دین به عرصه جامعه می‌دانند، شما ارزش نظریه حلقه‌های میانی را می‌دانید و احساس تکلیف می‌کنید که این موضوع به‌اندازه مدافع حرم بودن ارزش دارد.

حریزاوی ادامه داد: این بحث نتایج و موانعی دارد و اسف‌بار است که دستگاه‌های فرهنگی انقلاب اسلامی که چه مستقیم زیر نظر رهبری هستند مانند نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها و حوزه علمیه و بسیج و چه نهادهای غیرمستقیم عمق این نظریه را درک نکنند و در راستای آن عمل نکنند.

معاون راهبری استان‌ها و ارتباطات سازمان تبلیغات اسلامی افزود: نکته دوم، پیام امام برای پیروزی انقلاب در ۱۲ فروردین است که می‌گویند تبریک می‌گویم روز امامت امت را؛ وقتی به قرآن مراجعه می‌کنیم درمیابیم ملاک امت وسط بودن امت پیامبر این است که امام سایر امم است و امام تبدیل به فرد می‌شود.

وی با طرح این پرسش که مقصدمان برای فعالیت‌های جهادی چیست؟ بیان کرد: قرار است آب‌رسانی کنیم مگر وزارت نیرو هستیم؟ قرار است گازرسانی کنیم مگر ما وزارت انرژی هستیم؟  ما حلقه میانی هستیم که قرار است مردم را به این باور برسانیم که خودتان می‌توانید کارها را انجام دهید و ما مأموریت میان تخصصی داریم که امت را به امامت برسانیم و معطل جناح‌ها و سیاسیون نمانیم.

حریزاوی با اشاره به اینکه مشکل ما با احزاب است، گفت: هر دو رهبر انقلاب که زیر بار حزب نرفتند از وقتی حزب جمهوری به روشنفکران غرب‌زده افتاد منحل شد و حزب موردنظر اسلام حزب موردنظر علوم سیاسی غرب نیست و رهبری گفتند اسلام برای خودش سیاست و اقتصاد دارد.

معاون راهبری استان‌ها و ارتباطات سازمان تبلیغات اسلامی مطرح کرد: نکته سوم آبشخور زحمات و خدمات و فعالیت‌های جهادی است و بارها و بارها رهبری تذکر دادند که چه بسیار مجموعه‌هایی که منحرف شدند چون مبنا نداشتند چون زیر بیرق یک اندیشمند نبودند و در درازمدت دچار انحراف شدند.

وی بابیان اینکه موضوع زنان خیلی مهم است و نقش اجتماعی آنان باید بازتعریف شود، تصریح کرد: زنان با فعالیت‌های اجتماعی و تربیتی و رسانه‌ای می‌توانند در خانه رهبری نهضت کنند و امام (ره) فرمودند زن رهبر نهضت است.

حریزاوی با تأکید بر اینکه و همچنین نقش دهه هشتادی‌ها باید جدی گرفته شود، اشاره کرد: نکته پایانی درباره نقش سازمان تبلیغات اسلامی است که برخی از شما در آن محوریت یا ارتباط دارید که دوران صعود و رکود داشته و اکنون در دوره تحول، فعالیت‌هایی داشته است.

وی بابیان اینکه ازنظر ما تحول اجتماعی طرح تحولی سازمان تبلیغات است، ادامه داد: سال ۹۸ طرح تحول مسجد محور و طرح امام محله و امام روستا شدن و تمرکز در حاشیه شهر را داشتیم که بسیار مهم است.

معاون راهبری استان‌ها و ارتباطات سازمان تبلیغات اسلامی تشریح کرد: ما ۳۰۰ پایگاه فرهنگی اجتماعی در حاشیه شهر داشتیم که با زحمت به ۴۰۰ رساندیم و باید به هزار پایگاه برسانیم و با بلایی که سر مسکن آمده حاشیه‌نشینی زیاد شده و اگر مواد مخدر با یک ساعت به دست شخص می‌رسید اکنون در حاشیه شهر ظرف یک دقیقه به دستش می‌رسد.

حریزاوی گفت: باید برای این‌ها برنامه‌ریزی کنیم که سخت پیش می‌رود و در لایه‌های بالا مشکل داشتیم چراکه کلیت دولت قفل بوده و کار پیش نمی‌رفت، باید بدنه مؤمنی که درون همه وزارتخانه‌ها وجود دارند بصیرت و انرژی پیدا کنند تا بشود از آن‌ها کمک گرفت.

وی عنوان کرد: تمام دفاتر ما در استان‌ها و شهرستان‌ها باید پای این کار باشند و خواهش دارم وقت بگذارند و حوصله کنند چون ما در حال تغییر رویکرد هستیم و این زمان می‌برد.

معاون راهبری استان‌ها و ارتباطات سازمان تبلیغات اسلامی در خاتمه بیان کرد: ما در نهضت نماینده داریم و موارد را به نماینده‌های ما منتقل کنید و بودجه زیادی نداریم اما ظرفیت داریم که ارزش آن از پول بیشتر است و امام علی (ع) فرمودند که برنامه‌ریزی مهم‌تر از امکانات است.

انتهای پیام/ ۷۰۰۶۸/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول